Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-03, 11:01
  #1
Medlem
Nichosjs avatar
Hej!

Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här. Det finns väl egentligen ingen lösning på problemet, men det skulle ändå vara skönt att få lite tips från er.

Nu är det så här: Jag har träffat en flicka i runt ett år, men mer intensivt i cirka 5-6 månader. Även om det har varit upp och ner i förhållandet så älskar jag henne ändå enormt mycket. Redan innan vi träffades så hade jag planerat att åka till Australien med två vänner. Har alltid velat se landet och det är något jag sett fram emot länge. De senaste månaderna har jag dock verkligen bävat för att åka iväg och jag räknade dagarna fram till min avresa med skräck, inte förtjusning. När dagen till slut kom och jag var tvungen att säga hejdå till min flickvän så var det det absolut värsta jag gjort i mitt liv. Hade jag tagit kort på mina ögon efteråt så hade de kommit upp som första träff på google om man sökt på "olycklig". Nu har jag kommit hit till Australien och jag saknar henne så enormt mycket. Mina vänner är irriterade på mig för att jag inte är glad över att vara här och för att jag deppar lite.

Jag vet att det är "fel" att sitta och deppa och vara ledsen över det, men jag rår verkligen inte för det. Jag har planerat att vara borta i fem månader, men ärligt talat så tvekar jag över om jag ens klarar av att vara borta i en månad. Allt känns bara som en mardröm som jag inte kan vakna upp ur. Vill bara dra hem, men det är ju sanslöst taskigt mot mina polare som sett fram emot det här så länge. Vad fan ska jag göra?

Tack på förhand!
Citera
2011-11-03, 11:09
  #2
Medlem
SkitAnonyms avatar
Oj, intressant

Jag har råkat ut för precis samma situation, fast jag valde det andra alternativet!

Jag sket alltså i Australien och stannade här. Min då nya flickvän blev glad, men jag ångrade mig kort efter när de andra redan hade åkt

Jag kan säga att jag ångrar mig lite, och undrar om livet skulle vart annorlunda på något sätt om jag valde att åka och vad som skulle hänt när jag var där.

Du klarar 5 månader TS. Se till att ha det bra nu när du är borta istället. Du kommer att ångra dig annars. Du har redan gjort valet att åka, och du får se till att göra det bästa utav situationen. Och det bästa är inte att återvända hem redan.

Du känner att du har det dåligt där, bara för att du mår dåligt över att du är där. Om du mår dåligt så kommer du att ha tråkigt. Om du har tråkigt så kommer du må ännu sämre.


// Från en som valde det andra alternativet
Citera
2011-11-03, 11:10
  #3
Medlem
Moffins avatar
Är det tråkigt för att du saknar henne eller är du även orolig för att det inte ska hålla mellan er i 5 månader?

Finns väl egentligen inte så mycket att säga om detta, kör på magkänslan det brukar funka, lite taskigt mot dina polare dock om du bara drar helt plötsligt eftersom ni planerat detta så länge.

Du kanske behöver påminna dig om varför du så gärna ville åka från början, du måste ju fortfarande vilja göra alla de grejerna eller hur?
Citera
2011-11-03, 11:19
  #4
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Är det tråkigt för att du saknar henne eller är du även orolig för att det inte ska hålla mellan er i 5 månader?
Både och. Att det inte ska "hålla mellan oss i fem månader" är ur leken, för vi bestämde oss för att det var bäst att inte vänta på varandra. Det skulle bara leda till svartsjuka och en massa skit. Sen får vi se hur det blir när jag kommer hem. Jag är livrädd för att hon ska träffa någon ny eller att hennes känslor för mig har svalnat när jag kommer hem. Hon är verkligen det vackraste jag någonsin sett och jag kommer aldrig att förlåta mig själv om det inte blir vi igen.

Samtidigt så känns det hopplöst att åka hem. Det är två av mina absolut närmaste vänner jag åker med och de skulle knappast förlåta mig i första taget om jag bara stack efter allt vi planerat.
Citera
2011-11-03, 11:22
  #5
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOft
Pax att inte ha dig som vän
Det är ju inte direkt så att jag vill känna så här. Jag vill vara med mina vänner och ha ohämmat roligt, men nu känns det bara sjukt jobbigt.
Citera
2011-11-03, 11:31
  #6
Medlem
Tycker du gjorde helt rätt.

Jag var i samma sits för några år sen då jag hade planerat en resa med en kompis och blev tillsammans med min dåvarande killar ett halvår innan. Klart det var jobbigt att åka men det är bara att göra det.

Vi höll ihop under hela resan och 1 år efter det med. Så det gick bra. Man fick bara ta tid att ringa från skype en stund varje/varannan dag för att få det att funka.
(Visserligen tog det slut så småningom men av andra anledningar).


Om ni är gjorda för varandra så hittar ni tillbaka till varandra och väntar fem sketna månader.
Om det nu är ditt livskärlek så är 5 månader en baggis. Det finns dem som har väntat väldigt mkt längre än så på sin stora kärlek.

Så njut av din resa för helvete. Du hade bara blivit bitter om du stannat och om det senare tog slut.
Då har du varit utan tjej och roliga minnen.
Citera
2011-11-03, 11:36
  #7
Medlem
youpendiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Hej!

Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här. Det finns väl egentligen ingen lösning på problemet, men det skulle ändå vara skönt att få lite tips från er.

Nu är det så här: Jag har träffat en flicka i runt ett år, men mer intensivt i cirka 5-6 månader. Även om det har varit upp och ner i förhållandet så älskar jag henne ändå enormt mycket. Redan innan vi träffades så hade jag planerat att åka till Australien med två vänner. Har alltid velat se landet och det är något jag sett fram emot länge. De senaste månaderna har jag dock verkligen bävat för att åka iväg och jag räknade dagarna fram till min avresa med skräck, inte förtjusning. När dagen till slut kom och jag var tvungen att säga hejdå till min flickvän så var det det absolut värsta jag gjort i mitt liv. Hade jag tagit kort på mina ögon efteråt så hade de kommit upp som första träff på google om man sökt på "olycklig". Nu har jag kommit hit till Australien och jag saknar henne så enormt mycket. Mina vänner är irriterade på mig för att jag inte är glad över att vara här och för att jag deppar lite.

Jag vet att det är "fel" att sitta och deppa och vara ledsen över det, men jag rår verkligen inte för det. Jag har planerat att vara borta i fem månader, men ärligt talat så tvekar jag över om jag ens klarar av att vara borta i en månad. Allt känns bara som en mardröm som jag inte kan vakna upp ur. Vill bara dra hem, men det är ju sanslöst taskigt mot mina polare som sett fram emot det här så länge. Vad fan ska jag göra?

Tack på förhand!


Kom igen TS. Du är på andra sidan jordklotet? Hur grymt är inte det? Jag förstår att du saknar din flickvän men vad är det som säger att det komma hålla resten av livet? Tänk om du kommer hem och ni sedan gör slut? Förstå vilken ångest du kommer ha. Jag tycker du ska stanna kvar, jag lovar dig för annars kommer du ångra det.
Citera
2011-11-03, 15:38
  #8
Medlem
gizmomans avatar
Jag har en situation med en god vän som är liknande din. Jag och han skulle åka till Australien på hösten vilket vi bestämde våren innan, men vi hade inte bokat. Från och med våren träffade han en tjej lite till och från, som han fick känslor för. Det var uppenbart vad som höll på att hända och jag frågade om han skulle ditcha mig och resan för denna tjejen vilket han sa att han inte skulle, men till slut blev dom tillsammans. Hon visste om vad jag och polaren hade bestämt och hade hotat med att sluta träffa honom om han skulle sticka men han sa att han inte var säker.

Till slut stack jag med några andra polare och var borta 6 månader och hade det hur grymt som helst. Min polares förhållande tog slut ett par månader efter jag kom hem och tro mig, man såg ångesten i hans ögon när han fick höra historierna och se bilderna från resan. Hade han kunnat vrida tillbaka tiden så hade han åkt med mig, berättade han.

Hursomhelst, om du tror att din flickvän och du kommer ha något väldigt långvarigt så kommer dina 5 månader vara fjuttiga i efterhand. Fokusera istället på att ha ditt livs äventyr och ha kontakt med tjejen samtidigt.
Citera
2011-11-03, 16:11
  #9
Medlem
Njut av resan seriöst hade du inte åkt kan jag lova du ångrat dig...
Om ni är menade för varandra så finns hon kvar och vem vet kanske drömbruden dyker upp på resan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback