30 732 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 583 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Kläder och accessoarer > Kläder och skor: Allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
supak1
Medlem
supak1s avatar
Tjena alla FB:are med 30cms dasar. Skämt åsido, fick en liten snilleblixt nyligen, förmodligen inte den första som tänkt på detta men finns det att köpa "fake" (kan vara äkta med om det går att få tag på) märkesloggor som man kan klistra/stryka på sina vanliga hm plagg man har hemma.
Ett lysande exempel är ju tex dom helt vanliga V-formade långärmade tröjorna från lyle&scott som ligger på 995:- där man bara kan ta hm:s egna som kostar 74,50:- + värdet av nya loggan. Bara en tanke, finns säkert något annat roligt man kan hitta på.

Kollade runt lite på ebay, google & tradera utan framgång. Vore ju kul om någon vet något ställe man kan hitta/köpa såna på.
Vad tycker ni om iden? All kritik mottages med ett leende.

Charlatanen
Medlem
Charlatanens avatar
Varför ska man göra det?

laZy^^
Medlem
Är det inte lättare o bara köpa fake kläder istället om du nu vill de ska verka som du har dyra kläder, för de som har koll på kläderna kommer komma på dig med att det är fake oavsätt om du sätter dit märket själv eller köper färdiga kopior...

supak1
Medlem
supak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Varför ska man göra det?

Av samma dumma anledning som folk faktiskt köper dyra märken som egentligen är exakt samma tröja. För att jag ska kunna gå runt och hånle folk som är dumma nog att köpa äkta vara medans jag går runt med egentligen samma plagg för en tiondels priset..

Nää, det handlar mer om att jag leker med tanken

supak1
Medlem
supak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laZy^^
Är det inte lättare o bara köpa fake kläder istället om du nu vill de ska verka som du har dyra kläder, för de som har koll på kläderna kommer komma på dig med att det är fake oavsätt om du sätter dit märket själv eller köper färdiga kopior...

Bryr mig inte om folk "kommer på" mig.. Det är inte det de handlar om egentligen. Hade jag bott i thailand exempelvis eller ständigt åkt dit på "bussiness" resor så hade jag nog köpt mina fake-plagg där. Men nu är inte fallet så och fake-kläder är idag ganska dyrt att köpa svart. ( ca halva priset ) vilket kan jämföras med en tiondels priset i min tidigare nämnda text. )

Oskars
Medlem
Oskarss avatar
De flesta märkeskläder av hög standard håller ju en helt annan kvalitet än en bomullströja från Dressmann utan märke. Det är allt från passform efter ett par tvättar, hur sömmarna ligger, hur plaggets material känns att bära etc.

Men visst, det fungerar väl om du bara vill att märket ska synas så mycket som möjligt. Det kommer se skitlöjligt ut och alla som är modeintresserade kommer omedelbart se om det är "riktiga" kläder eller inte - men du kan säkert göra dig en hacka om du bor på landet eller i ytterförorterna!

För övrigt ligger det ju något jävligt sorgligt i en person som vill bära märkeskläder bara för att utstråla pengar och som sen har fakeade plagg. Lite som att vara pank tre veckor i månaden för att sen när lönen (eller bidraget..) kommer gå ut och vaska champagne på Stureplan och låtsas vara Farbror Joakim en kväll. Det lyser igenom och alla med pengar på riktigt märker omedelbart när den vulgära förorts/WT-faktorn är i spel.

Det behöver inte vara jättedyrt att klä sig snyggt, det är en riktig jävla myt och folk som springer omkring med blekta fakeade G-starjeans, en t-shirt med Armaniörnen och en spretig frilla ser bara löjliga ut - det var knappast dem respektive designer hade i åtanke.

AndrewRyan
Medlem
AndrewRyans avatar
Att bära märkeskopior är en typisk losergrej men det här tar fan priset...

supak1
Medlem
supak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
De flesta märkeskläder av hög standard håller ju en helt annan kvalitet än en bomullströja från Dressmann utan märke. Det är allt från passform efter ett par tvättar, hur sömmarna ligger, hur plaggets material känns att bära etc.

Men visst, det fungerar väl om du bara vill att märket ska synas så mycket som möjligt. Det kommer se skitlöjligt ut och alla som är modeintresserade kommer omedelbart se om det är "riktiga" kläder eller inte - men du kan säkert göra dig en hacka om du bor på landet eller i ytterförorterna!

För övrigt ligger det ju något jävligt sorgligt i en person som vill bära märkeskläder bara för att utstråla pengar och som sen har fakeade plagg. Lite som att vara pank tre veckor i månaden för att sen när lönen (eller bidraget..) kommer gå ut och vaska champagne på Stureplan och låtsas vara Farbror Joakim en kväll. Det lyser igenom och alla med pengar på riktigt märker omedelbart när den vulgära förorts/WT-faktorn är i spel.

Det behöver inte vara jättedyrt att klä sig snyggt, det är en riktig jävla myt och folk som springer omkring med blekta fakeade G-starjeans, en t-shirt med Armaniörnen och en spretig frilla ser bara löjliga ut - det var knappast dem respektive designer hade i åtanke.

Vad ville du komma fram till?

RutSvensson
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supak1
Jag gillar öl.

kolla på xppshop.com
Där finns märkeskläder för hundralappen, klipp ut loggan o klistra på dina gamla om det är så viktigt.

Oskars
Medlem
Oskarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supak1
Vad ville du komma fram till?
Att varför vill man köpa ett märkesplagg, som inte bara är fake, men även enbart för att flasha en logotyp? För att visa att man har god smak? Visa att man har pengar? Vidga gärna mina vyer!

supak1
Medlem
supak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewRyan
Att bära märkeskopior är en typisk losergrej men det här tar fan priset...

Det ironiska är att du säkert har någon tröja från hm och en dyr jävla märkeströja liggandes hemma som förmodligen är gjorda av samma slavarbetande barn i indien.

supak1
Medlem
supak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
kolla på xppshop.com
Där finns märkeskläder för hundralappen, klipp ut loggan o klistra på dina gamla om det är så viktigt.

Tack, ingen dålig ide, verkar lite krångligt bara.

Svara på ämne
Topp Dela »