Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-11, 18:36
  #1
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Igår såg jag ett nyhetsinslag om den svenska arbetsförmedlingen som tydligen försökte bygga upp något bra i Grekland. Vore det inte käckare att satsa lite kraft här i Sverige? När jag var arbetslös i mitten på 00-talet så var arbetsförmedlarna väldigt pigga på få bort mig från orten, ja helst skulle jag bort från landet. När jag klagade på bristen på arbeten så uppmanades jag glatt att söka jobb i t.ex. Norge. Jag tycker väl kanske att det borde vara ett initiativ som ska komma från mig själv. Svensk arbetsförmedling borde ägna sig åt svensk arbetsmarkna. Hänvisar man folk till Norge så har man ju liksom gett upp, och nu ska alltså greker erbjudas jobb i Sverige....?!
Jag blir så trött. Vore det inte enklare att byta namn på våra länder istället för att skyfla runt folket? När det gäller en jävla morot så är det så himla viktigt att köpa närodlat, men jönsen som odlat skiten ska nog helst arbetspendla varendaste jävla dag! Ähh jag får lust att sjunka ihop i ett hörn och spela på läpparna... Alliappapapp tjohooo
Citera
2011-11-11, 20:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Igår såg jag ett nyhetsinslag om den svenska arbetsförmedlingen som tydligen försökte bygga upp något bra i Grekland. Vore det inte käckare att satsa lite kraft här i Sverige? När jag var arbetslös i mitten på 00-talet så var arbetsförmedlarna väldigt pigga på få bort mig från orten, ja helst skulle jag bort från landet. När jag klagade på bristen på arbeten så uppmanades jag glatt att söka jobb i t.ex. Norge. Jag tycker väl kanske att det borde vara ett initiativ som ska komma från mig själv. Svensk arbetsförmedling borde ägna sig åt svensk arbetsmarkna. Hänvisar man folk till Norge så har man ju liksom gett upp, och nu ska alltså greker erbjudas jobb i Sverige....?!
Jag blir så trött. Vore det inte enklare att byta namn på våra länder istället för att skyfla runt folket? När det gäller en jävla morot så är det så himla viktigt att köpa närodlat, men jönsen som odlat skiten ska nog helst arbetspendla varendaste jävla dag! Ähh jag får lust att sjunka ihop i ett hörn och spela på läpparna... Alliappapapp tjohooo


Det låter ju helt vanvettigt. När Arbetsförmedlingen är så improduktiv som den är enbart på svenska marknaden så hur i helvete ska man lyckas i Grekland. Men ja vete fan, vill ha en länk eller liknande för att se att det stämmer. Arbetsförmedlingen är en myndighet, kan en svenska myndighet etablera sig bortom Sveriges gränser. I så fall kanske man kan starta upp lite kontor i Kina, Thailand, Spanien mm mycket svenskar där etc.

Men jag vet inte hur man tänker där, men förmodligen är det så att konkurrensen här i Sverige inte räcker, vi har utbildat folk som inte får jobb, men de får väl inte jobb då för att de helt enkelt är inkompetenta trots examen etc, då kanske grejer funkar bättre
Citera
2011-11-11, 21:06
  #3
Medlem
Vill minnas att även andra länder som tex Moldavien har tagit hjälp av den "framgångsrika" svenska modellen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback