För en vecka sedan fick några slag i ansiktet när jag försökte avbryta ett slagsmål , det resulterade i att min läpp/mun blev mindre vacker och jag spottade blod i några timmar efter det. Men tänkte inte mer på det av resten av kvällen.
Det var först dagen efter, när jag såg mig själv i spegeln och såg att min mun hade diverse färger i allt från, svart, vitt till gult och läppen var mycket svullen. Såret var väl ca lite mer än 1cm långt och 4-5mm brett. Ringde 117 angående såret och de sa att iom att såret är mer än 8h gammalt kan de inte sy och svällkropparna i munnen är bra på att läka, så tänkte inte mer på det.
Men nu en vecka senare har såret läkt på väldigt bra och svullnaden är borta, dock återstår en del av såret som nu är ca 8mm långt och 3-4mm brett. Det är lite som ett hack på insidan av läppen och det är vitt och lite klibbigt och det ser ut som en vit blåsa som man ibland får. Men när jag pillar på det, gör det inte "ont" som en blåsa gör. Jag tycker såret påminner om fett.
Har lagt upp några dåliga bilder här:
http://imageshack.us/g/708/img20111106210633.jpg/
Såret är större än bilderna ger sken av och ser ut mer som ett hack i verkligheten än på bilderna. Det brukar även på nätterna blöda lite.
Nu är min fråga vad man kan göra för att det ska läka snabbare och bli vanligt igen. För det ser inte vackert ut nu när jag talar.