• 1
  • 2
2011-11-09, 19:24
Medlem
http://www.gsmarena.com/htc_sensation_xl-4161.php = XL

http://www.gsmarena.com/htc_sensation_xe-4164.php = XE

Vilken faaaan ska man köpa? Har suttit i flera dagar och kollat på videos/läst reviews osv... Men det är så jävla svårt att välja vilken man vill ha!!!

Föredrar den stora 4.7" skärmen även om upplösningen inte är den bästa. Dual-core vet jag inte om den är så viktig då jag inte kommer på något som behöver den kraften, single-core ger även längre batteritid.

Mycket lutar åt XL men sen kom faktumet att den bara har 16GB minne (12.64GB användbart) och ingen plats för microsd kort... Hur fan tänkte dem när dem gjorde en mobil med 4.7" skärm och beats ljud utan att öka minnet?!
Citera
2011-11-09, 19:46
Medlem
Jag hade valt XE.
Har själv en Sensation (vanliga) Och skärmen är perfekt tycker jag. Dessutom är den snyggare.
Citera
2011-11-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag hade valt XE.
Har själv en Sensation (vanliga) Och skärmen är perfekt tycker jag. Dessutom är den snyggare.

Är den tillräckligt stor för att kolla film på?

Vad exakt får dig att välja XE?
Citera
2011-11-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Är den tillräckligt stor för att kolla film på?

Vad exakt får dig att välja XE?
XE har en bättre preocessor, ser snyggare ut och den funkar att se film på. De extra 0.4 tummen XL:en har, gör inte mycket skillnad. Mitt enda tips är att skaffa ett bättre batteri, vilken du än väljer. Film och sånt tar slut på det fort.
Citera
2011-11-10, 17:53
Medlem
Citat:
XE har en bättre preocessor, ser snyggare ut och den funkar att se film på. De extra 0.4 tummen XL:en har, gör inte mycket skillnad. Mitt enda tips är att skaffa ett bättre batteri, vilken du än väljer. Film och sånt tar slut på det fort.

Det är just det som är problemet. Dual-core och den högre upplösta skärmen på XE'n drar mycket mer batteri än XL's. Trots att XL har 1600 mAh och XE 1730 mAh så har XL bättre batteri, ganska stor skillnad dessutom.
Citera
2011-11-10, 18:21
Medlem
Citat:
Det är just det som är problemet. Dual-core och den högre upplösta skärmen på XE'n drar mycket mer batteri än XL's. Trots att XL har 1600 mAh och XE 1730 mAh så har XL bättre batteri, ganska stor skillnad dessutom.
Man kan få ett 1900 mAh batteri för 250 kr på Ebay, så på batterifronten finns det lösningar.
Frågan är ju vad du ska göra med mobilen. Är batteritiden viktigare än prestanda osv?
Citera
2011-11-10, 18:43
Medlem
Jag hade valt Samsung Galaxy Nexus, där har du allt utom beats-ljudet, vilket jag hörde skulle vara skit anyway :/
Citera
2011-11-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakaren
Jag hade valt Samsung Galaxy Nexus, där har du allt utom beats-ljudet, vilket jag hörde skulle vara skit anyway :/

Har alltid vetat att samsungs produkter har mycket bättre hårdvara, men jag tycker verkligen inte om TouchWiz.. Trots att jag haft min Desire i 1.5 år som alltid haft en gammal version av sense så har det alltid varit min kärlek.

Samsung med sense hade varit jävla hett
Citera
2011-11-10, 19:15
Medlem
Citat:
Man kan få ett 1900 mAh batteri för 250 kr på Ebay, så på batterifronten finns det lösningar.
Frågan är ju vad du ska göra med mobilen. Är batteritiden viktigare än prestanda osv?

1900? Såg faktiskt ett 1800 mAh på Mugen som är ett känt företag när det gäller batterier. Om dem inte har 1900 så tvivlar jag på att dem du sett verkligen är legit?

Huvudsaken är musik, då båda har exakt samma hård- & mjukvara när det kommer till musik så är det jämnt, dock kommer den bättre batteritiden passa mig mer då jag kommer använda den till fullo, från och till skolan. Dessutom kommer jag vilja kolla på filmer/serier, även där kommer den stora skärmen till nytta. Även om den har lägre upplösning kommer jag nog klara mig, dessutom tar den mindre på batteriet så det kan ses som något positivt.

Dock irriterar jag mig verkligen på 16GB begränsningen...
Citera
2011-11-10, 23:09
Medlem
Citat:
1900? Såg faktiskt ett 1800 mAh på Mugen som är ett känt företag när det gäller batterier. Om dem inte har 1900 så tvivlar jag på att dem du sett verkligen är legit?

Huvudsaken är musik, då båda har exakt samma hård- & mjukvara när det kommer till musik så är det jämnt, dock kommer den bättre batteritiden passa mig mer då jag kommer använda den till fullo, från och till skolan. Dessutom kommer jag vilja kolla på filmer/serier, även där kommer den stora skärmen till nytta. Även om den har lägre upplösning kommer jag nog klara mig, dessutom tar den mindre på batteriet så det kan ses som något positivt.

Dock irriterar jag mig verkligen på 16GB begränsningen...
Det är legit. Anker gör bra batterier.
http://www.ebay.com/itm/Anker-Extend...item336944dfe5

Använder den i min Sensation som annars har ett ungefär 1400 mAh batteri. Märkt en enorm skillnad. När det gäller musik, så drar den i princip inget. Spel, internet och film är det som drar mest. Även att filma.

Jag håller mig vid XE fortfarande.
Snyggare, mer praktisk, bättre prestanda.
Mitt tips är batteriet och XE:n. Tror du kommer bli nöjd. Fenomenal telefon, och blir bättre när Ice Cream Sandwich släpps till den.
Citera
2011-11-11, 08:55
Medlem
Citat:
Det är legit. Anker gör bra batterier.
http://www.ebay.com/itm/Anker-Extend...item336944dfe5

Använder den i min Sensation som annars har ett ungefär 1400 mAh batteri. Märkt en enorm skillnad. När det gäller musik, så drar den i princip inget. Spel, internet och film är det som drar mest. Även att filma.

Jag håller mig vid XE fortfarande.
Snyggare, mer praktisk, bättre prestanda.
Mitt tips är batteriet och XE:n. Tror du kommer bli nöjd. Fenomenal telefon, och blir bättre när Ice Cream Sandwich släpps till den.

Måste säga att det lät riktigt intressant med en XE med 1900 mAh. Skumt att mugen har begränsat sig till 1800 mAh, dessutom för ett mycket dyrare pris.

Du har lyckats övertala mig, i alla fall en stor del.

En fråga, vad tycker du om att kolla på film på 4.3" skärmen?
Citera
2011-11-11, 18:00
Medlem
Citat:
En fråga, vad tycker du om att kolla på film på 4.3" skärmen?
Inga problem alls faktiskt.
Jag trivs bra med skärmstorleken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här