Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-30, 00:39
  #1129
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hantextraigen
När? Vilket program syftar du på?
Helenius hörna på tv4
Citera
2024-01-08, 01:49
  #1130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regel107
Trodde fler skulle reagera på hennes klädsel, konstigt att klä sig som en hora i TV, är inte hon muslim?
Fast lite sexig va hon

Älskar stayups,tycker det är sexigt. Men dessa kläderna i Hellenius hörna var inget för mig.
Citera
Idag, 13:08
  #1131
Medlem
Gina har en egen stiftelse, Gina Dirawi Foundation som låter folk nominera elever i Sundsvall

"På nationaldagen den 6 juni delar Gina Dirawi Foundation ut stipendium till en utvald gymnasieelev i Sundsvall för att främja lokal konst och kreativa röster. Genom stipendiet vill hon inspirera unga kreativa själar att våga ta steget och förverkliga sina idéer och tro på sitt personliga uttryck."

"En stiftelse förvaltar pengar, som ska användas till ett bestämt ändamål. Ändamålet bestäms av den som donerat (skänkt) pengarna."

"Avkastningsstiftelse uppfyller sitt ändamål genom att till förmånstagarna dela ut avkastningen på sina tillgångar."

"En stiftelse är en egen juridisk person och förvaltas av en styrelse. Dess uppgift: förvalta tillgångar och fördela enligt föreskrivna stadgar"

Jag gissar att hon samlar in pengar till stiftelsen både via offentliga ansökningar av medel samt från företag och privatpersoner. Samtidigt kan hon ha sig själv som anställd och ge sig själv lön samt avdragsgilla förmåner då stiftelsen och dess anställda kan ses som personal med ett bolags förmåner.

Stiftelser betalar lägre skatt, ca 22%.

https://www.ginadirawifoundation.com/
Citera
Idag, 13:11
  #1132
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag fattar inte vad hon gör om dagarna, arbetar hon inte? Socialbidrag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback