Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-12-25, 01:44
  #1
Medlem
snousers avatar
Någon som kan rekomendera nån bra mp3 spelare som man kan ha när man springer? Den ska ha runt 512 i minne (kanske 256) och den ska ha ett fäste så man kan ha den runt midjan eller på armen.


EDIT: Fel forum
Citera
2004-12-25, 02:41
  #2
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
EDIT: Fel forum
Jag skickar vidare "Övrig IT -->> Hemelektronik"
Citera
2004-12-26, 13:28
  #3
Medlem
Vilken som helst med minneskort (inte hårddisk) och rejält med silvertejp?
Citera
2004-12-26, 13:37
  #4
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee_Poison
Vilken som helst med minneskort (inte hårddisk) och rejält med silvertejp?
Lättare med flashminne.
Citera
2004-12-26, 13:41
  #5
Medlem
Azraels avatar
Välj en:

www.meizu.se
www.iaudio.se
www.iriver.se
www.ntribe.se

Meizun är mest för pengarna. Samma chip som iRiver och iAudio men bättre och billigare.
Ntribe är snyggast men har något föråldrad teknologi.
iAudio och iRiver är populärast bland massorna men dyra och lite plastiga.
JOS kan du stryka direkt.
Citera
2004-12-26, 17:20
  #6
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Välj en:

www.meizu.se
www.iaudio.se
www.iriver.se
www.ntribe.se

Meizun är mest för pengarna. Samma chip som iRiver och iAudio men bättre och billigare.
Ntribe är snyggast men har något föråldrad teknologi.
iAudio och iRiver är populärast bland massorna men dyra och lite plastiga.
JOS kan du stryka direkt.

Varför är JOS så dåliga?
Är IRiver 799 på 1gb nått bra?
Citera
2004-12-26, 18:43
  #7
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Varför är JOS så dåliga?
Är IRiver 799 på 1gb nått bra?


Jens Nylin (Jens of Sweden) är en riktig skojare. Han köper in olika koreanska spelare som han sätter sin egen logotype på och säljer som "sina". Han är nu på väg att bli svartlistad i Korea och har därför flyttat sin tillverkning till Kina. Varumärket har han tvingats pantsätta och nu står de Koreanska företagsjuristerna i kö i västerås för att kräva in betalningarna för sina leveranser. JOS har slutat sälja MP-130 pga vad han påstår är undermålig kvalitet. Sanningen är den att Iops (som tillverkaren egentligen heter) leveransvägrar eftersom JOS inte betalar sina fakturor. Min gissning är att konkursen väntar runt hörnet och med den upphör alla garantier och support.
Citera
2004-12-26, 18:54
  #8
Medlem
har inte typ märken som nike och liknande börjat lansera skaktåliga mp3s för just detta ändamål?
Citera
2004-12-27, 01:31
  #9
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Är IRiver 799 på 1gb nått bra?

Den är större, tyngre och har sämre ljudkvalitet än Meizu. Dessutom är den helt i plast mycket dyrare.

MEN! Det är inte en dålig spelare för det, tvärtom. iRiver är ett av de bästa märkena på marknaden. Vissa gillar att de är lite mer färgglada också.
Citera
2004-12-27, 01:32
  #10
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i am mine
har inte typ märken som nike och liknande börjat lansera skaktåliga mp3s för just detta ändamål?


En flashspelare har inga rörliga delar och är därmed 100% skaktålig.
Citera
2004-12-27, 22:33
  #11
Medlem
RigorMortiss avatar
Jag har en iRiver iFP-790 (256 mb) och är helnöjd. Lyssnade runt en del, men tyckte iRivern hade bäst ljud. Det är inte den minsta på marknaden och som Azrael sa, så är den lite plastig. Har inte lyssnat på Meizu så det är möjligt den har ännu bättre ljud och i så fall kan jag lova dig att det är riktigt bra ljud.

För mig är iRivern perfekt. Suveränt ljud, bra batteritid, bra menyer, bra support och ganska snygg.
Citera
2004-12-27, 23:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Lättare med flashminne.

JAg joggar med ipod mini med armband. Fungerar klockrent. Aldrig ett hack i musiken och det känns inte att den sitter på armen. Springer ca en mil på hårt underlag.

Ipodmini=Bästa jogging valet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback