Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-05, 02:06
  #1
Avstängd
waicens avatar
Min flickvän och jag har bråkat rätt mycket de senaste två dagarna. Den första anledningen var för att jag såg henne på facebook där hon satt i en annan killes knä. "Wow, big deal" kanske ni tänker, men han hade armarna runt henne och hennes ena arm touchade hans ansikte och hon såg allmänt sexig ut. Den andra anledningen var skit från min del. Men nu, nu kommer det relevanta. Hon har festat i en annan stad och ringde mig för ett par timmar sedan för att hon ville "Prata" med mig (hon befann sig på festen då hon ringde). Hon sa att hon var tvungen att gå och lägga sig för att hon var för full, annars hade hon gjort något dumt tydligen. Det blev tjafs osv då jag misstänkte vad hon menade med "för dumt". Alltså att hon hade strulat med någon annan kille om hon inte lade sig då hon var "för full": "Okej" tänkte jag, stick bara. Vi tjafsade, jag drog till en fest i staden jag bor i för att jag var så sjukt förbannad och ville ha något annat att tänka på. Vi pratade i telefonen under festen jag befann mig på och hon svarade aldrig på min fråga vad hon menade med "att göra något dumt om hon inte gick och la sig". Efter mycket skrikande och tjafs kom det fram att en kille stött på henne under kvällen och att hon gick och la sig för att hon ville "undvika att göra något med honom". Hon sa det indirekt, men eftersom det inte krävs speciellt mycket intelligens för att ANTA vad hon menade med "att göra något dumt" så förstår man att hon skulle strula med honom annars. Så, min följdfråga var: "Så du skulle, med andra ord, kunna ligga med honom om du inte var tillsammans med mig" Och, indirekt, svarade hon ja på detta men enligt henne var det inte relevant då vi är tillsammans.

Jag är så sjukt ledsen/förbannad/sårad just nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Så jag frågar om råd, vad skulle NI gjort i min situation? Skulle ni dumpat henne?

Ber om ursäkt för osammanhängande text då jag är full och allmänt pissed.
__________________
Senast redigerad av waicen 2011-11-05 kl. 02:17.
Citera
2011-11-05, 02:20
  #2
Medlem
Mannen.med.hattens avatar
Hon har ju varit helt ärlig mot dig (verkar det som) och faktum är att det inte verkar ha hänt något! Sen så är ju även du attraherad till andra flickor än henne även om ni är tillsammans. Men du skulle ändå inte göra något just p.g.a att ni är tillsammans. Eller hur? Hon tycker väl likadant..

Jag skulle lägga sånt här småtjaffs bakom mig. Men valet är ditt.
Citera
2011-11-05, 02:22
  #3
Avstängd
nja dumpa verkar drastiskt , du vet ju inte vad som hänt riktigt och skulle det va mej det gällde så skulle jag va för nyfiken för att bara sticka , när mer fakta och info kommit fram så får du avgöra om förhållandet går att bygga vidare på ? hon verkar ha tabbat sej lite men ändå ångrat sej och avstyrt i det sista , och det tyder ju på att det finns lite kärlek i luften , så det nog inte helt kört , prata ut med henne om det går och försök göra det bästa av situationen , tror många kasserade förhållanden tar slut på grund av missuppfattningar tyvärr
Citera
2011-11-05, 02:24
  #4
Medlem
wippedcreams avatar
Skulle hon hem och lägga sig? Eller skulle hon sova på stället där festen är? Alltså där den här killen finns, i så fall finns ju chansen att han drar o lägger sig bredvid, och då kan lätt saker hända
Citera
2011-11-05, 02:30
  #5
Medlem
cpskadans avatar
1. Dumpa.
2. Väx upp.
3. Finn en äkta fjälla.
Citera
2011-11-05, 02:32
  #6
Medlem
Jag skulle nog dumpa henne. Enligt vad min erfarenhet säger. Och jag har en del kan jag säga. Men det är ju du som bestämmer. Känner du att det inte funkar och att du inte litar på henne så är det ju inte så mycket att tänka på. Det finns as mycket tjejer i världen.
Citera
2011-11-05, 02:34
  #7
Avstängd
waicens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen.med.hatten
Hon har ju varit helt ärlig mot dig (verkar det som) och faktum är att det inte verkar ha hänt något! Sen så är ju även du attraherad till andra flickor än henne även om ni är tillsammans. Men du skulle ändå inte göra något just p.g.a att ni är tillsammans. Eller hur? Hon tycker väl likadant..

Jag skulle lägga sånt här småtjaffs bakom mig. Men valet är ditt.

Ja men saken är ju den att hon sa "jag måste lägga mig annars gör jag något dumt", dvs att hon är BENÄGEN att vara otrogen om hon är för full "då hon inte vet vad hon gör". Och hon tyckte att han var attraktiv och hade legat med honom om hon inte var med mig PLUS att, som sagt, hon sa att hon måste lägga sig annars hade hon gjort något. Nej jag vet inte, är i rage just nu.
Citera
2011-11-05, 02:35
  #8
Avstängd
waicens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpskadan
1. Dumpa.
2. Väx upp.
3. Finn en äkta fjälla.

Väx upp? Definiera väx upp. På vilket sätt ska jag göra det?
Citera
2011-11-05, 02:58
  #9
Medlem
Av att ha läst i många trådar på R&S så vet jag att det kommer komma in ett par snubbar som kommer leka moralkärringar och säga saker som "du har inget självförtroende, du e inte självsäker" osvosv.

But that's all bullshit son! Finns bara en sak att göra och du vet vad det är. Smsa henne och säg, vet du vad? Du behöver inte alls gå och lägga dig, du kan gå upp och knulla honom för just nu är du singel

Hör aldrig av dig igen.
Citera
2011-11-05, 06:15
  #10
Avstängd
Har det hänt innan? Om det var första gången nåt sånt hände borde du kanske glömma det tills vidare.
Det var bara ord ingen handling, men det är din tjej du vet själv bäst om du kan lita på henne i fortsättningen.
Citera
2011-11-05, 12:43
  #11
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Ja men saken är ju den att hon sa "jag måste lägga mig annars gör jag något dumt", dvs att hon är BENÄGEN att vara otrogen om hon är för full "då hon inte vet vad hon gör". Och hon tyckte att han var attraktiv och hade legat med honom om hon inte var med mig PLUS att, som sagt, hon sa att hon måste lägga sig annars hade hon gjort något. Nej jag vet inte, är i rage just nu.

Hon ville kanske ligga med honom. Jag vill ligga med Jake Gyllenhaal men jag har pv så det går inte (Jake skulle aldrig tacka nej ). Finns det ingen du skulle VILJA ligga med? Jag förstår inte vad hon har gjort fel? Att hon råkade vara på en fest med en attraktiv kille?

Hon var inte otrogen, hon gick ju och la sig för att inte vara det!! Och dessutom var hon ärlig! Diskutera det när ni är tillsammans och nyktra, allt annat är ju bara dumt tycker jag.
Citera
2011-11-05, 12:51
  #12
Avstängd
waicens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Hon ville kanske ligga med honom. Jag vill ligga med Jake Gyllenhaal men jag har pv så det går inte (Jake skulle aldrig tacka nej ). Finns det ingen du skulle VILJA ligga med? Jag förstår inte vad hon har gjort fel? Att hon råkade vara på en fest med en attraktiv kille?

Hon var inte otrogen, hon gick ju och la sig för att inte vara det!! Och dessutom var hon ärlig! Diskutera det när ni är tillsammans och nyktra, allt annat är ju bara dumt tycker jag.

Men liksom hör du hur det låter? "Måste gå och lägga mig för jag är för full annars gör jag något dumt (med honom)." Det bara skriker att hon är benägen att vara otrogen. Och det gör det fan inte bättre av att hon t.om. sa att hon skulle kunna ligga med honom om hon var singel. För då kan hon ta mig fan göra det också. Nu i nyktert tillstånd är jag bara ännu mer förbannad.

Och jo, givetvis finns det flera jag vill ligga med.
__________________
Senast redigerad av waicen 2011-11-05 kl. 13:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback