Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-10, 08:58
  #697
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Klarar man sig utan BankID och Swish är det kanske ett alternativ.

Nej, varför då? Eftersom jag laddade ner både Swish och Apple-Pay fick jag möjlighet att testa båda, där Apple-Pay vann överlägset, så jag avinstallerade Swish. Bank-ID är en separat app som behövs när jag loggar in på NorthMill som hos alla andra banker. Jag blev extremt nöjd med både NorthMill och Apple-Pay. Jag glömde nämna i mitt förra inlägg att du får 0.92 i ränta på sparade pengar med fria uttag med insatsgarantin på 500000:- ifall att banken skulle gå omkull.

Apple-Pay som är gjort av Apple har gjort så att man startar appen genom att man klickar två gånger på sidoknappen på höger sida på mobilen sedan lägger man mobilen mot kortläsaren i butiken som avger ett klickljud när betalningen är gjord. Sedan är det bara att klicka en gång på sidoknappen som stänger av appen. Lätt som en plätt.
Citera
2022-03-10, 17:34
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Nej, varför då? Eftersom jag laddade ner både Swish och Apple-Pay fick jag möjlighet att testa båda, där Apple-Pay vann överlägset, så jag avinstallerade Swish. Bank-ID är en separat app som behövs när jag loggar in på NorthMill som hos alla andra banker. Jag blev extremt nöjd med både NorthMill och Apple-Pay. Jag glömde nämna i mitt förra inlägg att du får 0.92 i ränta på sparade pengar med fria uttag med insatsgarantin på 500000:- ifall att banken skulle gå omkull.

Apple-Pay som är gjort av Apple har gjort så att man startar appen genom att man klickar två gånger på sidoknappen på höger sida på mobilen sedan lägger man mobilen mot kortläsaren i butiken som avger ett klickljud när betalningen är gjord. Sedan är det bara att klicka en gång på sidoknappen som stänger av appen. Lätt som en plätt.

Apple Pay och Swish är olika produkter som löser olika problem. Du lan inte skicka pengar till den kompis som har swish om du bara har Apple Pay.
Citera
2022-03-10, 17:40
  #699
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Apple Pay och Swish är olika produkter som löser olika problem. Du lan inte skicka pengar till den kompis som har swish om du bara har Apple Pay.


Det visste jag inte. Har du båda?
__________________
Senast redigerad av AmpertBX 2022-03-10 kl. 17:44. Anledning: Redigering
Citera
2022-03-10, 17:44
  #700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Jovisst är det så, men dom är båda betal-appar och då tyckte jag att det var onödigt med två, så jag tog bort den som kändes minst smidig. Swish. Har du båda?

Har Samsung Pay och det fungerar ju bra i affärer som ändå också tar kort. Det förekommer ju de som bara tar swish och då behöver jag swish. Likaså om man ska skicka eller temot av någon kollega när man lagt ut för lunch och liknande, insamlingar av olika slag mm.

För mig är swish och bankid en dealbreaker.
Varifrån har du fått ditt BankID? Har du kvar den banken så du kan förnya det när det gått ut?
Citera
2022-03-10, 18:05
  #701
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har Samsung Pay och det fungerar ju bra i affärer som ändå också tar kort. Det förekommer ju de som bara tar swish och då behöver jag swish. Likaså om man ska skicka eller temot av någon kollega när man lagt ut för lunch och liknande, insamlingar av olika slag mm.

För mig är swish och bankid en dealbreaker.
Varifrån har du fått ditt BankID? Har du kvar den banken så du kan förnya det när det gått ut?

Jo jag fick mitt Bank-ID hos Scandiabanken. Jag har kvar lönekontot hos Scandiabanken för att kunna använda deras autogiro. Jag laddade ner både Apple-Pay och Swish från deras hemsida. Dom kanske undrar vilken "Hoppjärka" jag är som raderade Swish och sedan vill ha tillbaks appen nu igen.
Citera
2022-03-10, 18:50
  #702
Medlem
AmpertBXs avatar
Det blev inga konstiga frågor när jag hos min bank Scandiabanken aktiverade ett nytt Swish.

Man lär sig hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback