Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-03, 18:30
  #1
Medlem
Ngyuens avatar
Kan vara felplacerad ledsen om det är så!

Har ett stort problem kära flashback.
Pluggar utomlands och har fått en Japan som verkar vara kär i mig upp över öronen. Det började med att hon ville plugga med mig. Jag tänkte inte så mycket mer på det, kul att lära känna mina klasskamrater liksom. TÄnkte inte att hon skulle vara helt cp då, men det blev värre. Problemet med henne är att hon inte riktigt är som andra människor, jag misstänker att hon har en ordentlig störning.
Att bli av med henne tror jag inte är några problem. I värsta fall får jag berätta för skolan eller till och med gå till polisen.
Det jag vill ha hjälp med är om någon kan berätta för mig vad det är för fel på henne, om hon har en störning, om ni varit med om något liknande.


En beskrivning av denna skumma person
* Vi har gått i samma klass i drygt en månad. Men första gången vi ens pratade var för en vecka sedan.
* Hon är 33 år ( 14 år äldre än mig)
* Har två uppsättningar kläder. Som lika gärna en 5:e klassare skulle använda.
* Likgiltigt ansikte ( rör aldrig en min varken glad eller ledsen) och pratar endast i ett tonläge och varken höjer eller sänker rösten
* Pratar knappt med folk. Mig är den enda hon vill prata med eftersom jag är den enda hon gillar (enligt henne)
* Med mig pratar hon knappt och när vi väl pratar är det aldrig en djupare disskusion. Uteslutande frågeställningar med svar. ( knappt det)
* Hon är helt obsessed med att vara runt mig. Bryr sig inte om vad jag gör, bara hon får vara runt mig. ( så tolkar jag det)
* Ringt mig varje dag och frågat om vi kan käka och plugga tillsammans, varje gång. Säger jag att jag ska göra annat vill hon följa med ändå. Hon bryr sig inte om vad det är för något, bara hon får vara runt mig som sagt. Däremot i skolan, är jag total ignorerad. Hon kollar inte ens upp när hon ser mig.
* Verkar drömma iväg sig till sen egna värld. Kan stå ibland två minuter och bara stirra rakt ut genom ett fönster, eller in i en vägg.
* Har ett elektroniskt lexikon med sig, överallt. Den använder hon flitigt ( Vi båda pluggar språk)
* När vi går på gatan går hon bakom mig. Går jag sicksack sicksackar hon, stannar jag stannar hon. Ja du fattar.


Idag tröttnade jag på henne och när hon som vanligt ringde berättade jag att jag inte vill umgås med henne. Att jag har ett eget liv och umgås med andra människor. Fick senare ett sms där det stod så här.
citat '' I understand you have your own life. I know you don't like me. Im sorry...For me you always be my love. If you have vacant time please be with me...''

Tänk citatet efter allt jag skrev ovan, och att jag redan berättat för henne att jag inte vill umgås.
Mitt problem är att vi går i samma klass också. Kommer se henne varje dag.

En sak till. Hon är INTE snygg.
__________________
Senast redigerad av Ngyuen 2011-11-03 kl. 18:36.
Citera
2011-11-03, 18:34
  #2
Medlem
invisuss avatar
Det är inte en aspie då?
Citera
2011-11-03, 18:37
  #3
Medlem
Ngyuens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
aspie

Vad menar du med det? Aspergers?
Citera
2011-11-03, 18:41
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Kan vara felplacerad ledsen om det är så!

Har ett stort problem kära flashback.
Pluggar utomlands och har fått en Japan som verkar vara kär i mig upp över öronen. Det började med att hon ville plugga med mig. Jag tänkte inte så mycket mer på det, kul att lära känna mina klasskamrater liksom. TÄnkte inte att hon skulle vara helt cp då, men det blev värre. Problemet med henne är att hon inte riktigt är som andra människor, jag misstänker att hon har en ordentlig störning.
Att bli av med henne tror jag inte är några problem. I värsta fall får jag berätta för skolan eller till och med gå till polisen.
Det jag vill ha hjälp med är om någon kan berätta för mig vad det är för fel på henne, om hon har en störning, om ni varit med om något liknande.


En beskrivning av denna skumma person
* Vi har gått i samma klass i drygt en månad. Men första gången vi ens pratade var för en vecka sedan.
* Hon är 33 år ( 14 år äldre än mig)
* Har två uppsättningar kläder. Som lika gärna en 5:e klassare skulle använda.
* Likgiltigt ansikte ( rör aldrig en min varken glad eller ledsen) och pratar i ett tonläge
* Pratar knappt med folk. Mig är den enda hon vill prata med eftersom jag är den enda hon gillar (enligt henne)
* Med mig pratar hon knappt och när vi väl pratar är det aldrig en djupare disskusion. Uteslutande frågeställningar med svar. ( knappt det)
* Hon är helt obsessed med att vara runt mig. Bryr sig inte om vad jag gör, bara hon får vara runt mig. ( så tolkar jag det)
* Ringt mig varje dag och frågat om vi kan käka och plugga tillsammans, varje gång. Säger jag att jag ska göra annat vill hon följa med ändå. Hon bryr sig inte om vad det är för något, bara hon får vara runt mig som sagt. Däremot i skolan, är jag total ignorerad. Hon kollar inte ens upp när hon ser mig.
* Verkar drömma iväg sig till sen egna värld. Kan stå ibland två minuter och bara stirra rakt ut genom ett fönster, eller in i en vägg.
* Har ett elektroniskt lexikon med sig, överallt. Den använder hon flitigt ( Vi båda pluggar språk)
* När vi går på gatan går hon bakom mig. Går jag sicksack sicksackar hon, stannar jag stannar hon. Ja du fattar.


Idag tröttnade jag på henne och när hon som vanligt ringde berättade jag att jag inte vill umgås med henne. Att jag har ett eget liv och umgås med andra människor. Fick senare ett sms där det stod så här.
citat '' I understand you have your own life. I know you don't like me. Im sorry...For me you always be my love. If you have vacant time please be with me...''

Tänk citatet efter allt jag skrev ovan, och att jag redan berättat för henne att jag inte vill umgås.
Mitt problem är att vi går i samma klass också. Kommer se henne varje dag.

En sak till. Hon är INTE snygg.

Du har nog ingen större erfarenhet av kvinnor och ditt sätt hur du beskriver hennes beteende är i stort sätt lite överdrivet eller bara påhittat skit.. Jag tycker snarrare mer synd om henne än dig. Jag tror inte att hon är någon psykfall och hon lider inte av någon form av besathet heller det är bara hennes sätt att visa sin kärlek till dig.. Alla har sitt eget sätt att älska och visa sin på.
Citera
2011-11-03, 18:41
  #5
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Nej, det är inte psykopati.

Hon har antagligen bara enormt dåligt självförtroende.

Prata med henne om det, det verkar som om hon varit med om någonting hemskt tidigare i livet.

Plus att hon kanske har aspbergers som invisius föreslog.

Känner faktiskt själv igen mej själv i beskrivningen
Citera
2011-11-03, 18:51
  #6
Medlem
Ngyuens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellcon
Du har nog ingen större erfarenhet av kvinnor och ditt sätt hur du beskriver hennes beteende är i stort sätt lite överdrivet eller bara påhittat skit.. Jag tycker snarrare mer synd om henne än dig. Jag tror inte att hon är någon psykfall och hon lider inte av någon form av besathet heller det är bara hennes sätt att visa sin kärlek till dig.. Alla har sitt eget sätt att älska och visa sin på.
Antagligen har jag ingen större erfarenhet som du säger, men du får gärna tro att jag trollar. Men låt säga att du träffar en sån här person i verkligheten. Vad säger du om det då? Jag tycker också synd om henne, det var inte en glad nguyen som avvisade henne. Men för det betyder det inte att jag accepterar hennes underliga sätt att visa hur mycket jag betyder för henne. Så som att hon berättar att hon inte vill prata med någon annan eftersom hon inte gillar någon annan än mig eller att jag för alltid kommer vara hennes ''love''. Vi har trotts allt endast känt varandra i en vecka.
Glöm inte heller att hon är 14 år äldre än mig. Kanske inte spelar nog större roll i den här situationen, men ändå
Citat:
Nej, det är inte psykopati.

Hon har antagligen bara enormt dåligt självförtroende.

Prata med henne om det, det verkar som om hon varit med om någonting hemskt tidigare i livet.

Plus att hon kanske har aspbergers som invisius föreslog.

Känner faktiskt själv igen mej själv i beskrivningen

Du har en poäng i det du säger. Men med så dåligt självförtroende förstår jag inte hur hon varje dag kan ringa och vela umgås med mig, när jag väldigt tydligt visar på att jag inte vill umgås med henne. och redan efter en vecka kläcka ur sig saker som att jag alltid kommer vara hennes ''love''
__________________
Senast redigerad av Ngyuen 2011-11-03 kl. 18:56. Anledning: Fan vad jag stavar dåligt
Citera
2011-11-03, 20:15
  #7
Medlem
Jag håller med de andra här.

Det låter som att hon har extremt dåligt självförtroende och eventuellt aspergers.

Det dåliga självförtroendet kan hon ju öva upp med lite hjälp av bra kompisar.

Aspergers kan man ju få diagnosticerat i Sverige. Osäker på hur det är i Japan (eller vart ni nu pluggar.)

Oavsett vilket problemet är så blir hon ju såklart ledsen om du skulle ta upp det, så var lite finkänslig.
Har ni gemensamma bekanta? KOlla med dom om dom tänkt på samma sak, ni kanske kan hjälpas åt att hjälpa henne.
Citera
2011-11-03, 20:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Nej, det är inte psykopati.

Hon har antagligen bara enormt dåligt självförtroende.

Prata med henne om det, det verkar som om hon varit med om någonting hemskt tidigare i livet.

Plus att hon kanske har aspbergers som invisius föreslog.

Känner faktiskt själv igen mej själv i beskrivningen

Inte psykopati men det låter definitivt som en personlighetsstörning. Men det är väl inte TS:s ansvar? Det är dessutom svårt för en japanska att få vettig vård utanför Japan, med tanke på språkförbistring, sjukförsäkring etc...
Citera
2011-11-03, 20:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Nej, det är inte psykopati.

Hon har antagligen bara enormt dåligt självförtroende.

Prata med henne om det, det verkar som om hon varit med om någonting hemskt tidigare i livet.

Plus att hon kanske har aspbergers som invisius föreslog.

Känner faktiskt själv igen mej själv i beskrivningen

Någon med kasst självförtroende brukar väl inte ta initiativ?
Citera
2011-11-03, 21:20
  #10
Medlem
jag har haft ordentligt kasst självförtroende en gång i tiden. Betedde mig väl rätt konstigt då också, men jag förstod ändå det sociala samspelet och hade nog aldrig agerat direkt sådär. Eller man ska väl aldrig säga aldrig... Men så creepy vet jag inte äns om jag varit
Citera
2011-11-03, 21:59
  #11
Medlem
Malkos avatar
Är du vit? Pluggar du i Japan?

Hon kan ha blivit sexuellt utnyttjad av en japan som yngre. Kanske därför hon bara vill umgås med dig? Andra japaner kanske triggar igång ett trauma hon har upplevt?


Eller så är hon en robot och du är med en japansk underhållningsshow!
Citera
2011-11-03, 22:26
  #12
Avstängd
Gretastekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Är du vit? Pluggar du i Japan?

Hon kan ha blivit sexuellt utnyttjad av en japan som yngre. Kanske därför hon bara vill umgås med dig? Andra japaner kanske triggar igång ett trauma hon har upplevt?


Eller så är hon en robot och du är med en japansk underhållningsshow!


Hehe det där sista tror jag på.

OnT det låter som om hon kan ha asperger men sen vet jag ju inte om det begreppet ens finns i Japan.

Psykopat är hon då inte, psykopater vet hur man charmar folk i omgivningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback