2011-11-09, 20:34
Medlem
Min dator har alltid fungerat hur bra som helst, men nu för 2 dagar sedan så segar den ur fullständigt. Den fungerar bra kanske i 5 min sen slår det slint. När jag tex öppnar start och ska använda sökfunktionen så hinner jag skriva en bokstav och allt låser sig, kan inte använda ctrl, alt, delete. Har även hänt att flash slutar fungera. Använder microsoft security essentials. Har sökt igenom men den hittar inget. värt att nämnas att cpu användningen är väldigt hög emmelanåt. Har vista!

Är det ett virus eller kan det vara något annat?

tacksam för hjälp!

Tillägger att den fastnar inte segar, så jag blir tvungen att tvångsstänga den! och det gör den efter somsagt ungefär 5 min
Senast redigerad av Bussnisse 2011-11-09 kl. 20:55. Anledning: mer information
Citera
2011-11-09, 20:54
Medlem
VSHHHHs avatar
ladda ner Advanced System Care 4 av Iobit och kör så rensar det programmet datorn från skit.

Annars kan du omformatera hårddisken.
Citera
2011-11-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VSHHHH
ladda ner Advanced System Care 4 av Iobit och kör så rensar det programmet datorn från skit.

Annars kan du omformatera hårddisken.

Tack! En sak bara, ska jag stänga av Mircrosoft security essentials innan jag kör?
Citera
2011-11-09, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bussnisse
Tack! En sak bara, ska jag stänga av Mircrosoft security essentials innan jag kör?
Tänk på att om du omformaterar så försvinner allt från din dator, så se till att backa up din data och att har något sätt att ominstallera Windows.
Citera
2011-11-09, 22:08
Medlem
Det som han länkade är bara ett virus program så jag behöver inte tänka på att lägga backup utan bara om jag omformaterar?

Fick inte svar på om jag skulle stäng av MSE innan jag kör det andra.
Senast redigerad av Bussnisse 2011-11-09 kl. 22:58.
Citera
2011-11-10, 04:31
Medlem
Satan2004s avatar
har ofc en lösning som löser allt.... INSTALLERA OM WINDOWS!
Citera
2011-11-10, 15:27
Medlem
Nu har jag lyckats installera Advanced System Care 4 och den körs, men när den är på Djur registerfix så kan man se när nere (vilka filer som undersöks) så står det typ trojan.win32/agent och massa andra konstigheter, är det att den letar efter det eller att det är någonting som den hittar. det står även backdoor och några andra saker. :S
Citera
2011-11-10, 17:56
Medlem
Vet inte varför jag inte kunde redigera, det skulle vara deep. Vet inte varför det blev djur!
Citera
2011-11-11, 09:16
Medlem
927s avatar
om allt fryser på skärmen så kan det vara disken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in