Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-02, 07:24
  #1
Medlem
BennyGass avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.260...ler-for-60-000

Ordet som for igenom huvudet när jag läste artikeln var Zigenare, tänkte Jag fel nu?
Citera
2011-11-02, 07:35
  #2
Avstängd
vem bryr sig om att du försöker smutskasta folk
Citera
2011-11-02, 08:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
http://gt.expressen.se/nyheter/1.260...ler-for-60-000

Ordet som for igenom huvudet när jag läste artikeln var Zigenare, tänkte Jag fel nu?

Knappast!

Det blir nog låga odds om du satsar en slant på det..

.
Citera
2011-11-02, 09:33
  #4
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetsaInteUppDig
vem bryr sig om att du försöker smutskasta folk
Såja lugna ner dig lite, vem försöker smutskasta nån? TS skrev "Ordet som for igenom huvudet när jag läste artikeln var Zigenare, tänkte Jag fel nu?" Hmm..tycker det mer låter som ett troligt scenario. Zigenare är ju knappast kända för att vara samhällets stöttepelare. Många gånger man sett spå tanterna komma med sina stora "fina" kjolar och gå in på affärer och köpa INGENTING, Sedan gå ut, med sin fina kjol. Tror ju inte dom har snott trädgårdsmöblerna så..men nog fan är det ganska troligt att det är ett sånt släkte som ligger bakom. Som du uttrycker dig skulle man ju nästan kunna tro att du är en ""AXEL`S! Du fattar en tivoli kille/tjej från Axels tivoli som är gift med en Zigenare! Starkt gjort av dig iså fall...inte många som väljer den yrkes vägen. Dom flesta Svenskar vill ju bidra till samhället, inte vara till last så som spå tanter är. Varför denna reaktion från min sida? Ja helt enkelt för jag vet vad dom går för, ditt folkslag! Rövare och banditer! Tattare, patrask, lort, "Axels", Zigenare m.m kärt barn har många namn..men det var väll inget nytt! Ta din lilla tivoli vagn och åk till ett annat land, här i vårt land så värnar vi om varandra! Vi gillar inte när folk stjäl våra saker, köp eget! Det lever jag efter, och det funkar bra! Var nu så storsint så du ber TS om ursäkt! Vart uppträder du nästa gång? Du och ditt resande folk på AXELS tivoli! Ni ädla människor, som aldrig gör nåt fel. Ha en bra dag Zigenare. Ta inte illa upp, stå på dig!
Citera
2011-11-02, 09:40
  #5
Medlem
FarbrorKjells avatar
faktum är att det även var min första tanke när jag såg rubriken, undrar varför.
Citera
2011-11-02, 10:11
  #6
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Med tanke på de stora romska grupperingar som rör sig innanför de svenska nationsgränserna och försörjer sig på hederliga arbeten såsom äldrevård som dessvärre inte subventioneras vilket leder till att de måste ta skäligt betalt för sina besök, tivoli och cirkusverksamhet där vagnarna rostar sönder och djuren vårdas på ett spännande och kulturberikande sätt, produktkontroller omfattandes allt från mat till elektroniska apparater i syfte att se att allt fungerar okej och skapligt för oss svenskar, livspedagogiska överraskningskurser för oss samtliga när de hjälper oss minska vår egna hetskonsumtion genom att enkelt plocka av oss av vårt oberättigade överflöd. Nöjesverksamhet i form av tillfredsställe av våra sinnen och köttsliga begär med unga flickor från kontinenten som bjuder på sin kropp samt spännande substanser som får oss att festa bättre eller hjälper oss att varva ner, byggjobb som enligt alla romska mätt måtta uppnår högsta möjliga kvalitet till hederlig underhållning på gator och torg med traditionell folkmusik från Rumänien... nej, vad skulle vi göra utan dessa spännande mångkulturella fenomen i vår vardag? Vi har råd med lite "svinn" i form av ev. snattade trädgårdsmöbler: vilket kan vara en rasistisk sammansvärjning mot romer, vi vet alla hur de aktivt diskrimineras och nästintill tvingas till ohederlig verksamhet. Skandal! Man skäms över att vara svensk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback