Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-12, 07:52
  #1
Medlem
rjonssons avatar
Jobbade innan med elektronik och lite programmering, eftersom progammering var mitt stora intresse så ville jag få jobb som programmerare så jag pluggade en hel del vid sidan av mitt jobb, jag fick jobb på konsultfirma som priogrammerare för 3 månader sedan och nu har mitt gamla jobb hört av sig och säger att dom ger 7000 mer i lön än jag har idag om jag kommer tillbaka till dom som programmerare, saken är att nu så jobbar jag med java och mot webben, går jag tillbaka så blir det mest c som jag inte riktigt kan ( det vet dom om ) och jag tycker det är riktigt roligt med java. Men c är nog inte tråkigt det heller. Jag tar tacksamt emot synpunkter på era tankar, för jag grubblar hela tiden själv.
Citera
2011-11-12, 11:29
  #2
Medlem
wallchars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Jobbade innan med elektronik och lite programmering, eftersom progammering var mitt stora intresse så ville jag få jobb som programmerare så jag pluggade en hel del vid sidan av mitt jobb, jag fick jobb på konsultfirma som priogrammerare för 3 månader sedan och nu har mitt gamla jobb hört av sig och säger att dom ger 7000 mer i lön än jag har idag om jag kommer tillbaka till dom som programmerare, saken är att nu så jobbar jag med java och mot webben, går jag tillbaka så blir det mest c som jag inte riktigt kan ( det vet dom om ) och jag tycker det är riktigt roligt med java. Men c är nog inte tråkigt det heller. Jag tar tacksamt emot synpunkter på era tankar, för jag grubblar hela tiden själv.
Det är inte alltid roligt att jobba. Om man ens har ett jobb som man tycker är kul, så har man tur. Får du ett erbjudande om 7k mer i månaden, för att göra nånting som du tydligen är bra på, så ska du självklart acceptera det!
Citera
2011-11-12, 21:51
  #3
Medlem
Olympiuss avatar
Berätta för ditt nuvarande jobb hur det ligger till. Att du inte är så bra på C, men får 7k mer för att lära dig det på din andra arbetsplats.

Du är viktigast. Du vill vara så bra som möjligt. Jag får intrycket att du kan java rätt bra, detta är ett ypperligt läge att lära dig C lite bättre.

Med lite flyt så kanske du kan få samma löneförhöjning på ditt nuvarande jobb, eller få åka på någon fet kurs eller liknande?


Oavsett så berätta för din chef om erbjudandet. Säg att du inte vet hur du ska göra, få det inte att se ut som att du utövar utpressning bara. Verka ledsen, du behöver ju verkligen pengarna, men du trivs rätt bra på detta jobbet! Ack!
Citera
2011-11-13, 00:41
  #4
Medlem
rjonssons avatar
Jag har pratat med chefen på mitt nuvarande jobb, han sa att dom inte kan höja lönen så mycket, han vet ju knappt ens vad jag kan eftersom jag bara jobbat i 3 månader hos dom. Jag har nog bestämt mig att ta det nya erbjudandet, det jag håller på med nu kommer ändå att vara max till sommaren, sedan vet jag ju inte vad jag får för uppdrag.
Citera
2011-11-13, 02:06
  #5
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Jag har pratat med chefen på mitt nuvarande jobb, han sa att dom inte kan höja lönen så mycket, han vet ju knappt ens vad jag kan eftersom jag bara jobbat i 3 månader hos dom. Jag har nog bestämt mig att ta det nya erbjudandet, det jag håller på med nu kommer ändå att vara max till sommaren, sedan vet jag ju inte vad jag får för uppdrag.

Kör i vind då, grattis till en härlig löneförhöjning! När ditt nuvarande är tempjobb så är det ju solklart utifrån vad du har beskrivit i övrigt, tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback