Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-01-16, 15:11
  #37
Medlem
Jag har 120 dubbsmodellen och de låter mycket på bar asfalt. 240 dubb låter såklart ännu mer.
Däremot så rullar de lättare än de låter. bra grepp överlag, men som alla säger så är det ingen försäkring.
Citera
2014-01-16, 16:54
  #38
Medlem
schwalbe winter från bike-components.de kostar 500kr för två däck inkl frakt och levereras på typ tre dagar. fast man behöver egentligen bara till framhjulet. i de fall man faktiskt behöver dubbdäck får man dock se till att ha dubbdäck på just framhjulet.
Citera
2014-01-16, 22:09
  #39
Medlem
Skulle inte vilja cykla på is o packad snö utan dubb bak, kurvtagning o bromsa blir ju mycket sämre.
Citera
2014-01-17, 10:56
  #40
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinezzZ
Jag har 120 dubbsmodellen och de låter mycket på bar asfalt. 240 dubb låter såklart ännu mer.
Däremot så rullar de lättare än de låter. bra grepp överlag, men som alla säger så är det ingen försäkring.
Det beror lite på hur dubben sitter. På mina 240 går de två dubbraderna på sidan inte i asfalten alls på barmark och rätt däcktryck. det gör nytta vid svängar eller spår.
Citera
2014-01-17, 12:36
  #41
Medlem
120 är samma däck men med de yttre raderna tomma. även fast de raderna är ganska långt upp så har jag svårt att tro att de inte låter lite mer än 120 modellen om man inte pumpat i 6 bar
Citera
2016-12-13, 00:14
  #42
Medlem
karatekungens avatar
"Däcket är tillverkat 2011, men är förvarat på ett sätt att det inte uppvisar några tecken på nedsatt funktion p.g.a. ålder"


Går det att lita på detta? Det är Schwalbe Ice Spiker däck.
Citera
2016-12-15, 17:00
  #43
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
"Däcket är tillverkat 2011, men är förvarat på ett sätt att det inte uppvisar några tecken på nedsatt funktion p.g.a. ålder"


Går det att lita på detta? Det är Schwalbe Ice Spiker däck.

Jag har kört med mina vinterdäck i 4 år iallafall och jag ser inga tydliga tecken på använding, annat än några tappade dubbar. Sommartid förvaras de i en sopsäck i källarföråd. Jag märker inte heller någon skillnad i köregenskaper.
Citera
2016-12-15, 21:49
  #44
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag har kört med mina vinterdäck i 4 år iallafall och jag ser inga tydliga tecken på använding, annat än några tappade dubbar. Sommartid förvaras de i en sopsäck i källarföråd. Jag märker inte heller någon skillnad i köregenskaper.


Tack. Tog kontakt med Schwalbe och de sa också att man kunde förvara dem i minst 5 år utan några som helst problem!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback