2011-12-08, 10:19
Medlem
Raxxxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Tänkte som dig då jag reste mycket i Asien förut, och mitt ICA-bank kort fungerade fan inte någonstans.
Kan vara något att tänka på om det är ett stort skäl till bytet. Visst fungerar det, men då måste du också hitta den 1/100 bankomater det gör det på.

ICAs bankkort är ju ett Mastercard, som ska fungera på nästintill lika många ställen som VISA gör. Så länge stället där man betalar tar kort. Deras studentkort, Maestro, är inget att höja till skyarna dock.

Hur det är med bankomater utomlands (speciellt i Asien) å andra sidan har jag ingen aning om..
Citera
2011-12-09, 11:47
Medlem
Brordinmins avatar
Flyttade mina bolån och sparande från Swedbank för ett år sedan. Men behåller internetbanken trots kostnad eftersom jag tycker den fungerar bra.

Har vart i kontakt med många olika swedbank kontor och den generella inställningen till kunderna är att man ska vara glad över att överhuvudtaget få låna pengar av dom och inte förvänta sig någon service.
Det är ju för helvete vi som är kunderna och dom som skall krypa för oss!

Droppen var när jag skulle lägga om lånen vid en omvärdering där det tog tvärstopp. Jag visade på vilka erbjudanden jag fått från andra banker för att få ner månadskostnaden.

Svaret från kvinnan på banken var: "Då får du väl byta bank och bli deras problem då".
Sagt och gjort. Gick. Smällde igen dörren och flyttade allt samma dag.
Citera
2011-12-10, 00:03
Medlem
fy fan ni måste ju spara minst 300spänn om året vilken jävla grej asså
Citera
2011-12-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet

Visst, för mig blir det inga större summor. Men det är ju även lite utav en principfråga. För mig så tyckte jag bemötandet var dåligt. Att dem inte brydde sig om jag var kund eller inte. Så därför tyckte jag inte att det var rätt ställe att ha mina pengar där.

För mig känns storbankerna som att dem gör lite som dem vill. Höjer i onödan för att dem vet att det alltid finns kunder nog åt dem. Swedbank var även första banken i min stad som slutat med kontanthantering. Jag kan bara tänka mig hur illa det slår mot pensionärerna just nu.
Citera
2011-12-11, 22:59
Medlem
trappstegets avatar
Många har bråttom att lämna Swedbank i Lettland också verkar det som
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14063708.ab
Citera
2011-12-11, 23:34
Medlem
AmericanMRs avatar
Jag kan faktiskt förstå det, med tanke på det som Swedbank har ställt till med där.
Citera
2011-12-12, 01:34
Medlem
klyktattares avatar
Lämnar Swedbank efter årsskiftet. Av principskäl. De har fått rejält med skit här på orten, med all rätt. Lutar åt Forex för min del.
Citera
2011-12-12, 14:53
Medlem
Guitarsmokes avatar
Har av tradition alltid haft Swedbank för att de var de enda som fanns på orten där jag växte upp. Studerar och kommer nog inte ha mer än 15k på något konto de kommande 3-4 åren, men funderar ändå på att byta.

Vilken svensk bank är säkrast? Jag skiter i räntor och avgifter, jag vill bara ha en bank som inte riskerar att gå omkull inom en snar framtid.
Citera
2011-12-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet
Håller med, tomtarna i den här tråden måste vara landets största fattighjon.
Citera
2011-12-12, 23:50
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Håller med, tomtarna i den här tråden måste vara landets största fattighjon.

Tror att det är du som är den fattiga.

Vi som har pengar bryr oss om vem som har hand om dem. Du som inte har några behöver ju inte direkt oroa dig för det.

Funderar också på att byta bank. Inte för att jag är stormrik eller fattig för den delen. Men kan såsom andra tänker inte stödja omotiverade höjningar. Varför göda deras girighet?

Tycker ica banken verkar lite mysigare. Undrar dock hur deras fondtjänster fungerar då de sker genom en extern tjänst. Någon som vet om det är bökigt?
Citera
2011-12-14, 14:56
Medlem
Hyarrostars avatar
Jag är kund hos Swedbank, idag när jag skulle sätta in kontanter på mitt konto så sa dom att det inte gick längre på grund utav rånrisken... Jag blir så förbannad att man inte ens ska kunna sätta in pengar med kontanter. Just nu har jag inga pengar på kortet och det måste jag ha för att tanka bilen eller andra saker. Banken hänvisade mig till en video butik så kallad "Video hörnan" som man där kunde sätta in pengar för 140kr... Det är ju vansinne att man ska betala för att sätta in pengar tycker jag, va är det då för mening att vara kund hos Swedbank? Vafan dom har ju väl stora jävla kassa valv där dom kan låsa in pengarna.. Så då ska man gå omkring med en massa kontanter på sig, tänk då om man själv blir rånad då? Jag menar banken har ju större säkerhet känns det som jämfört med en vanlig människa..

Funderar på att byta till någon annan bank, men vilken vet jag ännu inte.
Citera
2011-12-14, 18:39
Medlem
trappstegets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyarrostar
Jag är kund hos Swedbank, idag när jag skulle sätta in kontanter på mitt konto så sa dom att det inte gick längre på grund utav rånrisken... Jag blir så förbannad att man inte ens ska kunna sätta in pengar med kontanter. Just nu har jag inga pengar på kortet och det måste jag ha för att tanka bilen eller andra saker. Banken hänvisade mig till en video butik så kallad "Video hörnan" som man där kunde sätta in pengar för 140kr... Det är ju vansinne att man ska betala för att sätta in pengar tycker jag, va är det då för mening att vara kund hos Swedbank? Vafan dom har ju väl stora jävla kassa valv där dom kan låsa in pengarna.. Så då ska man gå omkring med en massa kontanter på sig, tänk då om man själv blir rånad då? Jag menar banken har ju större säkerhet känns det som jämfört med en vanlig människa..

Funderar på att byta till någon annan bank, men vilken vet jag ännu inte.

Det du råkat ut för är inget ovanligt utan ett mönster som har återkommit i åratal på Swedbanks kontor:Kunder upplevs som besvärliga och störande hos majoriteten av Swedbankpersonalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in