Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-02, 10:55
  #1
Medlem
Pastejankas avatar
Nu är det dax att köpa ny stationär och denna gången blir det en imac, har en macbook pro mid 2010 och klarar mig rätt bra på denna + ett externt ljudkort men känner att jag vill ha en dator med mer kraft så nu till min fråga!

Använder Logic pro och undrar vilken av imac modellerna man bör köpa, storleken på skärmen spelar ingen roll känner jag då jag enbart använder min 13" macbook pro just nu.
I5 eller i7 är då frågan kommer jag märka skillnad på i5 och i7an?
Citera
2011-11-02, 12:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejanka
Nu är det dax att köpa ny stationär och denna gången blir det en imac, har en macbook pro mid 2010 och klarar mig rätt bra på denna + ett externt ljudkort men känner att jag vill ha en dator med mer kraft så nu till min fråga!

Använder Logic pro och undrar vilken av imac modellerna man bör köpa, storleken på skärmen spelar ingen roll känner jag då jag enbart använder min 13" macbook pro just nu.
I5 eller i7 är då frågan kommer jag märka skillnad på i5 och i7an?

Jag har inte riktigt ett svar på din fråga, men är det nödvändigt med ett externt ljudkort till macbooken? Hur kopplas den in? Hur kopplar du vidare därifrån, kör du midi-klaviatur eller något annat till datorn?
Jag håller själv på försöker lära mig.
Citera
2011-11-16, 23:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejanka
Nu är det dax att köpa ny stationär och denna gången blir det en imac, har en macbook pro mid 2010 och klarar mig rätt bra på denna + ett externt ljudkort men känner att jag vill ha en dator med mer kraft så nu till min fråga!

Använder Logic pro och undrar vilken av imac modellerna man bör köpa, storleken på skärmen spelar ingen roll känner jag då jag enbart använder min 13" macbook pro just nu.
I5 eller i7 är då frågan kommer jag märka skillnad på i5 och i7an?


Får man fråga hur det kommer sig att du behöver mer "kraft" ?

Jag sitter på en mid 2009 macbook pro i ableton och det funkar utan problem..

Tänk efter om du verkligen behöver en ny.. annars skulle ja vänta på ivy bridge som kommer ut nästa år..

3 år är väl prestandagränsen för mig när det gäller bärbara datorer..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback