Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-05, 22:41
  #1
Medlem
Olympiuss avatar
Tjena

Nominerar mig själv till årets rörigaste rubrik!


Vill åka till Argentina i januari, och vara där i 2-6 månader. Skulle vara ytterst lämpligt om jag fick CSN eftersom jag inte har så mycket pengar sparade, och kommer bara kunna jobba ihop 10-30000 innan avfärd.

Prata spanska kan jag inte, men lär mig gärna. Det bästa vore att plugga spanska i Argentina, kanske i form utav utbyte eller liknande? CSN säger att den som läser en språkkurs efter gymnasiet är berättigad studiemedel. Det verkar mao inte så svårt att hitta en kurs som kan ge CSN-stöd.

Finns det någon utbildningsform där jag själv inte behöver betala något? Kursavgiften på de ställen där jag har kikat är för hög, jag har helt enkelt inte råd.

Det primära är att åka till Argentina, om jag pluggar spanska eller något annat (som intresserar mig) på distans är inte så viktigt. Får jag CSN för att studera något kul i Argentina så är jag nöjd.

Lösningen på det hela kan heta stipendier, fast dessa är det mig veterligen lång handläggningstid på. Preliminärt avfärdsdatum är 15 januari. Det är alltså inte lång tid kvar.


Jag söker hjälp på annat håll, men såhär på helgen så har varken CSN eller studievägledaren öppet. Kom med något spännande tips!
Citera
2011-11-06, 12:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Tjena

Nominerar mig själv till årets rörigaste rubrik!


Vill åka till Argentina i januari, och vara där i 2-6 månader. Skulle vara ytterst lämpligt om jag fick CSN eftersom jag inte har så mycket pengar sparade, och kommer bara kunna jobba ihop 10-30000 innan avfärd.

Prata spanska kan jag inte, men lär mig gärna. Det bästa vore att plugga spanska i Argentina, kanske i form utav utbyte eller liknande? CSN säger att den som läser en språkkurs efter gymnasiet är berättigad studiemedel. Det verkar mao inte så svårt att hitta en kurs som kan ge CSN-stöd.

Finns det någon utbildningsform där jag själv inte behöver betala något? Kursavgiften på de ställen där jag har kikat är för hög, jag har helt enkelt inte råd.

Det primära är att åka till Argentina, om jag pluggar spanska eller något annat (som intresserar mig) på distans är inte så viktigt. Får jag CSN för att studera något kul i Argentina så är jag nöjd.

Lösningen på det hela kan heta stipendier, fast dessa är det mig veterligen lång handläggningstid på. Preliminärt avfärdsdatum är 15 januari. Det är alltså inte lång tid kvar.


Jag söker hjälp på annat håll, men såhär på helgen så har varken CSN eller studievägledaren öppet. Kom med något spännande tips!

Om jag inte missminner mig kan du inte få studiemedel för att läsa spanska i Sydamerika, planerar du att använda spanskan i Europa är inte Argentina, det mest lämpade stället att läsa på, då språket skiljer sig en hel del från spanskan. Där talar de castellano, vilket innebär en del grammatiska skillnader från Spaniens spanska. Om du vill få studiemedel tror jag att det är lättast att läsa en distanskurs från Sverige, dock tror jag att du är lite sent ute. Mitt tips är att du kikar på distanskurser (öppna för sen anmälan) och ser om du kan hitta någon lämpad, antingen i spanska eller något annat som intresserar dig. Antingen universitetskurs eller om du kan hitta komvuxspanska på distans.

Utbyte eller dylikt är du nog för sent ute för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback