Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-19, 18:24
  #13
Medlem
Givetvis ska det vara så, likt alla andra butiker (fysiska/web) är det dock inte vi som utfärdar garanti utan respektive tillverkare har sina egna regler och kanaler för detta. Vi har med andra ord ingen särskild "Telefonshoppengaranti"

Via vår webbutik kan man få hjälp med att felanmäla sitt ärende, enheten i fråga måste dock alltid bedömas av ett auktoriserat ombud. Kontakta vår support så hjälper de dig, om inte felet går på garanti kan vi laga i stort sett allt mot betalning.
Citera
2013-02-27, 16:35
  #14
Medlem
EeeTops avatar
Telefonshoppen är inget att lita på.
Dem lurar kunder genom att påstå sig ha garanti för sina varor, men garantiet är obrukligt då deras varor importeras och är ej avsedda för den svenska marknaden.

Och oavsett om ni lämnar in det till deras så kallade "Verkstad" Regenesis så kommer Regenesis att vägra att reparera era mobiler då den ej är avsedda för den nordiska marknaden och reservdelar kan skilja och därför kan dem ej garantera att det finnas rätta reservdelar.

Att köpa en mobil från Telefonshoppen är inget problem i sig, snabb leverans och mycket oseriösa säljare. Du betalar och dem levererar det blixtsnabbt,och på så sätt har ni fått en mobil utan garanti.

Dem säger att det är fabriksgaranti,men det är rena skitsnacket, då man måste uppsöka det landet där mobilen är köpt för att kunna laga den på garantiet.

Jag har bevis på det jag säger i form av papper från Regenesis,där dom klart och tydligt tar avstånd från Telefonshoppens andrahandsmobiler.

Jag va i kontakt med Telefonshoppens VD som han kallade sig för att lösa frågan,men han hänvisade nonchalant till deras regler,och därför är mitt garanti helt meningslös och ogiltig!

Jag kan tillägga att min kille förgäves försökte få dem att laga den,till och med mot betalning, men Regenesis tvär nekade och sa att dem ej reparerar mobiler som är avsedda för andra länder.

Garantiet är giltigt om du köper din mobil som är avsedd för den nordiska marknaden, allat annat kan slängas i soptunnan,med enklare ord!
Citera
2013-02-27, 19:46
  #15
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernaldinho
Givetvis ska det vara så, likt alla andra butiker (fysiska/web) är det dock inte vi som utfärdar garanti utan respektive tillverkare har sina egna regler och kanaler för detta. Vi har med andra ord ingen särskild "Telefonshoppengaranti"

Via vår webbutik kan man få hjälp med att felanmäla sitt ärende, enheten i fråga måste dock alltid bedömas av ett auktoriserat ombud. Kontakta vår support så hjälper de dig, om inte felet går på garanti kan vi laga i stort sett allt mot betalning.

Enligt svenska lag är det alltid det företag som säljer produkten till konsumenten som helt står för garantier. Det går inte att förhandla bort. Om ni i er tur sedan har nån typ av backup, är totalt ointressant för kunden, då det ALLTID är ni som står för garantin gentemot kunden.
Citera
2013-02-27, 20:15
  #16
Medlem
EeeTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Enligt svenska lag är det alltid det företag som säljer produkten till konsumenten som helt står för garantier. Det går inte att förhandla bort. Om ni i er tur sedan har nån typ av backup, är totalt ointressant för kunden, då det ALLTID är ni som står för garantin gentemot kunden.

Dom skicka iväg mig till Regenesis. Regenesis tog helt avstånd från deras produkter då dom sa att Telefonshoppen importerar varor från utlandet och det är dom som bör stå för kostnaderna för eventuella reparationer för de varor dom säljer. Men det vill inte Telefonshoppen acceptera,dom skyller på att Regenesis ska gå i konkurs och massa undanflykter som att det är "Beklagligt" att regenesis och samsung behandlar sina kunder på detta sätt.

deras skitsnack tog aldrig slut,dom kom med nya undanflykter hela tiden dom gångerna jag var i kontakt med dom.
Till slut blev min kille jätte arg och sa åt dom på skarpen att han skiter fullständigt i vad dom säger eller hur dom gör,men mobilen ska fixas annars kommer vi gå ut på internet om det här.
Då fick vi ett email av deras så kallade "Vd" och erbjöd oss hjälp med ärendet om vi inte går ut och sprider detta ärende vidare.

Men nu så struntar vi i att laga den skit mobilen,så vi tänker varna andra för detta oseriösa företag.

Allt jag säger finns det bevis på i form av meilkontakt samt papper från Regenesis, så dom på telefonshoppen kan inte säga emot.
Citera
2013-02-27, 23:38
  #17
Medlem
dd4ankeNs avatar
Som TS vill jag bara skriva några grejer! Slutade med att jag köpte mobil hos Telefonshoppen och allt var bra fram tills någon månad sen. Mobilen slutade fungera helt och jag var helt säker på att jag skulle få garanti. Fattade inte från början hur jag skulle göra via Telefonshoppens hemsidan så mailade dem. Blev hänvisad direkt till att fylla i något formulär för något underföretag till Anovo. Fyllde i formuläret, skickade in luren och fick den snabbt tillbakaskickad. Ofixad. Företaget förklarade att telefonen var importerad o.s.v. och därför inte gick att fixa. Försökte kontakta Telefonshoppen utan framgång så vände mig då till Delta Service som tydligen skulle vara bra, berättade om min situation och sa att luren var inköpt på Expert. Fick en adress dit jag skickade telefonen och efter 2 veckor var den fixad på garantin. Inget kvitto eller så krävdes, helsmidigt. Så om ni har problem med Telefonshoppens garanti kör på Delta Service direkt!
Citera
2013-02-28, 10:01
  #18
Medlem
EeeTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd4ankeN
Som TS vill jag bara skriva några grejer! Slutade med att jag köpte mobil hos Telefonshoppen och allt var bra fram tills någon månad sen. Mobilen slutade fungera helt och jag var helt säker på att jag skulle få garanti. Fattade inte från början hur jag skulle göra via Telefonshoppens hemsidan så mailade dem. Blev hänvisad direkt till att fylla i något formulär för något underföretag till Anovo. Fyllde i formuläret, skickade in luren och fick den snabbt tillbakaskickad. Ofixad. Företaget förklarade att telefonen var importerad o.s.v. och därför inte gick att fixa. Försökte kontakta Telefonshoppen utan framgång så vände mig då till Delta Service som tydligen skulle vara bra, berättade om min situation och sa att luren var inköpt på Expert. Fick en adress dit jag skickade telefonen och efter 2 veckor var den fixad på garantin. Inget kvitto eller så krävdes, helsmidigt. Så om ni har problem med Telefonshoppens garanti kör på Delta Service direkt!


Tack för informationen,verkligen

Men kan väl tycka att Telefonshoppen kunnat ta sitt ansvar,men hos dem är väl frågan bara om att tjäna pengar hur som helst och strunta i allt annat,som dem gör.

Nu i efterhand har dem skrivit det på sin hemsida,efter att ha bedragit tuseltals kunder:

Vissa av våra produkter är importerade från utlandet, dessa kan ha andra villkor för garanti varpå undersökning och/eller reparation kan komma att nekas av tillverkarens ombud pga att enheten ej är avsedd för den nordiska marknaden.

Jädrans skit företag,bedragare!
Citera
2013-04-17, 10:28
  #19
Medlem
Hej EeTop

Via vår hemsida kan ni felanmäla samt beställa en garantiundersökning. Beroende på vilken modell och tillverkare ni köpt är det lite olika rutiner. Vi kan inte se vilket ärende du hänvisar till men förslagsvis kontaktar ni vår support så hjälper de er.

Garanti täcker inte fel som man orsakat på egen hand genom t.ex stöt, tapp fukt eller fallskador. Dessa fel kan VI laga men då utgår en reparationskostnad eftersom felet inte går på garanti. Om man t.ex tappar sin telefon så att skärmen spricker så byts inte denna ut på garanti utan man får betala för ett skärmbyte. Vi beklagar om Regenersis (ett annat företag!?!) inte kan laga er telefon. Om ni kontaktar vår support så kan de hjälpa er med en reparation.

Anton S - Givetvis följer vi svensk lag! Det du hänvisar till är allmän reklamationsrätt och har inget med produktgaranti att göra, vi tillämpar 2 års reklamationsrätt vilket innebär att om man fått felaktiga varor så kan man begära omleverans, felavhjälpning eller häva köpet inom 2 år.

Vi har sålt telefoner och surfplattor till ca 20.000 olika personer och företag de senaste 2 åren. Vi har många nöjda återkommande kunder som uppskattar låga priser, bra support och snabb leverans. Tyvärr så är det missnöjda kunder som syns och hörs mest, jag rekommenderar alla som funderar på att köpa en produkt hos oss att besöka vår hemsida eller ringa vår kundtjänst och bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2013-04-18, 18:02
  #20
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernaldinho
Hej EeTop

Via vår hemsida kan ni felanmäla samt beställa en garantiundersökning. Beroende på vilken modell och tillverkare ni köpt är det lite olika rutiner. Vi kan inte se vilket ärende du hänvisar till men förslagsvis kontaktar ni vår support så hjälper de er.

Garanti täcker inte fel som man orsakat på egen hand genom t.ex stöt, tapp fukt eller fallskador. Dessa fel kan VI laga men då utgår en reparationskostnad eftersom felet inte går på garanti. Om man t.ex tappar sin telefon så att skärmen spricker så byts inte denna ut på garanti utan man får betala för ett skärmbyte. Vi beklagar om Regenersis (ett annat företag!?!) inte kan laga er telefon. Om ni kontaktar vår support så kan de hjälpa er med en reparation.

Anton S - Givetvis följer vi svensk lag! Det du hänvisar till är allmän reklamationsrätt och har inget med produktgaranti att göra, vi tillämpar 2 års reklamationsrätt vilket innebär att om man fått felaktiga varor så kan man begära omleverans, felavhjälpning eller häva köpet inom 2 år.

Vi har sålt telefoner och surfplattor till ca 20.000 olika personer och företag de senaste 2 åren. Vi har många nöjda återkommande kunder som uppskattar låga priser, bra support och snabb leverans. Tyvärr så är det missnöjda kunder som syns och hörs mest, jag rekommenderar alla som funderar på att köpa en produkt hos oss att besöka vår hemsida eller ringa vår kundtjänst och bilda sig en egen uppfattning.

Jag skrev om garantiskyldigheter, inget annat. Detta ligger ENBART hos företaget som säljer till konsumenten. En butik kan aldrig gömma sig bakom att nån annan skulle ha ansvaret för garantierna. Butiken har ALLTID detta ansvar gentemot konsumenterna.
Citera
2013-08-29, 12:07
  #21
Medlem
VARNING:

Beställ aldrig från www.telefonshoppen.se

Otrevlig personal som är stressade när man väl kommer fram (man kan bara komma fram till en säljare).

Största misstaget ett företag kan göra är att inte ha en personlig telefonkontakt vilket telefonshoppen.se saknar. Man kan bara ''välja siffror'' för vägledning/lösning till sitt ärende, man kommer aldrig fram till en riktig människa som man kan prata med. Jag behövde skicka tillbaka en vara som jag hade beställt från dom men man kan bara kontakta dom via e-post. Och där rök min ångerrätt för dom sköt bara fram mitt ärende med sega svar.
Citera
2014-10-01, 20:17
  #22
Medlem
Varning för Telefonshoppen

Köpte en Samsung Galaxy S5. Fick snabb leverans, men upptäckte att förpackningen var uppbruten och på ena sigillet satt ett ”helt” sigill ovanpå den som var bruten.
Ringde och ville ha obruten förpackning. Fick beskedet att om man får en sådan förpackning som är bruten beror det på ”stickprovskontroll” man gjort. Något som även framgår av här http://www.telefonshoppen.se/villkor-info.html ” Vidare förbehåller vi oss rätten att göra stickprov på leveranser. Vid stickprov bryts förpackning från fabrik och innehåll kontrolleras, förpackningen plomberas sedan med särskild markering.” I mitt fall fanns inte någon särskild markering.

En kommentar till själva telefonkontakten var: Det gick snabbt att komma fram, men jag fick väldigt väldigt svävande svar varför dessa ’stickprovskontroller görs’ (Behövs ej göras om produkten kommer från Samsung som i mitt fall – ha detta i minne lite senare i min bedömning).
Reklamerade och åkte fysiskt till dem på Skeppargatan 8. Där fick jag beskedet att min telefon skulle tas in men ingen ny telefon kunde ges på plats för att man ”skulle kolla”. Jag undrade vad som skall kollas och varför. Det kunde personen inte svara på utan blev påtagligt osäker och nervös på vad denne skulle svara.

Fick tala med annan ur personalen som då förklarade att ALLA förpackningar är brutna från vår leverantör. Alltså inte enstaka stickprov. Jag frågade vem leverantören var, men det visste denna person inte. Tanken kom genast: Stöldgods från södra Europa eller?
Ville i denna situation göra återköp. Personalen var osäkra på hur ens göra återköp och ville inte gå därifrån förrän jag hade kvitto på återbetalningen gjorts (via Payson). Redan ute på gatan när jag lämnat Skeppargatan 8 fick jag mail från Payson att summan hade krediterats. Nu tillbaka på ruta ett (utan Samsung Galaxy S5).

Ringde Samsung Sverige nere på gatan och de bekräftade att inga av deras produkter skall ha obruten förpackning. Om det är så skall det tydligt framgå att den har varit bruten – vilket det inte var i mitt fall. Inte så konstigt om alla telefoner av Samsung S5 bryts upp – (inga stickprov här inte). Vidare meddelade Samsung att inga 2år garantier gäller. Gick till en fysisk premiumbutik istället. Betalade 500kr till för riktiga grejer. Plomberad förpackning, 24mån garanti samt en mobil som är avsedd för Norden (och inte Balkan som den jag köpte via Telefonshoppen var anpassad för).
Avslutningsvis: Jag kan verkligen inte rekommendera Telefonshoppen – snarare utfärda en VARNING. Personalen var trevlig och tillmötesgående, men väldigt osäkra och gav ett ’förvirrat’ intryck. Telefonshoppen upplevdes som en mycket oseriös aktör.
Fin gatuadress, men ”receptionen” såg mer ut som man lånat kulisser från ”Öppnakanalen”.
__________________
Senast redigerad av Bananstubin 2014-10-01 kl. 20:20.
Citera
2017-05-05, 00:16
  #23
Medlem
Varning för Telefonshoppen!!! Köpte en mobil hos dom för inte så länge sen, gick sönder efter ett par veckor utan orsak och dom vägrar hjälpa till. Att köpa hos dom är lite som att spela ryskroulett
Bättre att spendera några hundra lappar extra på en ny mobil hos en seriös kedja.
__________________
Senast redigerad av Karin.Larsson098 2017-05-05 kl. 00:19.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback