Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-31, 23:29
  #121
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Tack för ett bra inlägg! Roligt att se gamla rävar kvar här btw. må bäst
/potatismos

Tack för komplimangen. Det samma btw
Citera
2017-06-21, 13:47
  #122
Medlem
Angående lyrica.
Går igenom en opiat at och använder lyrica som hjälpmedel mot detta. Har även tagit lite benso för några dagar sen.

Så frågan är, får jag en fet lyrica at om jag varvar med benso någon dag mellan lyrican? Även om jag "bara" kör på lyrican en vecka?

Förstår ni vad jag menar?
Dom ska väl inte påverka samma receptorer i hjärnan hoppas jag? Vet att det är en klurig sak och att man kanske inte förstår om det är så som jag frågar om.

Eller vet någon säkert hur det ligger till idag?
Citera
2017-06-21, 13:52
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Verkningsmetoden lite kort en gång för alla nu:

För att klara upp lite hur det här fungerar så binder pregabalin inte till några GABA receptorer eller påverkar mängden GABA i hjärnan. Det binder vid spänningsberoende kalcium jonkanaler (subenhet alpha 2 delta) och fungerar därmed som GABA egentligen genom att hämma utsläppet av stimulerande signalsubstanser. Pregabalin aktiverar också stimulerande aminosyrotransportör EAAT3 vilket resulterar i mindre glutamat i synapsklyftan vilket hämmar den postsynaptiska nervcellen ifrån att alstra en aktionspotential (indirekt glutamat receptor antagonism).

Så pregabalin binder alltså inte till några GABA receptorer, men fungerar ändå i princip som GABA i kroppen. Hoppas det inte blev för krångligt att förstå.

Personligen tycker jag att det är lite underligt att pregabalin skulle dela krosstolerans med benzodiazepiner då verkningsmetoderna är helt olika. Men personlig erfarenhet är enligt mig mer värt än vad som står på papper så om ni tycker det så är det väl så.


Okej så jag kan varva med benso i en vecka o andra veckan lyrica typ utan att det är två veckor av samma preparat som tillslut ger en härlig AT!? Är det vad du beskriver?
Citera
2017-06-21, 16:22
  #124
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezick
Angående lyrica.
Går igenom en opiat at och använder lyrica som hjälpmedel mot detta. Har även tagit lite benso för några dagar sen.

Så frågan är, får jag en fet lyrica at om jag varvar med benso någon dag mellan lyrican? Även om jag "bara" kör på lyrican en vecka?

Förstår ni vad jag menar?
Dom ska väl inte påverka samma receptorer i hjärnan hoppas jag? Vet att det är en klurig sak och att man kanske inte förstår om det är så som jag frågar om.

Eller vet någon säkert hur det ligger till idag?
Förstår dig men lyrica o benso har inte korstolernas,de trodde alla när tråden skapades.
Både verkar på olika GABA-receptorerna men inte på samma.
Du kan nog äta lyrica sedan sluta tvärt eller vilka doser handlar de om?
Benso hjälpa men fortfarande jobbigt att ha en av dom värsta avtändningarna som finns.
Citera
2017-06-21, 16:50
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Förstår dig men lyrica o benso har inte korstolernas,de trodde alla när tråden skapades.
Både verkar på olika GABA-receptorerna men inte på samma.
Du kan nog äta lyrica sedan sluta tvärt eller vilka doser handlar de om?
Benso hjälpa men fortfarande jobbigt att ha en av dom värsta avtändningarna som finns.

Tack.
Jag började käka i söndags, 500mg, ökade tills idag och har nu tagit mina sista 150mg på närmare 1200mg.
Har tänt av från båda för några år sen så jag vet hur förjävligt det är.
Är dock rädd nu för att detta lilla "kortvariga" bruket av lyrica kommer ge mig en korta men jobbig AT. Jag är känslig.
Kommer en del ikto hjälpa tror du?
Citera
2017-06-21, 16:57
  #126
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezick
Tack.
Jag började käka i söndags, 500mg, ökade tills idag och har nu tagit mina sista 150mg på närmare 1200mg.
Har tänt av från båda för några år sen så jag vet hur förjävligt det är.
Är dock rädd nu för att detta lilla "kortvariga" bruket av lyrica kommer ge mig en korta men jobbig AT. Jag är känslig.
Kommer en del ikto hjälpa tror du?
Jag tror ikton kommer att vara tillräckligt
Lycka till och jag tror inte du kommer må speciellt dåligt av just lyran.
Gjorde samma sak som du,att jag slutade med opiater med hjälp av lyrica och benso.
Gick över till lyrica (ofta benso men inget jag tar direkt när jag vaknar,men ligger inte på så hög dos ännu (600-900) då jag fick ta en ofrivillig pause ett tag.
(låg på 1200mg+ om dagen sedan tog lyrican slut och fick vänta i 2 eller 3 eller 4 veckor på att de skulle dyka ner i brevlådan )
Citera
2017-06-21, 18:12
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Jag tror ikton kommer att vara tillräckligt
Lycka till och jag tror inte du kommer må speciellt dåligt av just lyran.
Gjorde samma sak som du,att jag slutade med opiater med hjälp av lyrica och benso.
Gick över till lyrica (ofta benso men inget jag tar direkt när jag vaknar,men ligger inte på så hög dos ännu (600-900) då jag fick ta en ofrivillig pause ett tag.
(låg på 1200mg+ om dagen sedan tog lyrican slut och fick vänta i 2 eller 3 eller 4 veckor på att de skulle dyka ner i brevlådan )



Skönt o höra. Då känner jag mig mindre stressad. Så jävla segt när man jobbar att behöva ta sig igenom en AT men visst, jag har satt mig här på egen hand.

Segt som fan för dig som fick vänta så, shit. Hatar att intensivt behöva kolla efter postmannen när man missbrukar/brukar då man annars skiter fullständigt i han och hatar att få hem brev=räkningar lol. Vet hur det är också..
Citera
2017-06-23, 00:04
  #128
Avstängd
För att slippa den så ta lyrica var 3e eller 4e dag.
Citera
2017-07-04, 02:39
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Förstår dig men lyrica o benso har inte korstolernas,de trodde alla när tråden skapades.
Både verkar på olika GABA-receptorerna men inte på samma.
Du kan nog äta lyrica sedan sluta tvärt eller vilka doser handlar de om?
Benso hjälpa men fortfarande jobbigt att ha en av dom värsta avtändningarna som finns.

Vadå inte har korstolerans? Käkade 600mg lyrica varje dag typ 6månader och får mer eller mindre ingen effekt av benso nu (mer än att det dämpar lyricaabstinensen jag har pga utsättning ac lyrica). Varför funkar inte benso på mig om det inte handlar om mitt lyricabruk?
Citera
2017-07-04, 13:09
  #130
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vadå inte har korstolerans? Käkade 600mg lyrica varje dag typ 6månader och får mer eller mindre ingen effekt av benso nu (mer än att det dämpar lyricaabstinensen jag har pga utsättning ac lyrica). Varför funkar inte benso på mig om det inte handlar om mitt lyricabruk?
Fråga din läkare
Citera
2017-07-04, 17:15
  #131
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Flera inlägg är raderade enligt regel 0.03. Försök att hålla er till ämnet. Vill ni diskutera frågor som berör beroendepotentialen och AT på Lyrica, så ger sökfunktionen många tänkbara trådar. Den officiella Lyrica-tråden, (FB) Lyrica fanclub!, finns också för frågor och diskussioner, som inte passar in i här.

/Mod.
Citera
2017-07-04, 22:30
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Fråga din läkare

Yessssss min läkare förklarar min höga bensotolerans med att jag ätit mycket lyrica. Alltså backar även han mig på att det finns en korstolerans. Vad har du som säger att det inte skulle finnas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback