Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-03, 19:33
  #1
Medlem
Hallå.
Precis införskaffat en joystick som jag tänkte köra med till Battlefield 3 bla. Men är lite sugen på att köpa ett vettigt flygspel att spela vid sidan om.

För många år sedan så spelade jag ganska mycket IL2 Sturmovik men känns som det borde finnas något liknande fast nyare med ännu bättre grafik.
Det måste gå att "kriga" i spelet så att man kan kötta lite

Tacksam för svar.
Citera
2011-11-03, 19:36
  #2
Medlem
Finns ett nytt sturmovik ute men det fick taskiga omdömen.
Citera
2011-11-03, 21:55
  #3
Medlem
IL2 Sturmovik - Cliffs of Dover är titeln på nya IL2. Barnsjukdomar, precis som med IL2 för tio år sen, men en stor patch är att vänta och de har redan fixat en hel del. Frånsett barnsjukdomarna en fantastisk motor att bygga vidare på. Jättesnyggt men hårdvarukrävande. YouTubea!

Sen finns Rise of Flight, ett WWI spel där barnsjukdomarna redan är bortpatchade sedan länge. Det kom -09, tror jag. Rätt poppis bland flygnördar och kräver inte fullt lika mycket kräm.

Därutöver finns förstås jetsimulatorerna. Dels gamla Lock-On Modern Air Combat med expansionen Flaming Cliffs. Men är man riktigt masochistisk och anal finns även DCS: A-10C Warthog. Sök på titeln och "startup sequence" på YouTube så fattar du.

Det är väl typ allt om man inte vill tramsa med FSX eller liknande. Samtliga spel nämnda är garanterat ryska, precis som gamla IL2, och det känns ju tryggt.
Citera
2011-11-04, 01:27
  #4
Medlem
Perfekt svar! Man är ju lite av en A-10 älskare efter att ha spelat COD 4 uppdraget och sett alla klipp på youtube när det slaktar talibaner

Så kommer försöka prova Cliffs of Dover och DCS A-10C då tror jag.
Kör du själv endel eller? Vilket är roligast overall enligt dig?

Nu vet jag ju inte hur spelen är, om det är uppdrag etc eller om det mest är free flight.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback