Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-19, 20:24
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Utländska läkare med Arabisk ursprung är totalt värderlösa!!
Har haft flera och alltid samma jävla visa!, kan knappt språket, nästan helt omöjligt förstå deras utal.
Vården dom ger blir därefter : Katastrof!!

Sägger alltid till att jag vill ha Svensktalande läkare, men dock svårt om det är akutbesök och man får ta den som finns.

Ett jävla ofog är det att Landstingen anställer sådana.

Är det så jävla svårt anställa läkare kan dom väl åtminstone dela upp vårdcentralerna så Arab läkare får ta Arab patienter, medan svenska läkare får ta svenska och EU medborgare.

Är detta bra kunskaper i svenska språket?

Värderlösa
Utal
Sägger
Citera
2019-03-19, 21:14
  #194
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Skickar du kvinnliga bekanta till en arabisk läkare kan du lita på att det kommer begås sexuella övergrepp. Sannolikheten att det inte sker är ytterst liten. För vilket symptom som helst ska kvinnan klä av sig så muhammed får klämma.
Citera
2019-03-20, 03:12
  #195
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Skickar du kvinnliga bekanta till en arabisk läkare kan du lita på att det kommer begås sexuella övergrepp. Sannolikheten att det inte sker är ytterst liten. För vilket symptom som helst ska kvinnan klä av sig så muhammed får klämma.

Sant. De tar varje chans att förnedra en otrogen och samtidigt få sexuell njutning ur det. Många arabiska tandläkare involverade i tafsningar och sexuella övergrepp på patienter i tandläkarstolen.
Citera
2019-03-20, 04:28
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Är det nån mer än jag som känner ett visst obehag när man ska träffa en arabisk eller överhuvudtaget icke-nordisk läkare? Pga. läkarbristen så är ca 50% av alla läkare som får svensk läkarlegitamation utländska. En annan sak jag upplever är att de favoriserar utländska patienter, låter dom gå före osv.

Jag kan inte påstå att jag litar på deras kunskaper, iom. att deras utbildning och sjukhuskultur skiljer sig väldigt mycket mot den svenska. En annan jobbig del är att det väldigt lätt blir språkproblem och man blir osäker på om de ens förstår vad man menar.

Att vi inte ens kan försörja oss själva med läkare tycker jag är ett riktigt u-lands betyg. Det positiva man kan säga iallafall är att platserna på läkarprogrammen har ökat mycket.
Svenskar som utbildar sig i Danmark blir också mycket bra läkare, men jag känner mig tveksam till vissa länder en bekant som läser i Litauen berättade att de använder wikipedia på föreläsningarna :S

Jag brukar säga att jag har svårt med hörseln och behöver en svensk läkare fast det är ju ingen garanti nuförtiden att man slipper alkisar och inkompetenta patrask. det fuskas ju på högskoleprovet rätt duktigt och det finns ju ingen garanti att man får en som är motiverad och fokuserad. Problematiken med urvattningen är att det kommit in en massa muslimer, negrar, zigenare och "statslösa" att vården räcker inte till de som betalar skatt. De som betalar skatt får vänta, så är det i Malmö där muslimer hetsar upp sig något sanslöst för att de ska gå före alla andra, de själva är ju smutslimer, går på bidrag, fifflar med bidrag, skatt, jobbar svart och säljer knark men ska gå före alla andra fast det finns ett kösystem och läkare saknar stake så de tar dem först. Dessa vidrigaste och äckligaste på denna planet.

Jag gick till en vårdcentral där idioten jag fick var svensk men han var mer intresserad av vad jag hade fått för behandling av läkaren innan så jag fick visa upp vad han saknade i kompetens och tala om för honom vad jag trodde det var för han själv verkade duktigt dum i huvudet. Så är det nuförtiden. Även dumskallar får ett jobb. Sköterskorna kan mer än "läkarna".
Citera
2021-06-30, 12:44
  #197
Medlem
lighten-ups avatar
Samma läkare som redan år 2015 utgav sig för att vara neurolog, trots att han inte var det, är nu återigen ute och flänger på svenska sjukhus - nu på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Även denna gång så har varken HR eller chefer bemödat sig att kolla upp vem man anställer. Idioter!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...iska-sjukhuset
Citera
2021-06-30, 17:23
  #198
Medlem
neuron-drones avatar
Litar inte på någon vårdcentralsläkare. Just nu har jag en rätt OK och han är utländsk men talar nästan felfri svenska med mycket nyanser. Att de inte kan nyanser gör det svårt att kommunicera. Annars har jag haft massa idiotläkare på den nivån. Vårdcentraler anställer mest idioter. En jag hade som var tysk var helt vidrig.
Citera
2021-06-30, 22:45
  #199
Medlem
skitpennas avatar
Nej jag känner mig mer tacksam över att vi har så duktiga läkare. Utan invandringen hade vården fallerat. Titta bara vilka som jobbar där.
Citera
2021-07-05, 10:04
  #200
Medlem
spoilers avatar
"Läkare som fuskar till sig tjänster är ett stort problem i regionen. P4 Örebro har fått tillgång till dokument som visar hur fuskläkarna bluffar i sina ansökningar."

https://sverigesradio.se/artikel/lat...lut-forfarligt
Citera
2021-07-26, 07:30
  #201
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
I samtliga av landets regioner finns vårdgivare som låter patienter välja att vårdas av etniskt svenska läkare och tandläkare. Det visar en granskning från Dagens Nyheter.

DN:s reportrar har ringt runt till 120 offentliga och privata vårdgivare i landet. I samtalen har reportrarna utgett sig för att vara patienter som snart ska flytta till kommunen och behöver lista sig hos en ny vårdgivare. Man har efterfrågat etniskt svenska – eller ”svensk-svenska” läkare och tandläkare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...enskt-ursprung
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2021-07-26 kl. 07:34.
Citera
2021-07-27, 00:15
  #202
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Dom är precis lika duktiga som svenska läkare och vissa säkert duktigare. Tycker du att det är bättre att dessa högutbildade och kompetenta människor istället går hemma på bidrag? eller ser du hellre att dom kör din taxi/buss för att du anser det bäst så.?

Håller med! Som invandrare väljer jag alltid bara utländska läkare...Har aldrig blivit besviken...
Citera
2022-02-15, 18:48
  #203
Medlem
spoilers avatar
"För att bli läkare i Sverige måste man göra ett test i svenska språket. Det gäller om man utbildat sig i ett land utanför Europa. Men bara en av fem läkare får godkänt på testet."

https://sverigesradio.se/artikel/fle...battre-svenska
Citera
2022-03-03, 21:36
  #204
Medlem
spoilers avatar
"En läkare verksam i Skåne anmäldes till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo) sedan han, enligt anmälan, pressat en patient som arbetar på Migrationsverket för att denne skulle ordna uppehållstillstånd åt en släkting till läkaren. Ivo har nu beslutat att inte ingripa mot läkaren."

https://samnytt.se/lakare-pressade-p...ar-jobba-kvar/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback