Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-10, 11:56
  #1
Medlem
JesCs avatar
Jag jobbade heltid på en restaurang. Med heltid menar jag fem dagar i veckan inklusive helger 11 timmar om dagen. En jäkla massa övertid med andra ord.

Avtalet vi hade var genom arbetsförmedlingen då jag hade så kallat nystartsjobb. Avtalet var enligt kollektivavtal vilket innebar att jag skulle få 18.700:- i månaden.

Men efter att jag jobbat där i tre månader utan att få lön så gav jag upp
och krävde av min chef att jag ville ha min lön innan jag fortsatte jobba. Han vägrade så jag slutade!

Kontaktade arbetsförmedlingen då jag antog att de skulle kunna hjälpa mig men ikke. Allt det gjorde
var att svartmåla honom så att han inte längre kan anställa någon med nystartsjobb.

Vad gör jag för att få mina pengar? Arbetsförmedlingen föreslog en polisanmälan men hjälper det verkligen mig?
Citera
2011-11-10, 12:05
  #2
Medlem
Gör allt du borde göra, under fina former, försök att tänka resonligt!
Försök med alla medel du kan, löser inte din f.d arbetsgivare dina problem, ska du skapa problem för han, det är mitt förslag.
Citera
2011-11-10, 12:13
  #3
Medlem
bombaccis avatar
Varför arbeta gratis åt någon? Om du inte tycker att det är ok att arbeta gratis och inte gillar att utnyttja så polisanmäl honom, om du tycker det är ok så polisanmäl honom inte.
Citera
2011-11-10, 12:15
  #4
Moderator
evilhoneys avatar
Kontakta facket, de kan hjälpa dig med information i första hand och om du blir medlem även med förhandlingar.
Citera
2011-11-10, 12:19
  #5
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Kontakta facket, de kan hjälpa dig med information i första hand och om du blir medlem även med förhandlingar.

Hjälper facket folk retroaktivt med problem?

Låter underligt.
Citera
2011-11-10, 12:26
  #6
Medlem
Hellioss avatar
Vilket svin han verkar vara!

Ett tips till dig.

Säg till han att du vill ha din lön snarast, Annars så kommer du att ordna att han och hans företag hittas på första sökningen på google men inte så positiv information. Pma mig hans namn etc om han inte betalar så hjälper jag dig, säkert fler som kan ordna hans liv som han gjort med ditt. Men ge han EN chans bara att hinna gå till banken. Stå på dig. Och är han Svensk? Låter inte så, men ge skiten det han är värd. Fyfan han har stulit 3 månader av ditt liv.
__________________
Senast redigerad av Hellios 2011-11-10 kl. 12:29.
Citera
2011-11-10, 13:28
  #7
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Vilket svin han verkar vara!

Ett tips till dig.

Säg till han att du vill ha din lön snarast, Annars så kommer du att ordna att han och hans företag hittas på första sökningen på google men inte så positiv information. Pma mig hans namn etc om han inte betalar så hjälper jag dig, säkert fler som kan ordna hans liv som han gjort med ditt. Men ge han EN chans bara att hinna gå till banken. Stå på dig. Och är han Svensk? Låter inte så, men ge skiten det han är värd. Fyfan han har stulit 3 månader av ditt liv.

Jag har redan gett honom chansen. Och varnade med polisanmälan. Han bryr dig helt enkelt inte eller så tror han inte på vad jag säger till honom.. Hur gör jag för att informationen ska komma ut på google?

Jag mailar dig!
Citera
2011-11-10, 13:29
  #8
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Hjälper facket folk retroaktivt med problem?

Låter underligt.
Japp. Man kan gå med när som. =)
Citera
2011-11-10, 13:39
  #9
Medlem
Herkulesbigs avatar
Facket?? Är du medlem så fixar de det för dig...
Citera
2011-11-10, 13:42
  #10
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Hjälper facket folk retroaktivt med problem?

Låter underligt.


Nepps.. har kollat det i ett liknande ärende.. endast om man fortfarnade är kvar på arbetsplatsen
__________________
Senast redigerad av iggesundarn 2011-11-10 kl. 13:43. Anledning: *
Citera
2011-11-10, 13:46
  #11
Medlem
SnorigaStures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesC
Jag har redan gett honom chansen. Och varnade med polisanmälan. Han bryr dig helt enkelt inte eller så tror han inte på vad jag säger till honom.. Hur gör jag för att informationen ska komma ut på google?

Jag mailar dig!

Starta ett ämne i "Företagsskvaller" med namnet på den aktuella resturangen....^^
Citera
2011-11-10, 13:48
  #12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Nepps.. har kollat det i ett liknande ärende.. endast om man fortfarnade är kvar på arbetsplatsen
Hade jag varit TS hade jag ändå ringt, de har ju fortfarande ganska bra koll på hur man kan göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback