Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-07, 14:12
  #1
Medlem
Volkoffs avatar
Tjena!
Grannen har en katt som alltid är på min gård och retar våra hundar (som är på inhängat område) och försöker döda fåglarna som äter mat i vårt nyuppsatta fågelbo. Denna jävla katt skulle jag vilja få bort från min gård men jag vill inte skada den. I alla fall inte så det är märkbart att jag skadat katten.
Hur ska jag göra? Jag stör mig på denna katt enormt men jag vill inte döda/skada den för mycket för det vore lite synd om grannens barn som säkert älskar denna katt.

Hur ska jag skrämma bort denna katt så den aldrig mer kommer tillbaka? Går det ens att skrämma en katt så den aldrig kommer tillbaka?



mvh
Citera
2011-11-07, 14:27
  #2
Medlem
ProcenTTeckens avatar
En hink iskallt vatten och lite tålamod borde göra susen.
Citera
2011-11-07, 14:30
  #3
Medlem
Om katten mutat in din tomt som revir är det tyvärr väldigt svårt att få bort den. Om jag var du skulle jag tala med grannen, kanske kan de övertalas att hålla katten inom synhåll när den är utomhus (eller ännu bättre, hålla den inomhus!)
Ta upp alla fördelar med att katten lever dubbelt så länge, de får en närmre relation, katten är friskare och att grannsämjan blir mycket bättre! Tyvärr betvivlar jag att det fungerar, men man kan ju försöka.

Jag har sett en hel del kattskrämmemetoder här och var, den som jag skulle kunna hävda faktiskt fungerar är ett intrikat sprinklersystem som drar igång så fort katten befinner sig på tomten (vad jag tycker om det är en annan fråga...)
Citera
2011-11-07, 14:31
  #4
Medlem
Hysteri90s avatar
Sitt och vänta på den med vattenslangen, det bör göra susen efter ett par gånger!
Citera
2011-11-07, 14:34
  #5
Medlem
Toshiros avatar
Det klassiska sättet är att spruta vatten på katten, den tar ingen skada och den tycker inte om det. Det är så som min granne ordnade så att min katt inte går i hans grönsaksland. Själv så skrämmer jag bort oönskade katter genom att vråla på dem. Ingen av dem har kommit tillbaka så det verkar fungera ganska bra
Citera
2011-11-07, 14:38
  #6
Medlem
ZlatanManias avatar
Spruta vatten eller släpp lös hunden så vågar den aldrig komma tillbaka igen.
Citera
2011-11-07, 14:43
  #7
Medlem
Volkoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Spruta vatten eller släpp lös hunden så vågar den aldrig komma tillbaka igen.
Har tänkt på det. Är dock lite rädd för att hunden springer iväg (vi bor precis brevid en skog, om nu katten skulle fly dit).

Vatten ska definitivt testas! tack för alla svar!
__________________
Senast redigerad av Volkoff 2011-11-07 kl. 14:45.
Citera
2011-11-07, 14:46
  #8
Medlem
Hysteri90s avatar
Du får uppdatera oss om hur det går!
Citera
2011-11-07, 22:20
  #9
Medlem
Volkoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Du får uppdatera oss om hur det går!
Det ska jag göra. Ska även testa med stenar och kottar om han närmar sig. Det har fått han att springa idag i alla fall
Citera
2011-11-08, 00:31
  #10
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkoff
Det ska jag göra. Ska även testa med stenar och kottar om han närmar sig. Det har fått han att springa idag i alla fall

.. Stenar?
Citera
2011-11-08, 02:27
  #11
Medlem
Volkoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spLitpersonaLity
.. Stenar?
Ja, jag träffade honom aldrig. Det räckte med att kasta någon meter ifrån han så flyttade han på sig. men kattjäveln kommer ju alltid tillbaka så ibland blir man lite sugen på att försöka träffa han ^^
Min avsikt var alltså inte att försöka träffa katten med stenarna utan bara skrämma iväg den.
Citera
2011-11-08, 09:44
  #12
Medlem
Myrtens avatar
Vråla och skrik? De flesta katter passar sig jävligt noga för människor som de tycker verkar sinnessjuka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback