2007-04-05, 16:21
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Jag kommer aldrig någonsin att köpa en utsläppsrätt sålänge SNF tar hand om dessa och tar överöverockerpriser. Utsläppsrätterna köps in för småslatar och sedan säljs det snordyrt. Anledningen? Jo de spelar på folks samveten och kan på så vis ta ut gigantiskt mycket mer för utsläppsrätten än vad den är värd.
Klart man skall köpa miljömuppsdomens avlatsbrev så de kan fortsätta lära ut den enda sanningen. Peter allsmäktige Mulle förlåter oss från ondo för några hundralappar.
Citera
2007-04-05, 16:26
Medlem
har börjat fundera på allt de här med klimathotet å som den djurvän jag e så läste jag en artikel om att isbjörnar dör när isen försvann i Svalbard, kollade på nå bilder å det är MKT snö som har försvunnit.
Nog föratt det här känns svårt att få in i alla världens människors hjärnor, hoppas det blir bättre iaf
Citera
2007-04-05, 16:28
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av do0t
har börjat fundera på allt de här med klimathotet å som den djurvän jag e så läste jag en artikel om att isbjörnar dör när isen försvann i Svalbard, kollade på nå bilder å det är MKT snö som har försvunnit.
Nog föratt det här känns svårt att få in i alla världens människors hjärnor, hoppas det blir bättre iaf
Under medeltiden var Grönland grönt (!) och befolkades av norska vikingar, isen var betydligt mindre än idag, men isbjörnarna överlevde. Hur kommer det sig?
Citera
2007-04-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Under medeltiden var Grönland grönt (!) och befolkades av norska vikingar, isen var betydligt mindre än idag, men isbjörnarna överlevde. Hur kommer det sig?

inte en aning.. kanske att värmegraden har höjts?? jag är djurvän inte djurbiolog
Citera
2007-04-05, 16:37
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
inte en aning.. kanske att värmegraden har höjts?? jag är djurvän inte djurbiolog
Grönland är inte direkt lika beboelig som ön var på medeltiden, då man även odlade vin i England i stor omfattning.
Här är mitt goda råd; sluta läsa Aftonbladet och Expressen.
Citera
2007-04-05, 18:05
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Grönland är inte direkt lika beboelig som ön var på medeltiden, då man även odlade vin i England i stor omfattning.
Här är mitt goda råd; sluta läsa Aftonbladet och Expressen.

Man odlar fortfarande vin i England. http://www.wildcelt.com/vines_articles/british_wines.html
Citera
2007-04-05, 18:14
Medlem
MeatAbstracts avatar
Bara i Sverige man tror att skatter kan lösa världsliga problem.
Vi tar en våldtäktsavgift så kanske vi kan lösa det problemet också.
Citera
2007-04-05, 18:18
Medlem
Klimathotet är överskattat...
Nej, men ska väl rätt mycket till att trenden ska vändes, med föroreningar.
Visst, folk är villiga att offra några kronor extra, för att köpa lågenergilampor. Men den "föroreningen" man sparar då är ju en droppe i havet, när samma person nästa vecka åker med flyg till Thailand.
Och den dagen folk ska skippa Thailand-resor till förmån för naturen...
Citera
2007-04-05, 18:37
Medlem
DIF1891s avatar
Citat:
Gå inte på skräckpropagandan!

http://www.heartland.org/Article.cfm?artId=20631
Citera
2007-04-05, 18:57
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Bara i Sverige man tror att skatter kan lösa världsliga problem.
Vi tar en våldtäktsavgift så kanske vi kan lösa det problemet också.

Tyst ffs...

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=481180
Citera
2007-04-05, 19:01
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Tyst ffs...

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=481180

"Det finns ju många andra grupper i samhället som också kostar. Invandrare till exempel i vissa sammanhang. Är det rimligt att beskatta dem också för de extra kostnader som de utgör i vissa sammanhang?

– Nej, det är ju en helt annan diskussion. Det är inte fråga om destruktiv verksamhet överhuvudtaget. Tvärtom, det är ju en grupp människor som tillför samhället någonting. Här är det frågan om att vi lever i ett samhälle som har en maktordning som underordnar och diskriminerar kvinnor. Vi måste våga både se detta och diskutera hur vi ska komma till rätta med det, säger Gudrun Schyman, ledamot i vänsterpartiets feministiska råd."

Ot , men ändå , tydlige tillför gruppen "invandrare" nånting till samhället , män inte män..
Citera
2007-04-05, 19:07
Medlem
Goggens avatar
Onekligen stor vi på ravinens brant. Och även om "klimathotet" är uppblåst så skulle det fan inte skada om vi tog bättre hand om miljön ändå. Dessutom bör var människa själv kunna räkna ut att det antagligen inte är så jävla bra att göra en del av de grejor vi gör idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in