2011-11-12, 21:59
Medlem
Har startat en filmpodcast ihop med en kompis. Vi är nu uppe i avsnitt 3.

Skulle uppskatta kritik och kommentarer om hur vi kan bli bättre, om ni vill ta er tid att lyssna!

Podcasten går att finna här:

http://tittadomsnackar.tumblr.com

Tack!
Citera
2012-05-16, 21:52
Medlem
Någon som fått chansen att lyssna och kanske ge en kommentar?

Här är senaste avsnittet (Avsnitt 32)

Citat:
- Vi diskuterar The Avengers succé och Bamses återinträde i filmens värld.
- Veckans film är The Dictator och vi ställer oss frågan om det mest provocerande är skämt om vaginor eller avhuggna huvuden?
- Gustav listar de fem tråkigaste klyschorna som ständigt återkommer i komedier.

http://www.tittadomsnackar.se
Citera
2012-05-16, 22:52
Medlem
Helt okej, kul att lyssna på medans man surfar!

Har bara lyssnat på True Romance-delen, så jag vet inte om ni har med det, men det hade varit roligt med ovanliga anekdoter om olika filmer. Jag är ju en filmnörd så jag gillar att höra filmanekdoter, men kanske inte skulle uppskattas av så många andra. Ett tips är det iallafall!
Senast redigerad av Grindhouse 2012-05-16 kl. 22:54.
Citera
2012-05-17, 01:04
Medlem
Jag har lyssnat genom de flesta avsnitten. Ni två är väldigt behagliga att lyssna på, men skulle gärna kunna diskutera lite smalare film än Avengers och diverse biofilmer.
Citera
2012-05-17, 23:43
Medlem
InnesIs avatar
Jag slukar diverse podcasts och hittade denna idag. Riktigt bra. Ni gör er bra i formatet båda två och det mesta känns helt relevant och intressant. Hoppas ni fortsätter i samma anda.

Bra jobbat!
Citera
2012-05-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Har bara lyssnat på True Romance-delen, så jag vet inte om ni har med det, men det hade varit roligt med ovanliga anekdoter om olika filmer.
Ja du... det varierar nog lite i de olika avsnitten. Men ta inte True Romance-avsnittet som en indikation på något... det är nog ett av de sämre enligt mig. Så försök dig gärna på ett till!

Citat:
Ursprungligen postat av dwe
skulle gärna kunna diskutera lite smalare film än Avengers och diverse biofilmer.
Problemet här är väl att det vi ser på bio oftast blir det breda. Och jag personligen är väl uppvuxen och känner mig tryggast i det breda. Men ja, vi får se hur det blir framöver. Svårt med biosommaren också att inte prata om blockbuster-titlarna!

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bra jobbat!
Tack!

Lade precis upp vårt senaste avsnitt. Lyssna gärna på det och kommentera om det är något värt att kommenteras! Tack för att ni tog/tar er tid att lyssna!

AVSNITT 33
Citat:
- Det tar lång tid för Gustav att komma fram till att Disneys Micke & Molle har ett långt intro.
- Vi diskuterar veckans film The Cabin In The Woods och en av oss är kär… igen.
- Emil listar 3 svunna saker inom skräckfilms-genren som han önskar kommer tillbaka.
Citera
2012-05-24, 08:17
Medlem
jimmyfingerss avatar
Ligger och lyssnar på Inglourious Basterds nu. När ni refererar till 40-talister med fruar tänkte jag: "Dra ett swingers-skämt snälla." Och visst kom det en sekund därpå! Jag är såld
Citera
2012-05-24, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Hej!

Jag upptäckte eran podcast genom ett annat forum och har lyssnat på nästan alla avsnitt hittills, förutom de senaste månadens då jag kommit in i en svacka med lyssnandet. Gillar verkligen erat program och utläggningar, och Gustav delar många tankar med mig om äldre filmer. Ser fram emot att höra eran respons på Cabin in the Woods som jag ska beta av så småningom.
Citera
2012-06-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Jag är såld

Kul!!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hej!

Jag upptäckte eran podcast genom ett annat forum och har lyssnat på nästan alla avsnitt hittills, förutom de senaste månadens då jag kommit in i en svacka med lyssnandet. Gillar verkligen erat program och utläggningar, och Gustav delar många tankar med mig om äldre filmer. Ser fram emot att höra eran respons på Cabin in the Woods som jag ska beta av så småningom.

Gustav är "äldre film" personifierad.
kan det må hända vara det insomnade dvdforum du refererar till?

Nytt avsnitt uppe idag för er som lyssnar/vill lyssna!

Citat:
AVSNITT 35
- Gustav har skrivit fanmail och kommer ut som nörd.
- Veckans film att diskutera är den hett efterlängtade Prometheus.
* Avsnittet innehåller spoilers *

Avsnitt 35 - Prometheus
Citera
2012-06-06, 19:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Gustav är "äldre film" personifierad.
kan det må hända vara det insomnade dvdforum du refererar till?

Nytt avsnitt uppe idag för er som lyssnar/vill lyssna!

Hehe ja, det märks och härligt att höra anekdoter från äldre filmer, besök på Filmhuset i Stockholm och Mupparna. Men å andra sidan är ni båda två väldigt bra med olika nyanser och perspektiv, och som sagt har jag följt dig sedan urminnestider (känns det som) på just dvdforum/filmforum. Ska lyssna på det senaste avsnittet senare under en promenad då jag var och såg Prometheus igår.
Citera
2012-06-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Har bara lyssnat på True Romance-delen, så jag vet inte om ni har med det, men det hade varit roligt med ovanliga anekdoter om olika filmer.
Kanske får mwer av det du söker i de två senaste avsnitten om Basic Instinct och Fight Club? Förhoppningsvis!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
och som sagt har jag följt dig sedan urminnestider (känns det som) på just dvdforum/filmforum.
Tår i ögat när man tänker på den sidans öde.

Senaste avsnittet är uppe nu - och där diskuterar vi David Finchers Fight Club.

Lyssna gärna!: http://www.tittadomsnackar.se
(Finns såklart även på itunes)
Citera
2012-07-18, 21:21
Medlem
Uppe i Avsnitt 41 nu!

Denna gången diskuterar vi i Podcasten Christopher Nolans Batman-universum inför The Dark Knight Rises!

Lyssna gärna!

http://www.tittadomsnackar.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in