Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-05, 22:41
  #1
Medlem
Olympiuss avatar
Tjena

Nominerar mig själv till årets rörigaste rubrik!


Vill åka till Argentina i januari, och vara där i 2-6 månader. Skulle vara ytterst lämpligt om jag fick CSN eftersom jag inte har så mycket pengar sparade, och kommer bara kunna jobba ihop 10-30000 innan avfärd.

Prata spanska kan jag inte, men lär mig gärna. Det bästa vore att plugga spanska i Argentina, kanske i form utav utbyte eller liknande? CSN säger att den som läser en språkkurs efter gymnasiet är berättigad studiemedel. Det verkar mao inte så svårt att hitta en kurs som kan ge CSN-stöd.

Finns det någon utbildningsform där jag själv inte behöver betala något? Kursavgiften på de ställen där jag har kikat är för hög, jag har helt enkelt inte råd.

Det primära är att åka till Argentina, om jag pluggar spanska eller något annat (som intresserar mig) på distans är inte så viktigt. Får jag CSN för att studera något kul i Argentina så är jag nöjd.

Lösningen på det hela kan heta stipendier, fast dessa är det mig veterligen lång handläggningstid på. Preliminärt avfärdsdatum är 15 januari. Det är alltså inte lång tid kvar.


Jag söker hjälp på annat håll, men såhär på helgen så har varken CSN eller studievägledaren öppet. Kom med något spännande tips!
Citera
2011-11-06, 12:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Tjena

Nominerar mig själv till årets rörigaste rubrik!


Vill åka till Argentina i januari, och vara där i 2-6 månader. Skulle vara ytterst lämpligt om jag fick CSN eftersom jag inte har så mycket pengar sparade, och kommer bara kunna jobba ihop 10-30000 innan avfärd.

Prata spanska kan jag inte, men lär mig gärna. Det bästa vore att plugga spanska i Argentina, kanske i form utav utbyte eller liknande? CSN säger att den som läser en språkkurs efter gymnasiet är berättigad studiemedel. Det verkar mao inte så svårt att hitta en kurs som kan ge CSN-stöd.