Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-25, 19:06
  #12049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jv har aldrig haft en policy att inte polisanmäla, tvärtom, när jag blev ett Jv så var man tydlig med att man ska lyda myndigheterna:

Verkligen? Hur kan det då komma sig att ingen av de 1006 registrerade JV-pedofilerna i Australien blev polisanmäld?
Eller är det bara avfällingars lögner att JV-organisationen själv hade registrerat dessa pedofiler? Du har noga undvikit att kommentera detta sedan kommissionsförhören 2015. Du har alltså undvikit och förbisett denna fråga i snart nio år. Det är uppseendeväckande.
Citera
2024-03-25, 19:18
  #12050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag är inte insatt i det, men jag är väl insatt i hur Janne Josefsson mörkade sanningen i hans reportage.
Han förvrängde och ljög om saker och ting. Och jag är säker på att det följer samma mönster om lögner och överdrifter från avfällingar.

Janne Josefsson tillät bara avfällingar till att komma till tals i hans förvrängda reportage.

Kan det vara så enkelt som att organisationen vägrade svara på frågor? Om du sett programmet kommer du säkert ihåg hur Bengt Hansson (JVs dåvarande ledare i Sverige) fegade ur och slängde på luren under ett telefonsamtal med Janne Josefsson. Eller var det också fejk?
Citera
2024-03-25, 22:12
  #12051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Eftersom Gud har skapat allting och är allvetande och allsmäktig, så betyder det att eftersom Gud är alltings ursprung så är även ondska och synd kommet från Gud. Briljant slutsats.

Allt annat är ologiskt. Men det är intressant och ibland underhållande att se apologet göra ologiska krumbukter för att förneka detta.😁
Citera
2024-03-26, 14:01
  #12052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Av det jag läst när jag umgåtts med avfällingar mfl här i tråden, absolut finns det grund.

Jag tänker främst på pedofilhärvor, hur mycket pengar som lagts och fortfarande läggs ner på skadestånd.

Det talas om förföljelsen i ryssland, vännerna tror att det bara är vittnen som blir förföljda och det skapar mycket nervositet.

Eller detta med fn-medlemskapet och hur man plötsligt ryckte sig loss med skägget sittande kvar i brevlådan när det uppdagades.
Utan eld ingen rök.

Sen finns det många intriger inom församlingarna, vems fel det nu är...som också får många att ta avstånd.

Jag personligen har blivit utbränd av allt församlingsarbete och fick en fot i arslet som tack, utan att någon frågade hur jag mådde under de 2 år som jag var på väg mot min stora krasch, nu tillhör jag en annan församling där jag är ganska anonym, äldstekretsen har fattat att jag inte tänker ställa mig på nytt under arbetsoket.

Bland mina vänner ser jag hur broder efter broder blir utbränd och orkar allt mindre.

Det ska sparas mer pengar i driftgrupperna och ingen vill hjälpa till med det praktiska arbetet, LDC lämnar fuskjobb efter sig som ingen vågar ställa krav på dom om, av rädsla för att störa "enheten".
Det hetsas på om hjälppionjärstjänst och pionjärtitlar som man knappt behöver göra något för, man förstår inte riktigt hur det räknas i statistiken.

Jag förstår att många ifrågasätter utvecklingen.

Har du någon uppfattning om varför organisationen utvecklats på det viset? Om nu så många blir tyngda av bördor och också utbrända måste ju rimligen de högre upp i organisationen fråga sig om något är fundamentalt fel.
Citera
2024-03-26, 14:05
  #12053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Även som ateist kan jag förstå vad du menar med detta. Jag har själv bakgrund i Jehovas Vittnen och har diskuterat en hel del med TTSP och jag kan säga att han gömmer sig bland ständiga bibelcitat och otaliga texturklipp från Sällskapet Vakttornets publikationer.

I en andlig kontext är det svårt att bemöta honom. Å andra sidan klarar han sällan att besvara de enklaste frågor från mig, exempelvis frågor om innebörden av Den Styrande Kretsens makt.

Eller också vill han inte att detta ska komma till allmän kännedom.
Citera
2024-03-26, 14:20
  #12054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Eftersom Gud har skapat allting och är allvetande och allsmäktig, så betyder det att eftersom Gud är alltings ursprung så är även ondska och synd kommet från Gud. Briljant slutsats.
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Allt annat är ologiskt. Men det är intressant och ibland underhållande att se apologet göra ologiska krumbukter för att förneka detta.😁
Gud lät exakt den här världen aktualiseras för att det är i exakt den här världen som den metafysiska grunden till allt som existerar, vilket inkluderar hans egen existens, skapas genom en människa på slutet.

Det onda tar han själv itu med genom samma människa som han också skapat allt genom.

Gud vill det bästa för dig och han älskar dig, se bara till att välja det goda själv. Välj Jesus.
__________________
Senast redigerad av skrumpelnubb 2024-03-26 kl. 14:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback