Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-08, 18:09
  #1
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Jag, ung kille, är rätt kass på ragga / stöta / flörta. Jag har en tendens att verka romantiskt intresserad när jag egentligen inte är det, utan bara vill ha en fling. Ni killar med erfarenhet, hur stöter ni på någon utan att det blir för romantiskt? Tänker inte så mycket på one-liners och introduktioner nu, utan mer när man konverserar, försöker etablera kroppskontakt och attraktion, när man försöker förföra?

Det här är en fortsättning på denna tråd:
https://www.flashback.org/p33901605
__________________
Senast redigerad av tuss-i-lago 2011-11-08 kl. 18:15.
Citera
2011-11-08, 18:16
  #2
Medlem
4598gj45s avatar
Beror på vart du är någonstans, kanske svårt på krogen där det inte finns speciellt mycket tid att arbeta med. Om det gäller personer som du möter dagligen eller liknande så är det enkelt, jag gör det utan någon som helst romantik, baka in komplimanger när det passar in i konversationen, va allmänt trevlig och fråga om denne person vill följa med och göra grejer, typ whatever, och fråga helt alldagligt.. vad nu det betyder, som om du inte tänker på att det liknar en date. Le aldrig om du absolut inte måste, det tar bort sjukt mycket av hela kärleks romantik-flörten.
Citera
2011-11-08, 18:21
  #3
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Beror på vart du är någonstans, kanske svårt på krogen där det inte finns speciellt mycket tid att arbeta med.

Syftar mest på när man hänger socialt, antingen på en lugn bar eller någon annanstans. Tänker inte så mycket på kontorsflörtar, det är något annat!

Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Le aldrig om du absolut inte måste, det tar bort sjukt mycket av hela kärleks romantik-flörten.

Känns som ett bra tips! Haha, kan också se framför mig hur någon skulle kunna ta det för långt.. och inte le alls! Men jag förstår vad du menar, mycket bra!
Citera
2011-11-08, 20:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Jag, ung kille, är rätt kass på ragga / stöta / flörta. Jag har en tendens att verka romantiskt intresserad när jag egentligen inte är det, utan bara vill ha en fling. Ni killar med erfarenhet, hur stöter ni på någon utan att det blir för romantiskt? Tänker inte så mycket på one-liners och introduktioner nu, utan mer när man konverserar, försöker etablera kroppskontakt och attraktion, när man försöker förföra?

Det här är en fortsättning på denna tråd:
https://www.flashback.org/p33901605

Svara aldrig seriöst på frågor. och berätta aldrig något om dig själv.
Inte otrevligt, utan driv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback