2011-11-01, 12:39
Medlem
Nermans avatar
Som rubriken säger hur rik måste man vara för att vara en av DOM som det demonstreras mot.
Självklart är det olika från land till land men om vi säger
Sverige
Usa
Globalt
Tack på förhand
Citera
2011-11-01, 12:41
Medlem
Mister-urbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Som rubriken säger hur rik måste man vara för att vara en av DOM som det demonstreras mot.
Sverige
Usa
Globalt
Tack på förhand

Bara en reminder:

En svensk socialbidragstagare tillhör de 5% rikaste på hela jorden...
Citera
2011-11-01, 12:43
Medlem
Nermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban
Bara en reminder:

Är medveten om det men kan vara intressant att se vad procentetn ligger på
Citera
2011-11-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban
Bara en reminder:

Så 6000 kr eller 1000 dollar per månad är bland dom 5% som är rikast i världen my ass att det är bevis eller skampåle på det där inlägget.
Ja jag har varit tvungen att gå till försörjningsstöd pga vissa problem med livet är borta därifrån nu.

Men aldrig att jag kan påstå att jag har tillhört ens top 30% iaf inte så man känner sig där. (känns som man är en äcklig snyltare)
Citera
2011-11-01, 12:46
Bannlyst
Citat:
Sverige
Usa
Globalt
Tack på förhand

"1%" är bara ett uttryck. Det är inget du skall tolka bokstavligt som en aspergare och genast sätta i gång miniräknaren. Det syftar på de fåtal aktörer i världen som styr planeten. Rothschilds och Rockefeller är de som vi vet är de rikaste och mäktigaste och de ligger bakom massor av krig, massmord, revolutioner, 9/11 osv.
Senast redigerad av Kolovraty 2011-11-01 kl. 12:48.
Citera
2011-11-01, 12:48
Medlem
Mister-urbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty195
Så 6000 kr eller 1000 dollar per månad är bland dom 5% som är rikast i världen my ass att det är bevis eller skampåle på det där inlägget.

Så är det!
Citera
2011-11-01, 12:51
Medlem
Mister-urbans avatar
Citat:
Sverige
Usa
Globalt
Tack på förhand

https://svt.se/2.22584/1.2571707/sve...kast_i_varlden

Knappt 30 miljoner dollarmiljonärer utgör mindre än en procent av världens befolkning, men står för 38,5 procent av förmögenheterna.
Citera
2011-11-01, 12:52
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty195
Ja jag har varit tvungen att gå till försörjningsstöd pga vissa problem med livet är borta därifrån nu.

Men aldrig att jag kan påstå att jag har tillhört ens top 30% iaf inte så man känner sig där. (känns som man är en äcklig snyltare)
Enligt http://www.globalrichlist.com/ så är man "rikare" än knappt 87 % av världens befolkning med en inkomst på 6000 kr per månad. Får man inte hyran betald utöver de där 6000 kronorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in