Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-24, 00:58
  #1
Medlem
Harry_s avatar
några förslag??

kan man ha X-box som mediabox?
Citera
2004-12-24, 10:18
  #2
Medlem
Mx2000s avatar
Det beror på om jag fattar vad du menar med mediabox. Men menar du en apparat man kopplar till TV'n som visar filmer, bilder och spelar musik ska det gå alldeles utmärkt. Själv använder jag en Pinnacle ShowCenter som jag är hyfsat nöjd med faktiskt.
Citera
2004-12-24, 14:53
  #3
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx2000
Det beror på om jag fattar vad du menar med mediabox. Men menar du en apparat man kopplar till TV'n som visar filmer, bilder och spelar musik ska det gå alldeles utmärkt. Själv använder jag en Pinnacle ShowCenter som jag är hyfsat nöjd med faktiskt.


går Pinnacle ShowCenter att köra trådlöst?
klara den av SUB-filer?

när jag använder grafikortets tv-ut får man ändra till 800*600 för att man ska få bra bild på tv´n
hur är det med Pinnacle ShowCenter ?
Citera
2004-12-24, 22:14
  #4
Medlem
Mx2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
går Pinnacle ShowCenter att köra trådlöst?
klara den av SUB-filer?

när jag använder grafikortets tv-ut får man ändra till 800*600 för att man ska få bra bild på tv´n
hur är det med Pinnacle ShowCenter ?

Japp, ska funka trådlöst, jag kör dock med kabel. Subfiler klarar den numera av, dock inte vobsub filer som ligger som .idx och .sub. De kan man dock snabbt göra om till .srt. DVD-filmer och sånt kör den alldeles utmärkt, förutom menyerna.

Angående upplösningen har jag faktiskt ingen aning. De enda gångerna jag har ändrat så har det rört sig om "Full screen", "Fit to screen", "Actual size" och liknande.

Jag har för mig att den kostar runt 2000 spänn. Om man är intresserad av att spela också ska man nog lägga på lite och köpa en chippad xbox med större hårddisk istället. Jag står just nu i valet och kvalet att göra mig av med Showcentern och köpa en xbox istället.
Citera
2004-12-26, 01:23
  #5
Medlem
Om du har XBOX så har du den elemenenta dashboarden XBMC (Xbox Media Center) som klarar det mesta (divx, dvdr, mp3, foto, spel(doh), emulatorer mm). Det som är bra är att den klarar av att streama allt från datorn (inte spel) så om du har en dator fullproppad med filmer så confar du bara xbmc och säger vart på nätverket den ska leta filmerna. Sen att man kan ladda ner thumbnails och se info om filmen/cd-skivan kan ses som lite extra godis.
Jag har använt xbmc (och xbmp som var föregångaren) en väldigt lång tid nu och den är överlägsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback