Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-31, 15:59
  #13
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Ja efter att ha läst ditt problem kan jag nästan lova dig att det är buggar hos spelet.
Har du kollat temp på gpu och cpu när det kraschar?
Såg att du hade originalfläktarna på korten, hur nära sitter dom? Dom flest som ska köra SLI brukar köpa referenskorten som är mycket tunnare då det blir bättre med SLI på det sättet

Har du något tips till mig ang. mitt problem?


nja, har du något tips på prog man kan kolla det? Och, tyvärr så vet jag inte hur man ska fixa det med röken.. Jag kör på exakt samma inställningar som dig och jag tror jag har liknande rök som dig.

Korten sitter väl.. ganska tätt tror jag man får nästan in en hand där..
Citera
2011-10-31, 16:04
  #14
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
nja, har du något tips på prog man kan kolla det? Och, tyvärr så vet jag inte hur man ska fixa det med röken.. Jag kör på exakt samma inställningar som dig och jag tror jag har liknande rök som dig.

Korten sitter väl.. ganska tätt tror jag man får nästan in en hand där..

Kan mycket väl vara överhettning, EVGA Precision eller MSI Afterburner är två program jag vet att man kan kolla GPU temps i..

Finns en massa information i ämnet om du googlar och jag är inte helt hundra, men om du närmar dig 80-90-100 grader på korten så är det något knas.
Citera
2011-10-31, 16:11
  #15
Medlem
Jag hade samma problem med mitt kort, jag kört ASUS och ALLA mina problem löstes med att ta bort Asus Smart Doctor / Asus Gamer OSD så testa det om du/ni kör ASUS.

Jag hade problem med grönt flimmer Spel crasher och massa annat
Citera
2011-10-31, 17:36
  #16
Medlem
k1zleezs avatar
Nu har jag kollat GPU'ns värme när jag var inne i spelet, låg ganska stadigt på 65 - 68c.. (på ultra) 60 - 63 (high).. Så vet inte om det kan vara det?
Citera
2011-10-31, 17:37
  #17
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alihassan
Jag hade samma problem med mitt kort, jag kört ASUS och ALLA mina problem löstes med att ta bort Asus Smart Doctor / Asus Gamer OSD så testa det om du/ni kör ASUS.

Jag hade problem med grönt flimmer Spel crasher och massa annat

Jag kör MSI kort jag! Så har MSI afterburner osv.
Citera
2011-10-31, 17:40
  #18
Medlem
Hej!

jag kör BF3 på 360 och får konstant kick "lost connection from EA online server" elr något liknande, tycker även att skuggorna ser konstiga ut...
Citera
2011-10-31, 20:04
  #19
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakzy
Hej!

jag kör BF3 på 360 och får konstant kick "lost connection from EA online server" elr något liknande, tycker även att skuggorna ser konstiga ut...

Hej vad tråkigt, köp en stationär dator så kan du spela på riktiga Low-inställningar, elleråtminstone kan du väl fråga i konsoltråden..
Citera
2011-10-31, 20:09
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Hej vad tråkigt, köp en stationär dator så kan du spela på riktiga Low-inställningar, elleråtminstone kan du väl fråga i konsoltråden..

Hej din jävla pannkaka, vf kan jag inte fråga i spel support?
Citera
2011-11-02, 12:08
  #21
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakzy
Hej din jävla pannkaka, vf kan jag inte fråga i spel support?

Kanske för att man inte kan göra ett piss åt ditt problem (om du nu har något problem) om du spelar på konsol...

Och man behöver mer information än "skuggorna ser konstiga ut" om man ska hjälpa dig, ditt såll.. Sedan är det klart som fan skuggorna ser konstiga ut, XBOX grafiken är sämre än lägsta på PC.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback