Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-09, 01:57
  #1
Medlem
Hej kära FB läsare kan ni snälla hjälpa mig att reda ut en sak... Till problemet eller snarare uppgivenheten.. Jag och min man kom in på arv när vi pratade om att dö varpå han säger att om han dör, så kommer alla hans pengar gå till våran dotter. Detta har jag absolut ingenting emot! MEN han säger även att tills den dagen hon fyller 18 så kommer han ge sin mamma fullmakten så att hon kommer att ha pengarna så att om våran dotter skulle behöva eller vilja ta ut pengar innan så måste hon be sin farmor om lov. Han menar på att han aldrig skulle kunna tänka sig att ge de till mig eftersom att han menar på att jag kommer hitta en ny man och även använda hennes pengar. Sen säger han även att hans mamma har rätt att fostra våran dotter om pengar, har rätt att träffa henne och i allmänhet har något att säga till om ifall han skulle dö. Min reaktion blev att " shit , här har jag fött vårat barn till världen, jag har svurit på att vara dig trogen och va med dig i nöd och lust men du pissar på de" Jag blev helt förtvivlad och kände att jag inte ens är värd att föra våran dotters arv vidare till henne från sin pappa. Vill markera att jag inte tänker ett piss på PENGARNA utan själva principen. Skiter fullständigt i pengar. Min fråga till er.. Hur hade ni reagerat om eran man/fru hade sagt detta? Tycker ni jag överreagerade? Vill även tillägga att sedan han träffade mig har han skaffat jobb,körkort slutat med droger och lyckats hålla sig trogen två år , gift sig skaffat barn och köpt lägenhet tillsammans med mig. Alltså var han en Loser innan han träffa mig. Men enligt mig betyder jag ingenting för honom ändå..
Citera
2011-11-09, 02:01
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixies
Hej kära FB läsare kan ni snälla hjälpa mig att reda ut en sak... Till problemet eller snarare uppgivenheten.. Jag och min man kom in på arv när vi pratade om att dö varpå han säger att om han dör, så kommer alla hans pengar gå till våran dotter. Detta har jag absolut ingenting emot! MEN han säger även att tills den dagen hon fyller 18 så kommer han ge sin mamma fullmakten så att hon kommer att ha pengarna så att om våran dotter skulle behöva eller vilja ta ut pengar innan så måste hon be sin farmor om lov. Han menar på att han aldrig skulle kunna tänka sig att ge de till mig eftersom att han menar på att jag kommer hitta en ny man och även använda hennes pengar. Sen säger han även att hans mamma har rätt att fostra våran dotter om pengar, har rätt att träffa henne och i allmänhet har något att säga till om ifall han skulle dö. Min reaktion blev att " shit , här har jag fött vårat barn till världen, jag har svurit på att vara dig trogen och va med dig i nöd och lust men du pissar på de" Jag blev helt förtvivlad och kände att jag inte ens är värd att föra våran dotters arv vidare till henne från sin pappa. Vill markera att jag inte tänker ett piss på PENGARNA utan själva principen. Skiter fullständigt i pengar. Min fråga till er.. Hur hade ni reagerat om eran man/fru hade sagt detta? Tycker ni jag överreagerade? Vill även tillägga att sedan han träffade mig har han skaffat jobb,körkort slutat med droger och lyckats hålla sig trogen två år , gift sig skaffat barn och köpt lägenhet tillsammans med mig. Alltså var han en Loser innan han träffa mig. Men enligt mig betyder jag ingenting för honom ändå..


Sabla kvinnor som ska snedvrida allt. Nej har tycker nog om dig men hans dotter betyder mer än dig bara att acceptera att det är blodsband. Om han skulle dö innan dig så vill ha garantera att hans pengar ska gå till henne och inte till dig. Fan vet jag han kanske tycker att du är lite av en gold digger. Bara att accptera läget och tjäna ihop dina egna pengar
Citera
2011-11-09, 02:06
  #3
Medlem
Hur jag skulle ha reagerat? Jag skulle ha undrat vad det var frågan om, varför min tjej inte litade på mig. Givetvis skulle man bli lite ledsen.

Nu vet jag absolut inte hur er relation ser ut, men jag anar att: antingen är du svår att lite på (vilket du själv kan ta en funderare kring) eller så är det han som har extremt dåligt självförtroende, som gör att han tvivlar på dig. DU vet nog bäst svaret och får ta det därifrån.
Citera
2011-11-09, 02:08
  #4
Medlem
Du får din del av arvsrätten så länge ni inte har avtalat något annat när ni gifte er.
ARvsrätt
"Arv
Om den avlidne var gift

Om den avlidne var gift är huvudregeln att den efterlevande maken ärver före bröstarvingarna om de är makarnas gemensamma barn. Det gäller dock inte om det pågår en skilsmässa mellan makarna.

Makarnas gemensamma barn har rätt till arv om de överlever den efterlevande föräldern. Den efterlevande maken får då kvarlåtenskapen med fri förfoganderätt. Det betyder att maken får göra vad han eller hon vill med egendomen under sin livstid - även förbruka den helt och hållet - men inte bestämma över den genom testamente."
Citera
2011-11-09, 02:14
  #5
Medlem
Nu läste du lite slarvigt, ville poängtera att jag INtE bryr om pengar dom är ju inte till mig? Han hade en spänn när jag träffade honom och har inte nu heller. Så nej jag är ingen golddigger. Utan han la vikten på att han tror att jag ska hitta första bästa kille och skulle hata mig för de redan innan han ens dör. Men WTF jag har haft TVÅ förhållanden i mitt liv och de ena är de jag har med honom nu. Så nej de skulle jag absolut inte. Han däremot skulle hitta en under tiden jag om jag låg döende. Jag skulle säga sabla män som tror att alla kvinnor är golddiggers.
Citera
2011-11-09, 02:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Sabla kvinnor som ska snedvrida allt. Nej har tycker nog om dig men hans dotter betyder mer än dig bara att acceptera att det är blodsband. Om han skulle dö innan dig så vill ha garantera att hans pengar ska gå till henne och inte till dig. Fan vet jag han kanske tycker att du är lite av en gold digger. Bara att accptera läget och tjäna ihop dina egna pengar

I ett sunt äktenskap ska man nog kunna lita på att ens maka inte "tar" pengarna om man dör. Vilket nu inte verkar vara givet i ts fall. Men som du beskriver det hela låter lite väl luddigt och opersonligt, som att inte förtroende och tillit existerar.
Citera
2011-11-09, 02:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb

Nu vet jag absolut inte hur er relation ser ut, men jag anar att: antingen är du svår att lite på (vilket du själv kan ta en funderare kring) eller så är det han som har extremt dåligt självförtroende, som gör att han tvivlar på dig. DU vet nog bäst svaret och får ta det därifrån.
Där börjar de bli hett, han är extremt rädd att jag ska lämna honom och försöker ibland forsera fram ett svek från mig så att han hinner svika mig först. Våra relation ja du, inte den lättaste och speciellt inte nu när jag förstår att han från graven vill se till att svika mig först innan jag ens hinner tänka tanken på att skaffa en ny man ist för honom som skulle svika honom.
Citera
2011-11-09, 02:24
  #8
Medlem
play the game, han sa så för att vara elak varför annars. Gör samma sak berätta att du tänkt på vad han sa och tyckte det var elakt men självklart så får ju du nu också tänka på om du dör så ska ju inte han heller få nått. Men det är tydligt att han sa så för att vara elak, nu har han ju inga pengar vilket gör det ännu konstigare men men. Det är dock ett slags kontrollbehov han har att trycka ner dig lite idag.
Citera
2011-11-09, 02:28
  #9
Medlem
meh han är ju osäker som fn, han sa det bara för att va taskig. Han har inget gömt testamente så det var bara tomma ord antaglien har ni väl tjafsat om nått annat. Snacka med honom om det.
Citera
2011-11-09, 02:30
  #10
Medlem
men som tidigare talare sa så kan han alltså inte svika dig från graven utan du har rättigheter.
Citera
2011-11-09, 02:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
I ett sunt äktenskap ska man nog kunna lita på att ens maka inte "tar" pengarna om man dör. Vilket nu inte verkar vara givet i ts fall. Men som du beskriver det hela låter lite väl luddigt och opersonligt, som att inte förtroende och tillit existerar.
De är ju helt sant! Ett sunt äktenskap så finns tillit och förtroende jag trodde han litade på mig, jag har ALDRIG bett honom om pengar, jag däremot gett honom allt och lite till förlåt om jag skryter men jag vill bara få fram att jag verkligen inte varit krävande rent ekonomiskt eller någonsin försökt göra honom svartsjuk att prata om att de skulle finnas snyggare och bättre män. Vilket han däremot gör emellanåt för att få mig att känna mig värdelös. Och de ska jag även få bekräftat genom att han inte ens bryr sig om vad som händer med mig efter han dör. "jag kommer ju bara hoppa in i ett nytt förhållande" förstår ni frustrationen?
Citera
2011-11-09, 02:38
  #12
Medlem
Mampo! Han har ju en livförsäkring på 1 miljon som han flashar med. Men de sorgliga är ju att jag aldrig skulle svika honom så varför måste han svika mig. Kan man va så osäker som människa att man inte ens kan slappna av och tro på att de faktiskt finns människor som inte vill svika ens partner? Jag älskar ju han för fan, men han pissar ju på de
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback