Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-13, 08:01
  #169
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Ja, men homogenitet är inte samma sak som rasism. Homogenitet handlar om sammansättning hos befolkningen, rasism är en attityd.

Etnicitet hör ihop med kultur. Man kan inte ta en en rövare ur öknen. Eller en apa ur djungeln. Låt dom frodas i sitt land och bygga sina länder hemma hos dom. Arabien är rikt på olje-dollars.
__________________
Senast redigerad av Nordsj 2023-05-13 kl. 08:04.
Citera
2023-05-13, 08:07
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Jag brukar surfa runt på diverse olika utländska forum och det som särskiljer Flashback är den extrema rasismen. Det språkbruk som används här återfinns nästan aldrig på utländska forum-siter, (förutom rena nazistforum.)

En stor del av debatten på Flashback består i ren hatpropaganda mot etniska minoriteter.

Jämför man Sverige med t.ex. USA, som också är ett mångkulturellt samhälle med en vit majoritetsbefolking så ter sig svenskar mycket mer rasistiska än vita amerikaner.

T.ex: Obama valdes till president 2008, trots att svenskar bara skrattade åt tanken att en svart kunde bli vald innan dess.

Och nu inför presidentvalet 2012 så verkar det troligt att även republikanernas kandidat kommer vara svart. Herman Cain leder i opinionsmätningarna bland de republikanska presidentkanditaterna.

Det troligaste scenariot just nu är Barack Obama kommer att gå till val mot den svarte republikanen Herman Cain.

För er som inte vet vem Herman Cain är här är en video:
http://www.youtube.com/watch?v=-4H9Q...eature=related

Och då ska man komma ihåg att det republikanska partiet består till mycket stor del av vita väljare. De flesta minoriteter i USA röstar på demokraterna.

Diskussionsfrågor:
Varför är det mångkulturella landet USA med dess vita majoritetsbefolkning så mycket mindre rasistiskt än Sverige?

Varför är amerikanska forum-siter av samma typ som Flashback inte ens i närheten av Flashbacks rasism?

Är den typiske Flashback-medlemmen representativ för den typiske svensken?


Diskutera!

Enligt forskning är svenskar ett av de minst rasistiska länderna i världen. Att det finns nätforum av olika slag där en viss grupp av människor vädrar sina åsikter, är väl intressant men det förekommer säkerligen även i USA även om vi inte är insatta i det. Det säger inte nödvändigtvis så mycket om befolkningen i stort.

Min egen uppfattning är att svenska politiker är/har varit extremt idealistiska och fört en politik som är direkt skadlig för svenskar. Och de lyssnar inte på folkopinionen. Reinfeldt, Fridolin m.m. är rena landsförrädare enligt mig.
Citera
2023-05-13, 08:09
  #171
Medlem
Nej det är dom inte, men det är jävligt svårt att fundera på hur i hela helvete det blivit så här, så här = det är inga många ställen där den vite mannen är i numerärt överläge i samhället .
Citera
2023-05-13, 08:12
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Etnicitet hör ihop med kultur. Man kan inte ta en en rövare ur öknen. Eller en apa ur djungeln. Låt dom frodas i sitt land och bygga sina länder hemma hos dom. Arabien är rikt på olje-dollars.

Om du menar att etnicitet i sig självt är styrande för kultur är jag helt oenig med dig. T.ex. är Sydkorea ett extremt homogent land. Nordkoreaner är lika homogent med samma etnicitet. Samtidigt är det svårt att föreställa sig två länder mer olika varandra. Det har naturligtvis att göra med att Sydkorea har varit ockuperat och fått influenser av väst och inte styrdes av kommunister.
__________________
Senast redigerad av BleakHouse 2023-05-13 kl. 08:14.
Citera
2023-05-13, 08:16
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Nej det är dom inte, men det är jävligt svårt att fundera på hur i hela helvete det blivit så här, så här = det är inga många ställen där den vite mannen är i numerärt överläge i samhället .

Den vite mannen är fortfarande i numerärt överläge i Europa såklart. De flesta länder har 90-95 % vit befolkning. I Sverige är det väl mer 80-20.
Citera
2023-05-13, 08:25
  #174
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Om du menar att etnicitet i sig självt är styrande för kultur är jag helt oenig med dig. T.ex. är Sydkorea ett extremt homogent land. Nortkoreaner är lika homogent med samma etnicitet. Samtidigt är det svårt att föreställa sig länder mer olika varandra. Det har naturligtvis att göra med att Sydkorea har varit ockuperat och fått influenser av väst.

En bra liknelse. Men koreanerna anpassar sig efter staten som många länder gör. Båda två känner nog extrem tillhörighet till sitt folk och lydnad inför storebror staten. Japan visar att ett land kan både vara extremt ekonomiskt och kulturellt globalistisk, men samtidigt var etniskt homogent och inte släppa in svartskallar. Liksom Sverige kanske borde vara. Jag blir aldrig Japan när jag är i Japan och det vill jag inte bli heller. Trots att jag gillar mycket med Japan.

Så det är mest ekonomi. Nordkorea har svårt med sitt självförsörjande eftersom det är ett land utan naturresurser. Om dom ägt större naturresurser, så kanske dom skickat upp den första pandan till rymden. Som Sovjet gjorde.

Och Nordkorea snackar aldrig om sin kulturhistoria, utan det är bara deras variant av maoism, som brände brände sin kultur under kulturrevolutionen. Det är klanledaren tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Nordsj 2023-05-13 kl. 08:32.
Citera
2023-06-23, 17:14
  #175
Medlem
du har ingen aning, Amerika är den mest rasistiska platsen på jorden, på alla sidor (av raser och etniciteter) håller folk det bara gömt. men när du lär känna en person det är då du vet.

Jag personligen ogillar också svarta men inte på grund av deras ras utan för att de flesta av dem är så dumma. de har ingen plats i ett civiliserat samhälle.
Citera
2023-08-04, 18:18
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Nej det är dom inte, men det är jävligt svårt att fundera på hur i hela helvete det blivit så här, så här = det är inga många ställen där den vite mannen är i numerärt överläge i samhället .
På vilket sätt är det negativt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback