Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-04, 16:53
  #1
Medlem
Nu har det gått 1 år och 4 månader, och likt andra förhållanden är det inte lika roligt som när man var nykära och det pirade i magen.

På senare tid har det varit utskällningar, skrik och ledsna miner då och då. Det är mitt första seriös förhållande, jag älskar henne av hela mitt hjärta skulle ta en kula för den här tjejen och jag är säker på att hon känner desamma. Ibland tjaffsar vi om små saker som vi båda gör stor sak av och jag är en person som vill ha bekräftelse, hur mycket jag än gör för den här tjejen och vad jag än gör så kan hon 5 minuter senare glömma det goda jag gör för henne och börja skälla och skrika och säga saker som att hon är olycklig men inte på grund av mig utan för att hon bor långt från sin familj och inte har så många vänner här.

Det känns som att hon blundar för det goda jag gör och endast ser det dåliga i mig, och det dåliga är att jag ibland kansk einte kan vara med henne och istället umgås med mina vänner lite då blir hon arg och ledsen eller när jag ber henne att upprepa en sak som jag råkade glömma bort eller inte lyssna då skäller hon och säger dumma saker ibland har hon hotat med att göra slut bara för att jag tjaffsar tillbaka.

Jag förstår att hon kan känna sig ensam ibland och vill ha mig där rätt så ofta, och jag är med henne nästan varje dag jag har inte träffat mina vänner på flera veckor bara så hon mår bra.

Mina frågor är, är detta normalt i ett senare skede av ett förhållande? och borde inte en personen man gör så mycket för uppskatta en istället för att blunda för det goda och endast ha ögat på det dåliga?
Citera
2011-11-04, 16:58
  #2
Medlem
Det är normalt. Bara i början som det är roligt.
Citera
2011-11-04, 17:00
  #3
Medlem
Efter det nykära stadiet är det dags att börja kommunicera. Prata. Provat det?
Citera
2011-11-04, 17:02
  #4
Medlem
siiiTas avatar
Klart det är roligare i början av ett förhållande, men hon verkar överreagera
Ta med henne när du träffar dina vänner.. Om de känner andra tjejer så kan du ju be att de ta med dem, träffas några stycken så att hon får en chans att lära känna nya människor.

Det är inte kul att bo i en stad där man inte känner några andra, men det går ju att lära känna nya människor.
Citera
2011-11-04, 17:04
  #5
Medlem
Har provat det, hon har fått träffa mina vänner och deras flickvänner/fruar även mina systrar och har försöakt kommunicera med henne hon får utbrott och skriker istället när jag försöker prata lugnt
Citera
2011-11-04, 17:39
  #6
Medlem
Inte alls konstigt att det blir så. Är det första seriösa förhållandet för henne med? för hon, precis som du, verkar ha problem med att kommunicera.
Citera
2011-11-04, 17:43
  #7
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siiiTa
Klart det är roligare i början av ett förhållande, men hon verkar överreagera
Ta med henne när du träffar dina vänner.. Om de känner andra tjejer så kan du ju be att de ta med dem, träffas några stycken så att hon får en chans att lära känna nya människor.

Det är inte kul att bo i en stad där man inte känner några andra, men det går ju att lära känna nya människor.


Faaast försök absolut inte para ihop henne med kompisars tjejkompisar, just for the sake of it. Been there, done that. Min pojkvän gjorde det för mig och det funkade ju sådär halvtaskigt...
Citera
2011-11-04, 18:14
  #8
Medlem
casanuevas avatar
Det är så klart normalt. Men hon verkar vara en tjej med kort stubin? Jobbigt...
Citera
2011-11-04, 18:56
  #9
Medlem
Malkos avatar
Tjejer är som guldfiskar. Allt handlar om "just nu" och därför kan du inte dras med i hennes känslostormar. Den dagen du låter hennes känslor bestämma över förhållandet så är det kört.

Du kan inte vara rädd för att förlora henne.
Citera
2011-11-04, 19:02
  #10
Medlem
Joo, hon har ganska kort stubin, hon kan få damp för att jag råka tappa tappa en smula bröd eller liknande. Det funkade inte för henne heller med mina vänners tjejer.

Jag är inte rädd att förlora henne, börjar tröttna på hennes attityd grovt.
Citera
2011-11-04, 19:08
  #11
Medlem
Malkos avatar
Hon beter sig så eftersom du uppenbarligen tillåter det.

Skärp dig för fan!
Citera
2011-11-04, 19:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Hon beter sig så eftersom du uppenbarligen tillåter det.

Skärp dig för fan!


Vad kan jag göra? Hur kan man inte tillåta sånt där, jag ser det snarare som en sjukdom
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback