2011-11-06, 18:06
Bannlyst
hej flashback nu är det så att jag har väldigt ont i ehm benet över rövhålet det kommer när jag sitter det är nästan i slutet av skinkorna någon som vet vad det kan vara please flashback heelp meee!!
Citera
2011-11-06, 18:09
Medlem
winterwabbits avatar
ont i svansbenet?
har du trillat?
Citera
2011-11-06, 18:22
Medlem
lill-namgrebs avatar
Jag antar att du med ''benet mellan skinkorna'', syftar på svanskotan om du nu inte är defekt. Svanskotan har antagligen fått sig en smäll, har du suttit ned länge på en hård stol kan de också åstadkomma smärta i de regionerna.

Tips: Sitt inte ned så att du belastar svanskotan, ligg i soffan ett par timmar och slappa tills det går över
Citera
2011-11-08, 17:31
Bannlyst
men grejen är att jag har haft ont väldigt länge runt 3 månader så vila hjälper inte då undrar jag är det farligt på något sätt lr kan jag bara ignorera smärtan
Citera
2011-11-08, 21:20
Medlem
Puffs avatar
Du kan lida av ett tillstånd som kallas coccygodyni (coccyx= svansbenet, dyni=gör ont), Det är inte farligt, men besvärligt. Försök att alltid sitta på ett sådant sätt att du inte belastar svanskotan. Sitt med stjärten långt in på stolar och luta lite framåt. Inte slapp-halvligga. Du kan ha en sittdyna (som en kudde med en grop för svanskotan) att sitta på. Om du lyckas undvika att provocera fram smärtan under några veckor har du rätt stor chans att det går över. Ibland blir det dock långdraget och kan vara väldigt besvärligt att bli av med.
Citera
2011-11-08, 21:25
Medlem
du håller kanske på och få en svans hahahahaha
Citat:
Ursprungligen postat av spetsaren2
hej flashback nu är det så att jag har väldigt ont i ehm benet över rövhålet det kommer när jag sitter det är nästan i slutet av skinkorna någon som vet vad det kan vara please flashback heelp meee!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in