Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 09:35
  #121
Medlem
profanum.vulguss avatar
Jag stör mig på alla personer som ockuperar löpbanden för att promenera i söndagstempo. Det verkar som att många skaffar gymkort för att ställa sig och promenera på ett löpband. Har dom hört talas om en vanlig jävla promenad där även frisk luft och varierat underlag ingår? Jag förstår att många överviktiga personer inte kan träna löpning, men då finns det ju "vanliga jävla promenader", crosstrainers och motionscyklar. Och sen alla tjejer med ätstörningar som kryper fram på löpbandet med skärmen framför näsan. Dom borde fan också ta en vanlig promenad, få lite vanlig jävla frisk luft och äta en vanlig jävla måltid istället för någon prutteinshake nedsköljd med en kemikaliebombad energidryck.
Citera
2016-12-13, 09:56
  #122
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Jag stör mig på alla personer som ockuperar löpbanden för att promenera i söndagstempo. Det verkar som att många skaffar gymkort för att ställa sig och promenera på ett löpband. Har dom hört talas om en vanlig jävla promenad där även frisk luft och varierat underlag ingår? Jag förstår att många överviktiga personer inte kan träna löpning, men då finns det ju "vanliga jävla promenader", crosstrainers och motionscyklar. Och sen alla tjejer med ätstörningar som kryper fram på löpbandet med skärmen framför näsan. Dom borde fan också ta en vanlig promenad, få lite vanlig jävla frisk luft och äta en vanlig jävla måltid istället för någon prutteinshake nedsköljd med en kemikaliebombad energidryck.

Vad behöver du löpbandet till som inte du också kan göra utomhus?
Citera
2016-12-13, 10:07
  #123
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Vad behöver du löpbandet till som inte du också kan göra utomhus?

Uppvärmning till styrketräning och intervaller. Det är svårt att köra högt tempo och intervaller utomhus vissa säsonger p.g.a. underlaget.
Citera
2016-12-13, 20:36
  #124
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Uppvärmning till styrketräning och intervaller. Det är svårt att köra högt tempo och intervaller utomhus vissa säsonger p.g.a. underlaget.
Håll käften och sluta klaga säger jag då. Det kan du lika gärna göra innan gymet. Fjant.
Citera
2016-12-13, 21:50
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Jag stör mig på alla personer som ockuperar löpbanden för att promenera i söndagstempo.

Regnar det ute eller är svinkallt och halt så är det absolut inget fel i att ta promenaden på ett löpband.
Citera
2016-12-13, 21:56
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Jag stör mig på alla personer som ockuperar löpbanden för att promenera i söndagstempo. Det verkar som att många skaffar gymkort för att ställa sig och promenera på ett löpband. Har dom hört talas om en vanlig jävla promenad där även frisk luft och varierat underlag ingår? Jag förstår att många överviktiga personer inte kan träna löpning, men då finns det ju "vanliga jävla promenader", crosstrainers och motionscyklar. Och sen alla tjejer med ätstörningar som kryper fram på löpbandet med skärmen framför näsan. Dom borde fan också ta en vanlig promenad, få lite vanlig jävla frisk luft och äta en vanlig jävla måltid istället för någon prutteinshake nedsköljd med en kemikaliebombad energidryck.
Klaga på tillverkaren som gör att bandet kan gå i låga hastigheter. Det är ju inte människornas fel att de använder ett band till vad det är till för.
Citera
2016-12-13, 22:26
  #127
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Håll käften och sluta klaga säger jag då. Det kan du lika gärna göra innan gymet. Fjant.

Ja precis. Jogga runt i kläderna som man ska ha resten av dagen på jobbet sen. Vet du hur grissvettig man blir när man kör intervaller? Prova att hålla 3:30-tempo 6x2 minuter med en ryggsäck med laptop och ombyte på snömodd eller is. Återkom sen!
__________________
Senast redigerad av profanum.vulgus 2016-12-13 kl. 22:39.
Citera
2016-12-13, 22:29
  #128
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Klaga på tillverkaren som gör att bandet kan gå i låga hastigheter. Det är ju inte människornas fel att de använder ett band till vad det är till för.

Ääh. Egentligen är det väl bättre att folk går på löpband än att dom inte går alls. Alla måste ju börja någonstans. En del kanske tycker det är mer motiverande att promenera i en miljö med snygga lättklädda människor än i något grådaskigt novemberslask. Speciellt om man bor bland betong.
Citera
2019-08-01, 02:22
  #129
Medlem
Gubbjävlar som glor och ännu värre... Kommer fram och snackar med dig.

Killar som spanar in dig när du tränar

Tjejer som ger bitchiga blickar gentemot varandra

Folk som inte lägger tillbaka vikterna

Folk som är översociala

Folk som svettas som grisar och inte torkar av maskinerna efteråt
Citera
2019-08-01, 09:56
  #130
Medlem
Punklivs avatar
För några veckor sedan var det en tjej som förberedde sig för ett marklyft, satte på vikterna, tog ner stången på marken och... Gick därifrån, med stången med vikter på kvar på golvet, och körde sina mark i smithen i stället. Då bad jag fan till gud om att ge henne ett riktigt hemskt diskbråck. Lata idiotjävel.

För kanske ett halvår sen var det en snubbe som tog upp två powerracks och alternerade bänk och böj. Mitt i rusning när det var kö till i princip allt i gymmet. Respektlös liten fitta.

Sånt som inte drabbar andra är bara underhållande dock... Som medelåldersblatten som lastade på riktigt tungt och körde skivstångsrodd med en av de mest böjda ryggarna jag sett. Fick fan ont bara av att kolla på honom. Sen har man ju sett en hel del speciella böjvarianter i smithen (i princip alltid tjejer som står för dessa). Senast stod en kvinna på knäna och studsade upp och ner. Såg riktigt underhållande ut.
Citera
2019-08-01, 12:13
  #131
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
För några veckor sedan var det en tjej som förberedde sig för ett marklyft, satte på vikterna, tog ner stången på marken och... Gick därifrån, med stången med vikter på kvar på golvet, och körde sina mark i smithen i stället. Då bad jag fan till gud om att ge henne ett riktigt hemskt diskbråck. Lata idiotjävel.

För kanske ett halvår sen var det en snubbe som tog upp två powerracks och alternerade bänk och böj. Mitt i rusning när det var kö till i princip allt i gymmet. Respektlös liten fitta.

Sa du till dem? Tyvärr verkar de själviska idioterna på gymmen bara bli fler och fler, och de utnyttjar det faktum att de flesta av oss är ganska konflikträdda och hellre svär för oss själva eller gnäller på träningsforum än faktiskt säger till dem, eller personalen. Jag tror att vi måste sluta vara så mesiga och i stället säga till idioterna och inte låta dem härja fritt. Om ingen reagerar kommer de bara att fortsätta och testa gränserna för hur långt de kan gå. Det är definitivt inte fel att säga till personalen heller, och om de inte bryr sig så är det bara att byta gym.
Citera
2019-08-01, 12:23
  #132
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Sa du till dem? Tyvärr verkar de själviska idioterna på gymmen bara bli fler och fler, och de utnyttjar det faktum att de flesta av oss är ganska konflikträdda och hellre svär för oss själva eller gnäller på träningsforum än faktiskt säger till dem, eller personalen. Jag tror att vi måste sluta vara så mesiga och i stället säga till idioterna och inte låta dem härja fritt. Om ingen reagerar kommer de bara att fortsätta och testa gränserna för hur långt de kan gå. Det är definitivt inte fel att säga till personalen heller, och om de inte bryr sig så är det bara att byta gym.

Nej, det med killen jag berättade om hände när jag var ganska ny på gymmet och väldigt obekväm, och när det kom till tjejen var jag inne i ett bra flow så ville bara fortsätta med mina sets. Plus att jag, som du säger, är typiskt svenskt konflikträdd när det gäller sånt här. Definitivt något man bör jobba på för de kommer fan aldrig lära sig annars, som du säger...

OnT: kom på en till grej, som i och för sig mest var underhållande men även irriterande då snubben uppenbarligen hade noll kunskap (alla är nya någon gång, men har man inte läst på åtminstone några minuter om träningen man ska utföra är man ett spån). Han satt på en träningscykel och cyklade och cyklade... Sen klev han av, gick till en spegel, lyfte på tröjan och kollade på kroppen, för att sen skaka på huvudet och cykla mer... Upprepades några gånger. Snubben måste alltså trott att man bränner så mycket fett under ett konditionspass att det syns direkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback