Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-08, 23:26
  #1
Medlem
Likt Vanessa Falk, alla som skriver på Djungeltrumman av kvinnligt kön, helt enkelt personer som försöker att göra sig märkvärdiga eller är småsöta på något sätt. Fast innehållet är inte direkt det bästa om man säger så, inget djup egentligen.

Det fascinerar mig. Hur kommer det sig att de säger så mycket som betyder så lite? Varför får de enorm publicitet? Är det för att de är kvinnor? Är det för att de egentligen har något vettigt att säga som jag inte lyckats avkoda än?

Typiska bloggar:
http://www.djungeltrumman.se/diskobitches
http://www.djungeltrumman.se/vanessafalk
http://www.djungeltrumman.se/juliafrej

Några fler "vettiga" exempel? Ja, jag vet att några av dem kanske är bra på just sin sak, men de skriver så fruktansvärt substanslöst.
__________________
Senast redigerad av Urgrund 2011-11-08 kl. 23:35.
Citera
2011-11-10, 00:30
  #2
Medlem
Jamaicabananers avatar
Jag har alltid tänkt att dessa alldagliga kvinnor tjänstgör som virtuella väninnor för jävligt ensamma alldagliga tråktjejer som inte har riktiga människovänner att sitta och diskutera oviktiga saker med.
Citera
2011-11-10, 00:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Jag har alltid tänkt att dessa alldagliga kvinnor tjänstgör som virtuella väninnor för jävligt ensamma alldagliga tråktjejer som inte har riktiga människovänner att sitta och diskutera oviktiga saker med.

Jag håller med dig. Det känns inte som att dessa kvinnor har något djup, i alla fall inte om man går igenom vad de skriver om och hur de skriver. Känns inte heller som att någon av dem har någon integritet att tala om heller. Ingen mystik, mest bara ett tomt skal. Vanessa Falk ser onekligen väldigt bra ut och är lite sådär småsöt. Men det känns inte som att hon är djupare än någon slumpmässig innerstadskille som käkar surdegspizza på Södermalm.

Hennes musikvideor är ingenting speciellt, inte musiken heller. Vanlig tjej som försöker sig på elektronisk musik och som blir en "frilansande" hemma-DJ av lite större mått, men kommer aldrig utanför Sverige och får ett ofantligt stort gage för att se söt ut.
Citera
2011-11-10, 12:15
  #4
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag håller med dig. Det känns inte som att dessa kvinnor har något djup, i alla fall inte om man går igenom vad de skriver om och hur de skriver. Känns inte heller som att någon av dem har någon integritet att tala om heller. Ingen mystik, mest bara ett tomt skal. Vanessa Falk ser onekligen väldigt bra ut och är lite sådär småsöt. Men det känns inte som att hon är djupare än någon slumpmässig innerstadskille som käkar surdegspizza på Södermalm.

Hennes musikvideor är ingenting speciellt, inte musiken heller. Vanlig tjej som försöker sig på elektronisk musik och som blir en "frilansande" hemma-DJ av lite större mått, men kommer aldrig utanför Sverige och får ett ofantligt stort gage för att se söt ut.

Nej, de bidrar inte med något fantastiskt till kulturen direkt, men vem gör å andra sidan det? Tror mycket av dessa människors dragningskraft bygger på identifikation och ett skapande av en kulturell samhörighet. Sådant sker ju i alla sammanhang som människor interagerar, och har alltid gjort.

IT har också gett varenda jävla idiot en informationskanal. Förr fick man antingen knulla sig till rampljuset, betala för den eller jobba sig upp. Det är betydligt fler som ska prata nuförtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback