Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-07, 19:55
  #1
Medlem
Jag har nu byggt färdigt ett 1500 bitas pussel och det ska limmas och hängas upp på väggen.
jag har fått pussellim till pusslet, men jag har aldrig limmat ett pussel innan och skulle vilja ha några tips på hur jag enklast gör detta, jag har köpt en tunn träskiva i rätt mått som jag ska limma den på, men råd och tips om hur det blir så bra som möjligt uppskattas!

tacksam för snabba och bra svar!
Citera
2011-11-07, 20:05
  #2
Medlem
gulaLejonets avatar
bra jobbat!
Citera
2011-11-07, 20:11
  #3
Medlem
MakaronBarns avatar
Jag har faktiskt ett pussel på 1500 bitar upphängt på min vägg bredvid mig för stunden, haha!
Har dock ingen jävlarns aning om hur jag limmade fast det då det var ungefär 16, 17 år sedan som jag gjorde det... Men jag tror att jag hade som en... "skiva" utav något sorts trä/papp och liksom... ELLER NEJ, NU VET JAG!
Jag vände på hela pusslet, så att det hamnade upp och ner. Satte ihop de eventuellt lossnade bitar igen, sedan så tog jag superlim och hällde över baksidan av pusslet, och därefter så satte jag på den där "skivan" på pusslet så att det fastnade i limmet.

Det låter som det mest logiska i alla fall... Tror att det var så jag gjorde!
Citera
2011-11-07, 20:39
  #4
Medlem
Lägg pusslet mellan två skivor, vänd det med baksidan uppåt, stryk ett tunt lager lim på skivan du vill ha det på. Sen lägger du skivan över pusslet och pressar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback