Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-10, 14:28
  #1
Medlem
idag pratade jag med ett par tjejer som har blivit lurade av en kvinna som säger sig heta Ceren Stenströmer (uttalas Jereén). hon gör EXAKT som Digeklint. det är så grymt likt så jag tror verkligen att det är hon. men att hon denna gång är "smart" och använder ett annat namn.
de skulle kolla upp kontonr m.m. så kan man kanske se om det finns något samband där..

är det någon annan som har hört något om den här Ceren? hon ska tydligen ha ett antal lägenheter i stan, ca 30 år och några barn.
hon beter sig som sagt exakt som Marie och har liknande ursäkter och pratar på samma sätt, säger att hon har hemlig identitet.

personen Ceren Stenströmer finns på riktigt. men skulle det kanske kunna vara så att marie använder sig utav denna människa till hennes "copycat" som ni förmodligen läst om?

vilda funderingar än så länge..
Citera
2010-04-06, 14:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajjaa
idag pratade jag med ett par tjejer som har blivit lurade av en kvinna som säger sig heta Ceren Stenströmer (uttalas Jereén). hon gör EXAKT som Digeklint. det är så grymt likt så jag tror verkligen att det är hon. men att hon denna gång är "smart" och använder ett annat namn.
de skulle kolla upp kontonr m.m. så kan man kanske se om det finns något samband där..

är det någon annan som har hört något om den här Ceren? hon ska tydligen ha ett antal lägenheter i stan, ca 30 år och några barn.
hon beter sig som sagt exakt som Marie och har liknande ursäkter och pratar på samma sätt, säger att hon har hemlig identitet.

personen Ceren Stenströmer finns på riktigt. men skulle det kanske kunna vara så att marie använder sig utav denna människa till hennes "copycat" som ni förmodligen läst om?

vilda funderingar än så länge..

Ja Ceren Stenströmer finns på riktigt och även hon håller på med lägenhetsaffärer men jag vet ännu inte om hon är en bedragerska. Hon påstår sig ha skyddad identitet men så är inte fallet. Har träffat henne en kort stund och hon är väldigt trevlig. Hon är född 74 och har 3 barn bor i Åkersberga norr om Stockholm.
Skulle vara kul och höra om någon vet något mer om denna kvinna.
Citera
2010-04-07, 21:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurhildur
tjejerna som blev lurade fick tillbaka ca hälften av pengarna när de hotade Ceren med polisen har jag hört.
resten lär de väl aldrig se. det är ju så Marie har jobbat i alla fall.. lite pengar tillbaka för att hålla folk från att gå till polisen.
vet inte hur länge dessa tjejer vill vänta på sina pengar men den här kvinnan kan nog räkna med en liknande uthängning som hennes kära väninna fått om det nu inte skulle betalas något.. kan jag tro.

Hade dessa tjejer träffat Ceren? Hur kom dem i kontakt med henne från första början?
Citera
2010-04-08, 14:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo09
Hade dessa tjejer träffat Ceren? Hur kom dem i kontakt med henne från första början?

jag har inte så mycket information om detta. de är bekantas bekanta om man säger så. jag har bara hört litegrann, typ det jag har berättat.
men om jag inte missminner mig så var det så pass weird att de blev tipsade om denna kvinna av en bekant till dem.
men jag vill inte hänga ut någon, man vet ju inte, i det här fallet kanske det fanns en lägenhet och allt strul var sant..
Citera
2010-09-30, 19:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajjaa
idag pratade jag med ett par tjejer som har blivit lurade av en kvinna som säger sig heta Ceren Stenströmer (uttalas Jereén). hon gör EXAKT som Digeklint. det är så grymt likt så jag tror verkligen att det är hon. men att hon denna gång är "smart" och använder ett annat namn.
de skulle kolla upp kontonr m.m. så kan man kanske se om det finns något samband där..

är det någon annan som har hört något om den här Ceren? hon ska tydligen ha ett antal lägenheter i stan, ca 30 år och några barn.
hon beter sig som sagt exakt som Marie och har liknande ursäkter och pratar på samma sätt, säger att hon har hemlig identitet.

personen Ceren Stenströmer finns på riktigt. men skulle det kanske kunna vara så att marie använder sig utav denna människa till hennes "copycat" som ni förmodligen läst om?

vilda funderingar än så länge..

Ja min vän har råkat ut för henne! Hon heter Ceren Stenströmer som du sa. Hon är en lägenhetsbedragerska som härjat i många år och tillsammans med hennes man Fredrik säljer de lägenheter som inte finns!
Bor på Södra Atriumvägen 23, 184 33 Åkersberga.
Född 16 november 1974.
Har 3 barn, hennes yngsta heter Deniz (Denice).
Bild på henne och hennes man Fredrik: http://www.expressen.se/nyheter/1.12...pad-av-polisen

Hon pratar rikssvenska, på gränsen till överklass stockholmska.
Hon använder ofta ord som kompensation och garanterar.
Hon ger sken av att vara en riktigt skön tjej.
"Allt är lösbart" säger hon ofta och "hänger du med?"

Min vän blev lovad en lägenhet väldigt centralt. En bostadsrätt.
Ceren har lägenheter i innerstaden men anpassar sina lögner ganska mkt efter ditt behov så hon kan ha lägenheter lite överallt.
Det börjar med att hon är jättetrevlig, nästan äckligt trevlig.
Hon kallar en för "hjärtat", "kära", "gumman" etc.
Man ska inte bli förvånad om hon ringer 5 ggr om dagen, allt för att inge förtroende.
Man kan ofta höra hennes lilla unge deniz 3 år skrika i bakgrunden.

Man ska betala 3 månadshyror i förskott eller om man köper en lägenhet så ska hela summan betalas in på en gång.
När datum för inflytt börjar närma sig så blir det alltid uppskjutet och uppskjutet.
Som det var i min väns fall.
Hon ville ha Hundratals tusen för lägenheten. Och det fick hon.
Det är svenska konton. Handelsbanken.
Hon kan även skicka mail som något slags kvitto där hon skriver att "Jag Ceren Stenströmer har mottagit denna summa från personen i fråga".
Hon låtsades i min väns fall att hennes kille inte visste om affärerna, men nu i efterhand förstår man att de troligtvis gör detta ihop.

Man får inte se lägenheten innan men hon brukar lova att skicka bilder samt planlösning.
Planlösningen kom men aldrig bilderna. Det sköt hon upp och upp.
Hon sa att det bodde folk i lägenheterna så därför fick man ej se dem.
Hon hade alltid massa bortförklaringar som lät bra.
Hon sa att hon jobbar med några andra, i detta fall hette de Michael Hjälm och Richard Larsson. Nästa gång heter de säkert något annat.

En bit in i affären så lämnar hon över affären till dem men man får bara ha mailkontakt med dem.
Hon lämnar inte ut deras nummer (för att de finns ej) utan man får bara maila med dem, och det är Ceren själv som sitter och mailar och låtsas vara dem.
Ibland kan också någon av dessa ringa upp men då har hon troligtvis betalat någon av hennes killes kompisar för att ringa upp och säga att han heter Michael Hjälm eller Richard Larsson.

Hon säger att de är väldigt upptagna och reser väldigt mycket.
Hon ljuger om allt allt, t.o.m att hennes släktingar dör så hon måste åka hem till turkiet och gå på begravningar.
Troligtvis då för att åka dit och stoppa cash i bankfack. Hon är ursprungligen från Turkiet.

Tillslut så krävde min min vän pengarna tillbaka eftersom lägenheten sköts upp och sköts upp. Hon har under hela tiden erbjudit min vän att hon får dra sig ur om hon vill, troligtvis för att man ska känna sig trygg på vägen.
När min vän insåg att affären inte skulle bli av så var det ändå ändå lätt att få tag på Ceren. Det är det alltid. Det är väl en del av hennes plan att vara så förtroendeingivande. Hon är helt orädd, kan ljuga sig ur alla situationer. Hon kan t.o.m gå med på att skriva skuldebrev.

Hon försöker alltid bara vinna tid. Hon kan säga att hon fört över pengar och att man ska ha de senast inom 3 dagar men de kommer inte och då skyller hon på att de har fryst hennes konto.
Hon kan säga "Det gick inte igenom med överföringen så vi måste ta det kontant. Richard kommer över denna vecka och lämnar pengar kontant ist eller senast onsdag kommer vi och lämnar en postväxel eller cash" t.ex.

Hon kan dock i vissa fall ge tillbaka pengarna, bara för att en annan som känner den personen ska våga köpa och då kommer det fler och fler... för ryktet har redan gått att någon har fått sina pengar tillbaka.

Hon är inte dum trots allt. Hon känner Linnea Marie Digeklint Harderud men enligt vad hon själv berättat så gillar hon inte henne. Hon berättade en gång att hennes ex haft ihop det med Marie och att hon avskydde henne för att hon hade smutsat ner hennes rykte. Eller va det va...

Ceren har också lurat sin ex-man på miljontals kronor, tömt hans konton.

Sen finns det en man som heter Michael Blom som också är inblandad på nåt sätt. Hon förde över min väns pengar vidare till honom efter att min vän överfört de till Ceren.

Ceren är just nu villkorligt dömd, en dom hon fick efter att ha stulit diamantringar värda 50 000 kr styck från en juvelaffär, domen går ut om ca 6 mån.
I detta bör det också tilläggas att Cerens kontakter är stora då hon förutom lägenheter även fixar dyra mobiler, Rolex klockor, dyra utlandsresor etc...

Observera att hennes namn stavas Ceren men uttalas Jereen med J så det är som Jereen de flesta känner henne!

Om det är andra som råkat ut för henne så skriv och gör en polisanmälan! Det har min vän gjort! Vi måste sätta dit henne! Och stoppa henne!
Min vän kommer gärna i kontakt med er om ni skulle vilja.
Slutligen vill hon säga att INGEN ska NÅGONSIN föra över en enda krona till henne OAVSETT!
Hon är skyldig min vän hundratals tusen... Låt inte henne lura fler!
__________________
Senast redigerad av ZeitaBeita 2010-09-30 kl. 19:24.
Citera
2010-10-07, 22:28
  #6
Medlem
Pengar som skickas till Ceren hamnar på hennes och hennes mans gemensamma konto så visst är han delaktig i det hela, fick veta det av en av de inblandade som hade kollat upp kontona.

Jag har hört att hon måste hålla låg profil hemma för hennes man slår henne och inte ska få veta något om hennes affärer. Men det låter som en ren bluff för att man ska tycka synd om henne.

Hon är en klar bedragare. De bor i ett hyfsat dyrt radhus, har bil försörjer tre barn men väldigt få inkomster.

Säger som ovanstående talare ang det där att hon påstår att de har pengarna på utländska konton som tar 7-14 dagar att sälja eller att hennes konton är frysta då hon är under utredning.

Kompensation lovas till höger och vänster men vet nu mera efter att jag blev kontaktad av en som har betalt nästan 300k för sin dotter. Jag fick tipset att lämna över skulden till kronofogden och kräva indrivning eller utmätning. Har kollat med kronofogden och de skickar skuldbrevet vidare och vill då ceren överklaga så kommer man att hamna i tingsrätten. Jag har själv "skuldbrev" där hon själv skriver att hon mottagit pengarna.

Jag har själv ringt alla Mikael Hjälm i Sverige och ingen av dem verkar vara inblandade så det är säkert Fredrik som ringer runt med olika namn.

Alla som är drabbade borde gå via kronofogden och kräva tillbaka sina skulder, vi är tre stycken som drabbats som tänker lämna in en stämning om utmätning av tillgångar/saker för de pengar hon/de är skyldiga oss.
Citera
2010-10-14, 23:44
  #7
Medlem
Ja och både Ceren och hennes kille tar och säljer droger.
Och hon tar gärna med sina barn på möten när hon ska sälja lägenheter för att inge förtroende.
Grym morsa...
Citera
2010-10-18, 22:48
  #8
Medlem
Ceren och Fredrik ska tydligen flytta. De ska sälja sitt hus som de hyr i andra hand... hur det nu går ihop...

http://www.maklarringen.se/Kopa/Obje...5685_921329504

2,695.0000 ska dem ha för sitt hus.
Undra om de tänker betala tillbaka folk med de pengarna eller så kanske de sticker till Turkiet och blåser alla.
Varför häktar inte polisen henne för?
Det finns över 20 anmälningar på henne just nu...
Citera
2010-10-19, 16:58
  #9
Medlem
stenbackas avatar
Gäller detta Ceren Stenströmer?

Hon lurade oss på pengar vid 2003-2004, fick tillbaka ett spottstyver och vi har gjort polisanmälan, suttit i rättegång där hon blir skyldig att betala tillbaka men hon har inga inkomster så vi har inte fått några pengar... Sverige är fantastiskt om du är brottsling.
Vi försöker få tillbaka pengar men går inte, har anmält henne till kronefogden och de har gjort kontroller vartannat år men utan resultat. Gjordes ett grundlig undersökning förra året, de gick igenom alla konton men inga pengar fanns där heller.
Tydligen så har hon fortsatt sin brottsliga bana sedan 2003 och det är konstigt att hon inte sitter inne när hon har gjort detta ett upprepande gånger...hon är ingen duvunge. Det börjar med att man umgås, är barnvakt, hon skapar tillit och sedan när man tror att man är vänner som ställer upp för varandra så börjas det.

Så om du läser detta så se till att inte ha något med henne att göra. Hon har haft en fantastiskt tur att inte möta någon som tar lagen i egna händer. Den tanken kom i början men vad skulle det hjälpa mig?
Citera
2010-10-19, 17:12
  #10
Medlem
stenbackas avatar
Tack för att ni la ut länken till Expressen, nu vet jag hur hennes kille ser ut.

Hon lurade oss mellan 2003-2004 när hon fortfarande var gift med hennes förra man, har gjort polisanmälan, suttit i rättegång (efter mycket om och men), hon fick inget straff och vi har anmält henne till kronefogden men de har gjort undersökningar och inte hittat några pengar (frågan är då vart hon vill att de andra sätter in pengar?) Hon måste väl kanske ha målvakter med andra konton?

För om hon använder sina egna så syns det att hon har pengar.

Hon jobbar bara med bedrägerier?
Hennes man tror jag inte är så oskyldig och ovetsam...om hon inte jobbar och har en massa cash, hallå!

Är det någon som har besökt henne på Södra Atriumvägen?
Det är ju inte hennes hus om man kollar vem som äger, det är någon Frida tror jag.









Citat:
Ursprungligen postat av ZeitaBeita
Ja min vän har råkat ut för henne! Hon heter Ceren Stenströmer som du sa. Hon är en lägenhetsbedragerska som härjat i många år och tillsammans med hennes man Fredrik säljer de lägenheter som inte finns!
Bor på Södra Atriumvägen 23, 184 33 Åkersberga.
Född 16 november 1974.
Har 3 barn, hennes yngsta heter Deniz (Denice).
Bild på henne och hennes man Fredrik: http://www.expressen.se/nyheter/1.12...pad-av-polisen

Hon pratar rikssvenska, på gränsen till överklass stockholmska.
Hon använder ofta ord som kompensation och garanterar.
Hon ger sken av att vara en riktigt skön tjej.
"Allt är lösbart" säger hon ofta och "hänger du med?"

Min vän blev lovad en lägenhet väldigt centralt. En bostadsrätt.
Ceren har lägenheter i innerstaden men anpassar sina lögner ganska mkt efter ditt behov så hon kan ha lägenheter lite överallt.
Det börjar med att hon är jättetrevlig, nästan äckligt trevlig.
Hon kallar en för "hjärtat", "kära", "gumman" etc.
Man ska inte bli förvånad om hon ringer 5 ggr om dagen, allt för att inge förtroende.
Man kan ofta höra hennes lilla unge deniz 3 år skrika i bakgrunden.

Man ska betala 3 månadshyror i förskott eller om man köper en lägenhet så ska hela summan betalas in på en gång.
När datum för inflytt börjar närma sig så blir det alltid uppskjutet och uppskjutet.
Som det var i min väns fall.
Hon ville ha Hundratals tusen för lägenheten. Och det fick hon.
Det är svenska konton. Handelsbanken.
Hon kan även skicka mail som något slags kvitto där hon skriver att "Jag Ceren Stenströmer har mottagit denna summa från personen i fråga".
Hon låtsades i min väns fall att hennes kille inte visste om affärerna, men nu i efterhand förstår man att de troligtvis gör detta ihop.

Man får inte se lägenheten innan men hon brukar lova att skicka bilder samt planlösning.
Planlösningen kom men aldrig bilderna. Det sköt hon upp och upp.
Hon sa att det bodde folk i lägenheterna så därför fick man ej se dem.
Hon hade alltid massa bortförklaringar som lät bra.
Hon sa att hon jobbar med några andra, i detta fall hette de Michael Hjälm och Richard Larsson. Nästa gång heter de säkert något annat.

En bit in i affären så lämnar hon över affären till dem men man får bara ha mailkontakt med dem.
Hon lämnar inte ut deras nummer (för att de finns ej) utan man får bara maila med dem, och det är Ceren själv som sitter och mailar och låtsas vara dem.
Ibland kan också någon av dessa ringa upp men då har hon troligtvis betalat någon av hennes killes kompisar för att ringa upp och säga att han heter Michael Hjälm eller Richard Larsson.

Hon säger att de är väldigt upptagna och reser väldigt mycket.
Hon ljuger om allt allt, t.o.m att hennes släktingar dör så hon måste åka hem till turkiet och gå på begravningar.
Troligtvis då för att åka dit och stoppa cash i bankfack. Hon är ursprungligen från Turkiet.

Tillslut så krävde min min vän pengarna tillbaka eftersom lägenheten sköts upp och sköts upp. Hon har under hela tiden erbjudit min vän att hon får dra sig ur om hon vill, troligtvis för att man ska känna sig trygg på vägen.
När min vän insåg att affären inte skulle bli av så var det ändå ändå lätt att få tag på Ceren. Det är det alltid. Det är väl en del av hennes plan att vara så förtroendeingivande. Hon är helt orädd, kan ljuga sig ur alla situationer. Hon kan t.o.m gå med på att skriva skuldebrev.

Hon försöker alltid bara vinna tid. Hon kan säga att hon fört över pengar och att man ska ha de senast inom 3 dagar men de kommer inte och då skyller hon på att de har fryst hennes konto.
Hon kan säga "Det gick inte igenom med överföringen så vi måste ta det kontant. Richard kommer över denna vecka och lämnar pengar kontant ist eller senast onsdag kommer vi och lämnar en postväxel eller cash" t.ex.

Hon kan dock i vissa fall ge tillbaka pengarna, bara för att en annan som känner den personen ska våga köpa och då kommer det fler och fler... för ryktet har redan gått att någon har fått sina pengar tillbaka.

Hon är inte dum trots allt. Hon känner Linnea Marie Digeklint Harderud men enligt vad hon själv berättat så gillar hon inte henne. Hon berättade en gång att hennes ex haft ihop det med Marie och att hon avskydde henne för att hon hade smutsat ner hennes rykte. Eller va det va...

Ceren har också lurat sin ex-man på miljontals kronor, tömt hans konton.

Sen finns det en man som heter Michael Blom som också är inblandad på nåt sätt. Hon förde över min väns pengar vidare till honom efter att min vän överfört de till Ceren.

Ceren är just nu villkorligt dömd, en dom hon fick efter att ha stulit diamantringar värda 50 000 kr styck från en juvelaffär, domen går ut om ca 6 mån.
I detta bör det också tilläggas att Cerens kontakter är stora då hon förutom lägenheter även fixar dyra mobiler, Rolex klockor, dyra utlandsresor etc...

Observera att hennes namn stavas Ceren men uttalas Jereen med J så det är som Jereen de flesta känner henne!

Om det är andra som råkat ut för henne så skriv och gör en polisanmälan! Det har min vän gjort! Vi måste sätta dit henne! Och stoppa henne!
Min vän kommer gärna i kontakt med er om ni skulle vilja.
Slutligen vill hon säga att INGEN ska NÅGONSIN föra över en enda krona till henne OAVSETT!
Hon är skyldig min vän hundratals tusen... Låt inte henne lura fler!
Citera
2010-10-19, 17:15
  #11
Medlem
stenbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Nej, dom ska inte flytta och dom har heller inga planer på att göra det.


Varför säljer dem huset då Reggato?
Känner du dem väl?
Citera
2010-10-19, 23:15
  #12
Medlem
stenbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo09
Ja Ceren Stenströmer finns på riktigt och även hon håller på med lägenhetsaffärer men jag vet ännu inte om hon är en bedragerska. Hon påstår sig ha skyddad identitet men så är inte fallet. Har träffat henne en kort stund och hon är väldigt trevlig. Hon är född 74 och har 3 barn bor i Åkersberga norr om Stockholm.
Skulle vara kul och höra om någon vet något mer om denna kvinna.


Hon finns i Åkerberga men enligt kronefogden så är hon skriven i Huddinge, konstigt - för om man söker på adressen så står Fredrik på den adressen. De är ju gifta och inte bor de som särbo?

Hon blåste oss på pengar mellan 2003-04, har varit på rättegång men i och med att vi bor i Sverige så blir det ju inga straff. Hon erkände vissa saker och satt och snyfta om att hon var hotad och bott på kvinnojour (konstigt att hon känt sig hotad, då blåst en massa folk på pengar). När vi blev blåsta på pengar så måste vi varit några stycken, tyvärr så vet man ju inte vilka de var men hon har ju hållt på sedan 2003 vad jag vet och hon håller på fortfarande. Återfall förbrytare, ska inte sådana sitta inne?
Vilket trams vårt rättsystem är.

Vi skulle få tillbaka våra pengar och vi hade bokat tid på banken med Ceren men vad händer?
Banken blir bombhotad...har aldrig hänt men just när vi ska dit så händer det, vem tror ni ringde?
En kvinna med barnskrik i bakgrunden, samtalet kom inte till banken utan till Handelsbankens växel.

Har anmält henne till kronefogden, så skulle hon någon gång i sitt liv börja arbeta...känns ju inte som en möjlighet då hennes CV innehåller bara bedrägerier så kanske man får någon liten summa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback