Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-10-29, 01:36
  #61
Medlem
Kom hem nyss, missade sista dagen så undrar vad hände? Minakompisar tycker vi ska hälsa på freddan Men får bli i morgon då för vi är inte resbara
Citera
2011-10-29, 01:42
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlos
Kom hem nyss, missade sista dagen så undrar vad hände? Minakompisar tycker vi ska hälsa på freddan Men får bli i morgon då för vi är inte resbara
Hon slapp ur häktet! Går fri och väntar på sin dom 11/11-2011,det är ju helt sjukt!!
Citera
2011-11-01, 08:33
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scfrizzotek
Det är Suzanne här!
Rättegång nr 1 börjar på tis 11/10-2011 kl 14.00 för min dotter,15.15 för hennes pappa,mig sket dem även hoten som jag fått,åklagaren påstår att flera har använt telefonen/nr som hoten kom ifrån. jag är så jävla förbannad på vårt rättsystem i Sverige,konstigt att alla kriminella jävlar ALLTid klarar sig!!!!
Det är i Attunda tingsrätt den nya i Sollentuna, dem börjar kl 09.00 på morgonen och går igenom hennes beteénde. sen blir det rättegång den 21/10, 24/10,26/10 27/10 och ev 28/10.jag ska gå¨och titta ut den äckliga individen.. Hör gärna av dig, om det var dig jag pratade med i tel ni som blev lurade 2003-2004? Mvh
Suzanne
Han bor på jökelv 13 i Haningen och hon på edvägen 1b i Huddinge sägs det men jag tror hon sitter och trycker hos Fredrik! Hon har väl satt igång igen för nu är hon utan pengar,eller skor sig på våra!!!
Citera
2011-11-05, 02:13
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlos
Allmän varning för Ceren Stenströmer


Sadan facebook sida finns nu.
Nu har jag fått höra att Ceren ska köpa bostadsrätt,för vilka pengar då?Våra? Så klart så står brorsan eller mamma och pappa för bostaden! Dem har skitit i det blå skåpet! VÅRA PENGAR SKA TILLBAKS! Hon måste ju vara lika blåst som dagen är lång!!!
Citera
2011-11-09, 10:49
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scfrizzotek
Nu har jag fått höra att Ceren ska köpa bostadsrätt,för vilka pengar då?Våra? Så klart så står brorsan eller mamma och pappa för bostaden! Dem har skitit i det blå skåpet! VÅRA PENGAR SKA TILLBAKS! Hon måste ju vara lika blåst som dagen är lång!!!
Titta på Kalla Fakta ikväll 21:30 på TV 4 det handlar om Ceren Stenströmer eller en ytterligare ny Lägenhetsbedrageska.!!
Citera
2011-11-11, 13:17
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scfrizzotek
Titta på Kalla Fakta ikväll 21:30 på TV 4 det handlar om Ceren Stenströmer eller en ytterligare ny Lägenhetsbedrageska.!!


I dag den 2011-11-11 kom domen på henne. 2års Fängelse. Tiden för överklagan går ut den 2/12.
Citera
2011-11-20, 20:40
  #67
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Utbrutna inlägg från Digeklinttråden i Kändisskvaller sammanfogade med tråd i ABoK.

/Mod
Citera
2011-12-04, 01:10
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbacka
Var bor dem?
Hon bor på Edsvägen 1B i Huddinge hos sina föräldrar,hur man nu kan ha ett sånt kräk inneboende hos sig!
Citera
2018-11-08, 13:28
  #69
Medlem
Hon är "up and running"!!!
Fast nu kallar hon sig Jasmine Strand.
Vi har lyckats spåra hennes riktiga namn, vilket då är Ceren Stenströmer och hon är fortfarande gift med slemslöddret Fredrik Strand.
Om hon nu satt inne i 2 år från 2011-11-11, så har hon iallafall inte lärt sig ett skit.
Nu hoppar hon omkring som en liten kackerlacka med mannen och dottern och blåser hotell och vandrarhem över hela Stockholm på pengar.
Samma gamla lögner och historier..
De har blåst oss på 36000 kr i hyra.
Vi har samlat massa bevis och har även ett kontrakt där hon skrivit under med falska uppgifter, vi har tillgång till ett telefonnummer som hon dumpade igår den 7/11-18, samt hennes mejladress som hon ironiskt nog, svarade på senast igår och där hon fortfarande hävdar sin oskuld
Vi vet vart deras dotter går i skolan, då vår närmsta granne är dotterns kompis och våra barn går i samma skola. Vi har informerat skolan om händelsen.
Polisanmälan kommer under dagen att upprättas gällande både bedrägeri och stöld. Vi har polisvänner inom ekobrott, så vi hoppas att det kanske kan ta skruv. En soc-anmälan kommer under dagen också att upprättas. Det enda sättet att få tag i dem, i dagsläget, är via barnet på skolan när dom ska hämta och lämna. De står som "Hemvist okänd" hos skattemyndigheten och är inte folkbokförda någonstans.
Hennes föräldrar verkar dock bo kvar på samma adress..
Citera
2019-01-03, 18:23
  #70
Medlem
Ceren håller fortfarande på och scammar folk, verkar vara en riktig psykopat tyvärr. Sitter tydligen häktad för bedrägerier igen. Tycker väldigt synd om hennes barn men hoppas att hon åker dit för gott för hon kommer inte sluta scamma folk frivilligt, det är hennes livsstil att parasitera på andra och inte göra något själv ⚖️..

Citat:
Ursprungligen postat av ZeitaBeita
Ja min vän har råkat ut för henne! Hon heter Ceren Stenströmer som du sa. Hon är en lägenhetsbedragerska som härjat i många år och tillsammans med hennes man Fredrik säljer de lägenheter som inte finns!
Bor på Södra Atriumvägen 23, 184 33 Åkersberga.
Född 16 november 1974.
Har 3 barn, hennes yngsta heter Deniz (Denice).
Bild på henne och hennes man Fredrik: http://www.expressen.se/nyheter/1.12...pad-av-polisen

Hon pratar rikssvenska, på gränsen till överklass stockholmska.
Hon använder ofta ord som kompensation och garanterar.
Hon ger sken av att vara en riktigt skön tjej.
"Allt är lösbart" säger hon ofta och "hänger du med?"

Min vän blev lovad en lägenhet väldigt centralt. En bostadsrätt.
Ceren har lägenheter i innerstaden men anpassar sina lögner ganska mkt efter ditt behov så hon kan ha lägenheter lite överallt.
Det börjar med att hon är jättetrevlig, nästan äckligt trevlig.
Hon kallar en för "hjärtat", "kära", "gumman" etc.
Man ska inte bli förvånad om hon ringer 5 ggr om dagen, allt för att inge förtroende.
Man kan ofta höra hennes lilla unge deniz 3 år skrika i bakgrunden.

Man ska betala 3 månadshyror i förskott eller om man köper en lägenhet så ska hela summan betalas in på en gång.
När datum för inflytt börjar närma sig så blir det alltid uppskjutet och uppskjutet.
Som det var i min väns fall.
Hon ville ha Hundratals tusen för lägenheten. Och det fick hon.
Det är svenska konton. Handelsbanken.
Hon kan även skicka mail som något slags kvitto där hon skriver att "Jag Ceren Stenströmer har mottagit denna summa från personen i fråga".
Hon låtsades i min väns fall att hennes kille inte visste om affärerna, men nu i efterhand förstår man att de troligtvis gör detta ihop.

Man får inte se lägenheten innan men hon brukar lova att skicka bilder samt planlösning.
Planlösningen kom men aldrig bilderna. Det sköt hon upp och upp.
Hon sa att det bodde folk i lägenheterna så därför fick man ej se dem.
Hon hade alltid massa bortförklaringar som lät bra.
Hon sa att hon jobbar med några andra, i detta fall hette de Michael Hjälm och Richard Larsson. Nästa gång heter de säkert något annat.

En bit in i affären så lämnar hon över affären till dem men man får bara ha mailkontakt med dem.
Hon lämnar inte ut deras nummer (för att de finns ej) utan man får bara maila med dem, och det är Ceren själv som sitter och mailar och låtsas vara dem.
Ibland kan också någon av dessa ringa upp men då har hon troligtvis betalat någon av hennes killes kompisar för att ringa upp och säga att han heter Michael Hjälm eller Richard Larsson.

Hon säger att de är väldigt upptagna och reser väldigt mycket.
Hon ljuger om allt allt, t.o.m att hennes släktingar dör så hon måste åka hem till turkiet och gå på begravningar.
Troligtvis då för att åka dit och stoppa cash i bankfack. Hon är ursprungligen från Turkiet.

Tillslut så krävde min min vän pengarna tillbaka eftersom lägenheten sköts upp och sköts upp. Hon har under hela tiden erbjudit min vän att hon får dra sig ur om hon vill, troligtvis för att man ska känna sig trygg på vägen.
När min vän insåg att affären inte skulle bli av så var det ändå ändå lätt att få tag på Ceren. Det är det alltid. Det är väl en del av hennes plan att vara så förtroendeingivande. Hon är helt orädd, kan ljuga sig ur alla situationer. Hon kan t.o.m gå med på att skriva skuldebrev.

Hon försöker alltid bara vinna tid. Hon kan säga att hon fört över pengar och att man ska ha de senast inom 3 dagar men de kommer inte och då skyller hon på att de har fryst hennes konto.
Hon kan säga "Det gick inte igenom med överföringen så vi måste ta det kontant. Richard kommer över denna vecka och lämnar pengar kontant ist eller senast onsdag kommer vi och lämnar en postväxel eller cash" t.ex.

Hon kan dock i vissa fall ge tillbaka pengarna, bara för att en annan som känner den personen ska våga köpa och då kommer det fler och fler... för ryktet har redan gått att någon har fått sina pengar tillbaka.

Hon är inte dum trots allt. Hon känner Linnea Marie Digeklint Harderud men enligt vad hon själv berättat så gillar hon inte henne. Hon berättade en gång att hennes ex haft ihop det med Marie och att hon avskydde henne för att hon hade smutsat ner hennes rykte. Eller va det va...

Ceren har också lurat sin ex-man på miljontals kronor, tömt hans konton.

Sen finns det en man som heter Michael Blom som också är inblandad på nåt sätt. Hon förde över min väns pengar vidare till honom efter att min vän överfört de till Ceren.

Ceren är just nu villkorligt dömd, en dom hon fick efter att ha stulit diamantringar värda 50 000 kr styck från en juvelaffär, domen går ut om ca 6 mån.
I detta bör det också tilläggas att Cerens kontakter är stora då hon förutom lägenheter även fixar dyra mobiler, Rolex klockor, dyra utlandsresor etc...

Observera att hennes namn stavas Ceren men uttalas Jereen med J så det är som Jereen de flesta känner henne!

Om det är andra som råkat ut för henne så skriv och gör en polisanmälan! Det har min vän gjort! Vi måste sätta dit henne! Och stoppa henne!
Min vän kommer gärna i kontakt med er om ni skulle vilja.
Slutligen vill hon säga att INGEN ska NÅGONSIN föra över en enda krona till henne OAVSETT!
Hon är skyldig min vän hundratals tusen... Låt inte henne lura fler!
Citera
2019-01-03, 18:29
  #71
Medlem
Bra jobbat, lycka till! 💕
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCece
Hon är "up and running"!!!
Fast nu kallar hon sig Jasmine Strand.
Vi har lyckats spåra hennes riktiga namn, vilket då är Ceren Stenströmer och hon är fortfarande gift med slemslöddret Fredrik Strand.
Om hon nu satt inne i 2 år från 2011-11-11, så har hon iallafall inte lärt sig ett skit.
Nu hoppar hon omkring som en liten kackerlacka med mannen och dottern och blåser hotell och vandrarhem över hela Stockholm på pengar.
Samma gamla lögner och historier..
De har blåst oss på 36000 kr i hyra.
Vi har samlat massa bevis och har även ett kontrakt där hon skrivit under med falska uppgifter, vi har tillgång till ett telefonnummer som hon dumpade igår den 7/11-18, samt hennes mejladress som hon ironiskt nog, svarade på senast igår och där hon fortfarande hävdar sin oskuld
Vi vet vart deras dotter går i skolan, då vår närmsta granne är dotterns kompis och våra barn går i samma skola. Vi har informerat skolan om händelsen.
Polisanmälan kommer under dagen att upprättas gällande både bedrägeri och stöld. Vi har polisvänner inom ekobrott, så vi hoppas att det kanske kan ta skruv. En soc-anmälan kommer under dagen också att upprättas. Det enda sättet att få tag i dem, i dagsläget, är via barnet på skolan när dom ska hämta och lämna. De står som "Hemvist okänd" hos skattemyndigheten och är inte folkbokförda någonstans.
Hennes föräldrar verkar dock bo kvar på samma adress..
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback