Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-27, 18:53
  #13
Medlem
DontLikeUs avatar
Ja, jag offrade dig lite på irritationens altare, ber om ursäkt Darkwing.

MEN.

Jag tycker hennes försvar är svårsmält. i sju månader har hon nu gått "arbetslös" trots att hon KAN få jobb (http://johannagraf.blogspot.se/2012/...arje-pris.html) men hon "vägrar".

Hon påstår att hon inte vill "utnyttja systemet mer än nödvändigt". Vad gör man då? Använder sig av kontakter för att få ett relevant arbete direkt? Nix, man drar till florida för att gå på båtmässor osv. 30 000 i 14 år kravlöst gör att man inte känner att man har särskilt bråttom.

Och jag kan spekulera i att hon kommer att få pension ett bra tag (åratal). Ursäkterna kommer att flöda, och det kommer låta ungefär såhär; "Jag hade otur" "Det gick inte som jag tänkt" "Världen är mansdominerad" "Politiker är diskriminerade".

Politikerna är vår tids adel, med egna regler. Det är äckligt.
Citera
2014-05-16, 03:35
  #14
Medlem
B´stards avatar
Hon fortsätter med sitt av oss skattebetalare finansierade drönarliv på sjön, går att läsa om på hennes öppna fb-sida.

Notan är nu uppe i miljonbelopp...
Citera
2015-09-22, 05:54
  #15
Medlem
B´stards avatar
Liten uppdatering - hon fortsätter sitt drönarliv på havet! (men det är ju så mycket slit med båtarna att hon verkar se det som att hon jobbar) Samtidigt så verkar hon oroa sig för minsta räkning/p-bot/utgift
Lite märkligt kan tyckas då hon har garanterad inkomst livet ut, och att det knappast kan vara helt gratis att spendera livet seglandes... ...Smått ofattbart att hon fortfarande har mage med att sprida socialdemokratisk smörja - tycker hennes partivänner verkligen att hon gör rätt för sig?
Citera
2015-09-22, 09:07
  #16
Medlem
Skattebetalarna bekostar tydligen sossens drömliv
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ossens-dromliv
Citera
2017-10-04, 12:38
  #17
Medlem
Hanna är numera sjöman tror jag - alltså anställd på en lastbåt....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback