Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 10:17
  #2053
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallysonstar
Någon som tagit en sväng ner till Tyskland nyligen? Jag och en kompis tänkte glida ner i vanlig personbil och hålla oss inom ramen för bilens lastvikt. Ska väl inte vara några problem att komma igenom tullen?

I går var det återigen full id-kontroll i Rødbyhavn, så glöm inte passet
Citera
2018-04-21, 13:19
  #2054
Medlem
Tar min examen i slutet på maj nu och har tänkt ta båten över till Sassnitz från Trelleborg. Vill fylla så mycket som möjligt till festen men om det räcker en bra bit in i sommaren är det också en slags fest. Kan man tjäna in resekostnaden på diverse roligheter att sälja väl hemma sen är det med ett plus. Summa sumarum; jag vill göra resan så trevlig och ekonomiskt lönsam som bara möjligt. Reser från Norra Skåne imorgon söndag med min SAAB 95 kombi. Nu undrar jag;

Vill endast köpa av "fin-märken" när det gäller öl! Resten av vin sprit och ev. Cigg bryr jag mig inte så mycket om bara det ger bra lönsamhet. Löser jag detta bäst på Bordershop eller butiker inne på land?

Så länge man inte överlastar bilen och man har papper på studentdatumet så är det lugnt i tullen väl?

Vad finns det för övriga sevärdheter eller aktiviteter på Ruen en söndag i april, nån som kan komma med rekommendationer?
Citera
2018-04-21, 17:47
  #2055
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Tar min examen i slutet på maj nu och har tänkt ta båten över till Sassnitz från Trelleborg. Vill fylla så mycket som möjligt till festen men om det räcker en bra bit in i sommaren är det också en slags fest. Kan man tjäna in resekostnaden på diverse roligheter att sälja väl hemma sen är det med ett plus. Summa sumarum; jag vill göra resan så trevlig och ekonomiskt lönsam som bara möjligt. Reser från Norra Skåne imorgon söndag med min SAAB 95 kombi. Nu undrar jag;

Vill endast köpa av "fin-märken" när det gäller öl! Resten av vin sprit och ev. Cigg bryr jag mig inte så mycket om bara det ger bra lönsamhet. Löser jag detta bäst på Bordershop eller butiker inne på land?

Så länge man inte överlastar bilen och man har papper på studentdatumet så är det lugnt i tullen väl?

Vad finns det för övriga sevärdheter eller aktiviteter på Ruen en söndag i april, nån som kan komma med rekommendationer?


Vad menar du med "fin-märken"? Finöl är ganska dyr i Tyskland.
Citera
2018-04-22, 19:47
  #2056
Medlem
Vad kör ni för bilar? tänker på maxlast och vad det finns att välja där ute.
Citera
2018-04-22, 22:25
  #2057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vad menar du med "fin-märken"? Finöl är ganska dyr i Tyskland.
Typ Norrlands guld och uppåt..eller det finns kanske endast i Bordershopen? Vilka öl motsvarar dem i kvalitet på Lidl?
Citera
2018-04-23, 10:03
  #2058
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Typ Norrlands guld och uppåt..eller det finns kanske endast i Bordershopen? Vilka öl motsvarar dem i kvalitet på Lidl?
Lidl? kan man lämna in en exportdeklaration på Lidl???
__________________
Senast redigerad av borriz 2018-04-23 kl. 10:05.
Citera
2018-04-23, 13:19
  #2059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Lidl? kan man lämna in en exportdeklaration på Lidl???
Vadå får man inte köpa öl på Lidl och med hem på samma sätt som när du köper i Bordershop?
Citera
2018-04-23, 15:05
  #2060
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Vadå får man inte köpa öl på Lidl och med hem på samma sätt som när du köper i Bordershop?
Visst får du köpa öl.
Haken är att du normalt måste betala burkpant (20 cent/burk om jag inte minns helt fel). I bordershopparna så går det att lämna exportdeklaration så att du slipper betala pant. Jag trodde inte att denna möjlighet fanns på Lidl.
Citera
2018-04-23, 16:33
  #2061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Visst får du köpa öl.
Haken är att du normalt måste betala burkpant (20 cent/burk om jag inte minns helt fel). I bordershopparna så går det att lämna exportdeklaration så att du slipper betala pant. Jag trodde inte att denna möjlighet fanns på Lidl.
Aha okej, ja 2kr/burk blir rätt mycker klart..tack!
Citera
2018-04-23, 16:37
  #2062
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Typ Norrlands guld och uppåt..eller det finns kanske endast i Bordershopen? Vilka öl motsvarar dem i kvalitet på Lidl?

Motsvarande Norrlands guld finns överallt, dvs en blaskig lager som är billig.

Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Aha okej, ja 2kr/burk blir rätt mycker klart..tack!

På Calles kan du köpa utan pant. Närmaste Calles borde vara i Rostock om du ska till Sassnitz.
Citera
2018-04-23, 18:17
  #2063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Motsvarande Norrlands guld finns överallt, dvs en blaskig lager som är billig.



På Calles kan du köpa utan pant. Närmaste Calles borde vara i Rostock om du ska till Sassnitz.
Okej tack!
Citera
2018-04-26, 23:05
  #2064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Någon som vet vad sidan heter där man kan beräkna resa och hur mycket men behöver köpa för att gå plus? Hittar inte sidan
Ingen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback