• 1
  • 2
2011-10-31, 09:29
Medlem
Jag är en av många franchise tagare som blev lurade av Helene Svensson och Thobias Oscarsson när jag gick in i ett luftslott som hette Nutrinacks AB. De har nu genomfört en planerad konkurs och bytt till namnet The West Sweden Co AB. De kommer nu försöka lura mer människor att sats pengar och jag med många vill varna att gå inte i fällan.

Det har varit ett reportage i Rapport och en anmälan ligger på ekobrottsmyndigheten. Låt inte dessa människor förstöra för fler för de kommer isåfall göra om det.

http://svtplay.se/v/2584377/rapport/...a_miljonbelopp

Sök på Rapport från den 30 oktober och det är om ekologiskt naturgodis.

SE UPP SE UPP gör inte affärer med dessa

----en av många besvikna och lurade människor----
Citera
2011-10-31, 09:41
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albamar
Jag är en av många franchise tagare som blev lurade av Helene Svensson och Thobias Oscarsson när jag gick in i ett luftslott som hette Nutrinacks AB.

Tack för upplysningen, nu är frågan vad vi ska göra. Har du bilder på Helene och Thobias så vi kan förstöra deras liv som de förstörde ditt? Kommer bli jätteroligt
Citera
2011-10-31, 09:42
Medlem
Psydexs avatar
Arbetar rätt nära där de hade sin "butiksförsäljning" i Sisjön utanför Göteborg.
Tror det har flyttat nu, kanske beroende på att de gick i konkurs som TS skrev.

Någon som vet om de öppnat någon annastans?

Det man kunde notera i övrigt, är att de som mest hade 1-2 kunder i butiken om dagen.
Inte konstigt att de konkade. Såvida de inte hade annan stadig inkomst.
Citera
2011-10-31, 10:09
Medlem
Hejsan,

Det här är Helene Svensson som skriver, till skillnad från er som klagar på mig, är jag inte anonym! Vill börja med att säga att vi inte har lurat någon!!! Och det är tråkigt hur en person kan dra igång en sådan här karusell och få med sig andra, ovetandes människor, i häxjakten.

De befintliga franchisetagarna blev erbjudna att helt gratis fortsätta i det nya bolaget och bedriva sin verksamhet, sålunda hade de inte förlorat någonting!

Vad det gäller inslaget på rapport, förekom det mer lögner än sanningar. Annelie Höggren, var franchisetagare i knappt två månader under 2010. Under den här korta tiden, hann hon tacka nej till vår företagscoach tre gånger, avbeställa alla sina produkter och ställ samt utebli och inte betala för den kick-off hon skulle delta i. Vi erbjöd henne att sälja hennes distrikt åt henne, men hon valde istället att gå till en advokat och stämma oss... för vad undrar jag?!?

Hon gör sken av att hon är ett offer för en konkurs, men i själva verket avsade hon sig rättigheten till sitt franchisedistrikt, 10 månader innan vår konkurs. Att hon dessutom är vän med reportern, kanske spelar in....
Annelie påstår också att vi inte levererar några produkter... mycket konstigt att reporten då kan stå vid ett av våra ställ och äta våra goda nötter!

Annelie har anmält oss till Ekobrottsmyndigheten och det är hon helt fri att göra, det betyder inte att vi har gjort något brottsligt, vem som helst kan anmäla vad som helst!

Nutrinacks är ett varumärke som säljer högkvalitativa produkter helt utan syntetiska tillsatser och ambitionen är och kommer alltid att vara att skapa vinstdrivande franchisetagare! Jag kan också tillägga att de franchisetagare som valde att stanna kvar är idag både positiva och nöjda.

Nutrinacks är här för att stanna och även om jag idag inte driver The West Sweden Co. AB, är jag helt övertygad om att det kommer gå bra!

Mvh,
Helene Svensson
Citera
2011-10-31, 10:15
Medlem
Deras hemsida är www.nutrinacks.se

Thobias Oscarsson https://www.facebook.com/#!/thobias.oscarsson

Nutrinacks har levt på att få franchisetagare och har stoppat pengarna i egna fickor. I vissa fall har det gått in på privat konton. Så det är och var en stor bluff från början.

Både Helene och Thobias kommer från Pyramidförsäljning på 90 talet så de pratar rätt språk för att lura in folk.
Citera
2011-10-31, 18:05
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutrinacks-Helene
Hejsan,

Mvh,
Helene Svensson

Kan vi inte bara få din version om varför bolaget gått i konkurs då? För det finns mycket som pekar på att allt varit planerat från första början. Anser du att jag har fel? Svara gärna då jag är mycket intresserad.
Citera
2011-11-02, 19:57
Medlem
corrodeds avatar
@ albamar

Jag själv tittade på deras koncept och tyckte att det kunde bli svårt att nå break even med franchisekonceptet som dom hade, så jag avböjde. Förstår inte hur du kan komma till Flashback och lipa samt hänga ut dessa företagare med namn och allt!? Har själv 2 konkurser bakom mig (länge sedan dock) och jag garanterar att om företagsledningen har stoppat pengar i egna fickor så kommer förvaltaren att ta tag i det, det behöver inte du som bitter ex franchisetagare göra på ett öppet forum.

Skriver detta då jag fick en bra bild av nutrinacks när jag kikade på dom samt tycker att det är synd när företagare får skit på detta sättet. Sen att jag inte trodde på konceptet är en annan historia...
Citera
2011-11-03, 15:06
Medlem
Corroded

Anledningen vi "hänger" ut dom är ju att de inte ska fortsätta lova saker de inte kan leverera. Självklart är det upp till varje enskild person att ta ett beslut men eftersom det är anmälan inne till Ekobrottsmyndigheten anser många att detta bör komma fram.

Utredningen har bara startat och bevisen är många och det finns klara bevis på överföringar till konton som inte var inom AB.

Självklart finns det bitterhet bland många med all rätt men jag tror ingen trodde att man skulle tjäna stora pengar från dag 1. Problemet var att de lovade det med allt projekt de jobbade på.

Men nu är syftet med detta klart och det kommer inte bli några mer inlägg från mig.
Citera
2011-11-03, 18:15
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutrinacks-Helene
Hejsan,

Det här är Helene Svensson som skriver, till skillnad från er som klagar på mig, är jag inte anonym! Vill börja med att säga att vi inte har lurat någon!!! Och det är tråkigt hur en person kan dra igång en sådan här karusell och få med sig andra, ovetandes människor, i häxjakten.

De befintliga franchisetagarna blev erbjudna att helt gratis fortsätta i det nya bolaget och bedriva sin verksamhet, sålunda hade de inte förlorat någonting!

Vad det gäller inslaget på rapport, förekom det mer lögner än sanningar. Annelie Höggren, var franchisetagare i knappt två månader under 2010. Under den här korta tiden, hann hon tacka nej till vår företagscoach tre gånger, avbeställa alla sina produkter och ställ samt utebli och inte betala för den kick-off hon skulle delta i. Vi erbjöd henne att sälja hennes distrikt åt henne, men hon valde istället att gå till en advokat och stämma oss... för vad undrar jag?!?

Hon gör sken av att hon är ett offer för en konkurs, men i själva verket avsade hon sig rättigheten till sitt franchisedistrikt, 10 månader innan vår konkurs. Att hon dessutom är vän med reportern, kanske spelar in....
Annelie påstår också att vi inte levererar några produkter... mycket konstigt att reporten då kan stå vid ett av våra ställ och äta våra goda nötter!

Annelie har anmält oss till Ekobrottsmyndigheten och det är hon helt fri att göra, det betyder inte att vi har gjort något brottsligt, vem som helst kan anmäla vad som helst!

Nutrinacks är ett varumärke som säljer högkvalitativa produkter helt utan syntetiska tillsatser och ambitionen är och kommer alltid att vara att skapa vinstdrivande franchisetagare! Jag kan också tillägga att de franchisetagare som valde att stanna kvar är idag både positiva och nöjda.

Nutrinacks är här för att stanna och även om jag idag inte driver The West Sweden Co. AB, är jag helt övertygad om att det kommer gå bra!

Mvh,
Helene Svensson

Och vad var då anledningen till konkursen med efterkommande uppstart av nytt bolag? Blåsa fordringsägare?
Citera
2011-11-03, 20:39
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Bara att det heter något med "ekologiskt" är ju varningstecken bara där, eftersom det är rent bs i sig.
Citera
2011-11-05, 07:42
Medlem
Hej!

Annelie Höggren här. Jag har inte ljugit eller hittat på något. ALLT jag har sagt är sant.

Tänkte svara lite på Helénes inlägg:
*Nutrinacks har brutit mot 11 av 14 paragrafer i franchiseavtalet för alla oss 25 som nu gått ihop.
*Något erbjudande om att de kunde sälja mitt distrikt har jag aldrig tagit del av.
*En liten fråga man kan ställa sig: Hur kan 25 av varandra oberoende personer, runt om i landet, säga exakt samma sak, ha samma erfarenheter och känna sig så otroligt blåsta att vi har bestämt oss för att gå till en advokat och stämma dem och lämna in en anmälan till Ekobrottsmyndigheten? (man anmäler inte någon utan att ha "på fötter")
*Om Nutrinacks var så bra, varför gick de i konkurs?

Annars kan jag säga att produkterna är bra. Riktigt, riktigt bra! Är det någon som vill sälja produkterna utan att bli avlurad en massa pengar av Nutrinacks så hör av er! Man behöver inte Nutrinacks!
Citera
2011-11-15, 16:55
Medlem
bernankes avatar
Företagande och företagsekonomi => Företagsskvaller

/mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto