Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-05, 12:27
  #1
Medlem
sushitas avatar
I början av September började jag träffa en tjej. Vi har i genomsnitt träffats 3 ggr/vecka i drygt 11 veckor kanske. Hälften av dessa gånger har hon tillbringat natten med mig. Hon är väl kär i mig och så, det tror jag. Så hur kan jag veta att vi är ett par? på min Facebook syns ingen relationstatus överhuvudtaget och på hennes sida står det "singel". Hon själv har inte frågat mig om vi är ihop eller hur jag vill ha det.

Så hur fasen vet jag att vi är ett par? när är man ett par? när man skickat förhållande förfrågan på facebook eller?
Citera
2011-11-05, 12:32
  #2
Medlem
Inte.viktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
I början av September började jag träffa en tjej. Vi har i genomsnitt träffats 3 ggr/vecka i drygt 11 veckor kanske. Hälften av dessa gånger har hon tillbringat natten med mig. Hon är väl kär i mig och så, det tror jag. Så hur kan jag veta att vi är ett par? på min Facebook syns ingen relationstatus överhuvudtaget och på hennes sida står det "singel". Hon själv har inte frågat mig om vi är ihop eller hur jag vill ha det.

Så hur fasen vet jag att vi är ett par? när är man ett par? när man skickat förhållande förfrågan på facebook eller?

Ni har väl pratat om det? Om ni inte har det så är det kanske dags att göra det. Att man skulle vara ett par efter att ha skickat en facebookförfrågan är ju i princip samma sak som att fråga "chans" på någon dvs. ganska löjligt.
Citera
2011-11-05, 12:34
  #3
Avstängd
Undra hur folk gjorde före Facebook fanns. Din tanke verkar ju helt genial....*not*


Har du frågat henne hur hon vill ha det?

Märks rätt tydligt att det är höstlov...
Citera
2011-11-05, 12:39
  #4
Medlem
Sånt växer fram och det är omöjligt att sätta en gräns . Du kommer troligtvis att börja referera till henne som "flickvän" då och då (för att göra det enkelt att förklara) och hon kommer göra likadant när hon pratar om dig. Att oroa sig för att inte ha den mest aktuella facebookstatusen är tramsigt.
Citera
2011-11-05, 12:58
  #5
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Jag är i ungefär precis samma sits.

Träffat en tjej sen början av september. Vi ses i regel varannan/var tredje dag. Vi sover hos mig, äter hos mig, går ut, ligger med varandra.

Hon lämnar saker hos mig som är sina som hon kan ha när hon kommer hit, hon har en egen tandborste, hon lägger upp pussbilder på henne och mig på facebook så att alla kan se.

Vi planerar saker tillsammans som kommer hända om typ 2 månader osv. Ändå har ingen av oss sagt att vi är tillsammans. Men... är vi inte det?
Citera
2011-11-05, 13:13
  #6
Medlem
Kasporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans.Ganz
Jag är i ungefär precis samma sits.

Träffat en tjej sen början av september. Vi ses i regel varannan/var tredje dag. Vi sover hos mig, äter hos mig, går ut, ligger med varandra.

Hon lämnar saker hos mig som är sina som hon kan ha när hon kommer hit, hon har en egen tandborste, hon lägger upp pussbilder på henne och mig på facebook så att alla kan se.

Vi planerar saker tillsammans som kommer hända om typ 2 månader osv. Ändå har ingen av oss sagt att vi är tillsammans. Men... är vi inte det?

Jag rekommenderar att nästa kväll håller du ditt kraftpaket i styr och tar upp det med henne. Fråga vad hon känner, hur hon ser på er två tillsammans? I fall allt faller på plats så kommer det inte bara kännas bättre för er båda utan den där Facebook saken kommer också lösa sig. Samma sak gäller TS. Prata för tusan med din tjej. Det är värt att stå över sex en kväll för det.
Citera
2011-11-05, 13:17
  #7
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Jag rekommenderar att nästa kväll håller du ditt kraftpaket i styr och tar upp det med henne. Fråga vad hon känner, hur hon ser på er två tillsammans? I fall allt faller på plats så kommer det inte bara kännas bättre för er båda utan den där Facebook saken kommer också lösa sig. Samma sak gäller TS. Prata för tusan med din tjej. Det är värt att stå över sex en kväll för det.

Vi har "pratat" lite och det vi sagt är att vi båda tycker om varandra men (det finns alltid ett men) vi har bara setts i två månader. Jag tror dock bara hon har lite svårt att släppa in mig snabbt officiellt i sitt liv.

Hennes föräldrar vet om mig t.ex. men jag har inte fått förmånen att träffa dem än men de frågar ofta om hon ska äta hos mig eller hemma.

Hennes polare vet om mig, de gillar alla gulliga bilderna på oss osv. Och jag försöker reda upp frågetecknena.
Citera
2011-11-05, 13:53
  #8
Medlem
KloBengans avatar
Så länge ni vet var ni har varandra behöver ni inte hetsa med att sätta ett epitet på det ni har. Om ni är osäkra på den andras inställning och intentioner bör ni kanske ta upp frågan för diskussion, men annars tycker jag nästan att ni bara kan låta det glida vidare fram till ni onekligen är varandras respektive. På så vis behöver igen känna sig pushad, ni är ju i princip redan ett par, bry er inte om vad allmänheten tycker om er relation.
Citera
2011-11-05, 15:17
  #9
Medlem
sushitas avatar
Sist jag hade ett officiellt förhållande så var det under Lunarstorms tid, hon var 18 år och jag 21 år (det var något år sedan det tog slut, men det höll ett par år.) och då minns jag att mitt ex sa till mig något i stil med "vad känner du för mig" och efter att ha träffats i 2-3 veckor så skickade hon "har ett förhållande med XXX" - på Lunarstorm. Det var tider det nu har man ju glömt hur allt sånt går till..
Citera
2011-11-05, 16:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Så hur fasen vet jag att vi är ett par? när är man ett par? när man skickat förhållande förfrågan på facebook eller?

Hahaha. Fan va sött
Citera
2011-11-05, 16:11
  #11
Medlem
partygniiids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
I början av September började jag träffa en tjej. Vi har i genomsnitt träffats 3 ggr/vecka i drygt 11 veckor kanske. Hälften av dessa gånger har hon tillbringat natten med mig. Hon är väl kär i mig och så, det tror jag. Så hur kan jag veta att vi är ett par? på min Facebook syns ingen relationstatus överhuvudtaget och på hennes sida står det "singel". Hon själv har inte frågat mig om vi är ihop eller hur jag vill ha det.

Så hur fasen vet jag att vi är ett par? när är man ett par? när man skickat förhållande förfrågan på facebook eller?
Varför tar du inte upp det med henne? Hon kanske känner detsamma som dig, alltså inte vet hur läget är och vågar inte fråga.
Fråga helt enkelt om det är hon och dig. Ett annat sätt du kan göra det på är om du vill spela mer safe är att säga att du vill vara med henne och du vill vara seriös, alltså inte förvänta dig att hon känner detsamma.

Så löjligt att folk inte kan prata med varandra
Citera
2011-11-05, 17:19
  #12
Medlem
ran3lids avatar
Fråga henne bara
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback