Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-06, 11:36
  #1
Medlem
Skall köpa Macbook AIR när jag Åker till USA.
Dock vilken vet jag inte, tänkte på 13 inch screen.. Sen kommer problemen, jag skall endast använda den för musik, chatt en del småsaker.. några tips?
Citera
2011-11-06, 11:42
  #2
Medlem
tzjs avatar
Perfekt för dina ändamål. Inget att tveka över.
Citera
2011-11-06, 11:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Perfekt för dina ändamål. Inget att tveka över.
Alltså den sämsta är mer än nog.. Jag spelar inte längre annars hade jag köpt PC.. Men MAC är snyggare och sjukt bra kvalitet.
Citera
2011-11-06, 12:00
  #4
Medlem
Det enda problemet med att köpa i USA är att du får amerikanskt tangentbord och därmed också ett sämre andrahandsvärde om du vill sälja den.
Citera
2011-11-06, 12:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Det enda problemet med att köpa i USA är att du får amerikanskt tangentbord och därmed också ett sämre andrahandsvärde om du vill sälja den.
Ja det är sant, kommer dock behålla den tills den går i pension ändrar inställningarna så att man får Ö,Ä,Å, när man är hemma använder jag bara apples tangentbord.. Tycker fortfarande att det är värt de eftersom det är såpass mycket billigare får även lärarrabatt på datorn då.
Citera
2011-11-06, 12:20
  #6
Medlem
Rhallas avatar
En sak du bör tänka på är att 13" fortfarande kan uppfattas som litet och kan bli jobbigt i längden.

Ett lite kraftigare alternativ från Asus. Zenbook UX31, kan vara värt att spana in om du vill komma undan lite billigare.
Citera
2011-11-06, 12:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla
En sak du bör tänka på är att 13" fortfarande kan uppfattas som litet och kan bli jobbigt i längden.

Ett lite kraftigare alternativ från Asus. Zenbook UX31, kan vara värt att spana in om du vill komma undan lite billigare.
Lite billigare med otroligt mycket sämre styrplatta. Zenbooks ser lovande ut, men att köpa första generationen är inget annat än idioti.
Citera
2011-11-06, 12:36
  #8
Medlem
Rhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Lite billigare med otroligt mycket sämre styrplatta. Zenbooks ser lovande ut, men att köpa första generationen är inget annat än idioti.

Styrplattan må vara sämre men den är absolut inte dålig. Tror knappast TS märker någon skillnad med tanke på att han endast ska surfa och lyssna på musik.
Asus vet vad de sysslar med och hårdvaran är väldigt lik så i detta fallet är det nog inga problem.
Som sagt så var det bara ett billigare alternativ med bättre prestanda.
Citera
2011-11-06, 12:52
  #9
Medlem
Tack för tipset! Priset är dock högre på den tror jag, runt tiotusen såg det ut som. Köper jag Macbook Air så blir de inte mer än 8000 med lärarrabatt. 128 SSD isf.. fast Köper nog mer hårddisk själv och ram, fattat som att de är relativt lätt och billigt att sätta in de så Säg gärna emot om jag har fel.
Citera
2011-11-06, 13:23
  #10
Medlem
RoffesGrannesHunds avatar
Har läst nånstans att ramminnet är fastlött i datorn och går inte att byta
Citera
2011-11-06, 14:33
  #11
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffesGrannesHund
Har läst nånstans att ramminnet är fastlött i datorn och går inte att byta
https://discussions.apple.com/thread/2683986
"Can I upgrade my MacBook Air Ram from 2G to 4G after I purchase 2G Ram ?"
- "No. That computer's RAM is soldered to the motherboard and not upgradable."


Jag trodde iallafall att man kunde byta minne i MBA, men så var inte fallet
Citera
2011-11-06, 15:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
https://discussions.apple.com/thread/2683986
"Can I upgrade my MacBook Air Ram from 2G to 4G after I purchase 2G Ram ?"
- "No. That computer's RAM is soldered to the motherboard and not upgradable."


Jag trodde iallafall att man kunde byta minne i MBA, men så var inte fallet

Br att du kan söka med Google, men du missade att den 13” som ts är intresserad av har 4GB från början, bara 11” går att köpa med 2GB.

4GB räcker långt i en sådan, jag har en själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback