2011-11-07, 10:26
Medlem
Varit svagt illamående sen i onsdagskväll och dessutom dålig i magen mestadels av tiden. Är även förkyld. Tycker det är konstigt att illamåendet inte släpper. När jag tänker på den mat som jag åt precis innan illamåendet kom så spyr jag nästan, trots att jag nästan kan garantera att den inte var dålig på något sätt (djupfryst, ätit många ggr tidigare). Borde jag kolla upp detta, tycker det är konstigt att det inte försvinner. Vad kan det bero på? Om det är nån bakterie jag fått i mig, brukar sånt försvinna av sig själv, eller bör jag uppsöka läkare?

Jag mår inte så dåligt att jag spyr, men däremot är ju magen inte som den borde va...
Citera
2011-11-07, 13:48
Medlem
Théodicées avatar
Det låter som klassisk magsjuka är jag rädd. Du bör uppsöka läkare om du får hög feber.
Citera
2011-11-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Det låter som klassisk magsjuka är jag rädd. Du bör uppsöka läkare om du får hög feber.

Fick lätt feber precis när det bröt ut, har dock ingen feber längre. Eftersom jag inte har feber nu, bör jag endast vänta ut detta, eller bör jag ändå gå till läkaren? Om det så att säga finns bakterier i magen, försvinner dessa "av sig själv"?
Citera
2011-11-07, 15:08
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minor11
Fick lätt feber precis när det bröt ut, har dock ingen feber längre. Eftersom jag inte har feber nu, bör jag endast vänta ut detta, eller bör jag ändå gå till läkaren? Om det så att säga finns bakterier i magen, försvinner dessa "av sig själv"?

Ja de försvinner utan yttre hjälp, oroa dig inte. Kroppen vet vad den ska göra, den behöver lite tid bara.

Om det inte har gått över på en vecka eller om det blir mycket värre så kan du uppsöka läkare.
Citera
2011-11-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Ja de försvinner utan yttre hjälp, oroa dig inte. Kroppen vet vad den ska göra, den behöver lite tid bara.

Om det inte har gått över på en vecka eller om det blir mycket värre så kan du uppsöka läkare.

Ok, tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in