• 1
  • 2
2011-10-31, 03:00
Medlem
Hej. en fråga angående tor browser och hotmail. Diskuterar detta med en kompis på msn nu som påstår sig gjort detta:
han påstår att han kommit komma över en databasdump (någon som nyligen läckt) och sedan i nyfikenhet loggat in på några randompersoners hotmail med tor browser (aurora). skulle detta då räcka för att behålla sin anonymitet?
blockerar tor browser automatiskt java eller är risken stor att han åker dit (blir spårad)om man inte kommit ihåg att manuellt blockera det? han är inte säker på att han gjort det.
brukar polisen lägga ner resurser på sånthär? han är väldigt nojig på msn just nu och tror att snuten kommer och knackar på dörren snart Jag försöker lugna honom för jag tror inte att det är någon större fara men jag är ju tyvär också en osäker n00b så frågar här.
han har inte förstört eller ändrat något på något konto bara tittat runt.
Citera
2011-10-31, 03:04
Medlem
qrizzes avatar
De där med "en kompis undrar" har man hört förut.

Men för att svara på din eller ja din kompis fråga

Det kan alltid finnas någon exit-node som sparar alla loggar och "din kompis" kan ha råkat logga in på sin facebook eller likande sidor med din/kompis identitet. Då är det dess värre.

Bara invänta och se ifall polisen knackar på dörren
Citera
2011-10-31, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
De där med "en kompis undrar" har man hört förut.

Men för att svara på din eller ja din kompis fråga

Det kan alltid finnas någon exit-node som sparar alla loggar och "din kompis" kan ha råkat logga in på sin facebook eller likande sidor med din/kompis identitet. Då är det dess värre.

Bara invänta och se ifall polisen knackar på dörren

I det här fallet är det faktiskt sant men hursohelst, tack för svar
jag är inte säker på vad du menar, men om du menar loggat in på sin egen facebook med tor samtidigt som han gått in på ngon annans hotmail?
han påstår att han inte har gjort det.

Eller hur menar du?

ursäkta en kanske korkad fråga.
Citera
2011-10-31, 03:55
Medlem
Personer som har sin personliga mail som dom lägger in i stora databaser och aldrig/sällan byter lösenord. Tänk efter lite, tror du sådana människor sitter och checkar IP-loggar och akutringer snuten eller?

- Sjukt små odds på den!

Så fall skulle dom skickat snut på mej för länge sen. Har gjort sånt men har aldrig använt VPN eller proxy.
Citera
2011-10-31, 03:58
Medlem
HARDCORE1s avatar
Tor Browser brukar väl blockera java och sådant automatiskt? Den är väl inställd på det från början. Varför kollar han inte bara i inställningarna? Och sedan varför frågar inte din kompis direkt här på fb....?
Citera
2011-10-31, 04:22
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag har facerapat och gjort riktigt fula saker mot folk både på deras mail och facebook dom senaste dagarna utan någon proxy eller whatever (har bland annat lagt upp nakenbilder på en tjej på hennes facebook [15 år]) och polisen har inte kommit än. Din "kompis" kan vara lugn.
Citera
2011-10-31, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Jag har facerapat och gjort riktigt fula saker mot folk både på deras mail och facebook dom senaste dagarna utan någon proxy eller whatever (har bland annat lagt upp nakenbilder på en tjej på hennes facebook [15 år]) och polisen har inte kommit än. Din "kompis" kan vara lugn.

Finns det nån rättvisa i världen så blir du våldtagen med med ett cementrör i röven, att du inte blivit haffad än kan ju också bero på att denna typ av brott tar lite tid att utreda.

Just barnporr ligger dock högt prioriterat, lägger man ut nakenbilder på en 15-åring på hennes facebook så är man en amöba utan människovärde.
Citera
2011-10-31, 05:31
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Finns det nån rättvisa i världen så blir du våldtagen med med ett cementrör i röven, att du inte blivit haffad än kan ju också bero på att denna typ av brott tar lite tid att utreda.

Just barnporr ligger dock högt prioriterat, lägger man ut nakenbilder på en 15-åring på hennes facebook så är man en amöba utan människovärde.

Nu överdriver du. Dock var det kanske inte så lyckat att lägga ut nakenbilder på en 15-åring. Det är väldigt många dock som loggat in via dumpen ifrån gratisbio (inklusive mig). Det är mycket trafik och det kräver en väldigt stor undersökning och mycket resurser som absolut inte kommer läggas ner. Bara på enstaka fall kanske.
Citera
2011-10-31, 10:02
Medlem
Jag har för mig att TOR inte encryptar informationen så bra, kan nog vara körd. Mitt tips till din kompis är att ta sönder datorn och rymma till Turkiet där han inte kan bli utlämnad.
Citera
2011-10-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyx-
Jag har för mig att TOR inte encryptar informationen så bra, kan nog vara körd. Mitt tips till din kompis är att ta sönder datorn och rymma till Turkiet där han inte kan bli utlämnad.
Tor krypterar trafiken utmärkt mellan noderna, däremot mellan exit-noden och målet (sidan du söker) är inte krypterad och går att avlyssna.

Hurvida Java som standard är på/av vet jag inte, däremot vet jag att JS är på som standard och det bör man stänga av om man är rädd om anonymiteten.
Citera
2011-10-31, 11:33
Medlem
Har din kompis inte gjort något alldeles riktigt jävligt på deras hotmail så kommer det med all säkerhet inte hända ett piss.
Citera
2011-10-31, 11:34
Medlem
Standard så är java av, man måste aktivera den själv om man vill använda Java.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in