Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-20, 12:56
  #337
Medlem
http://www.friatider.se/panik-pa-twi...ill-fria-tider
Citera
2014-03-20, 13:05
  #338
Medlem
Rimberts avatar
Tack för länken. Har inte hunnit besöka Fria Tider idag.
Nu blev det upprorsstämning på det röda söders höjder, mot kättaren Lars Ohly.
Det är väldigt roande att åse spektaklet.
Kanske dags att plocka fram popcornen, för det här lär hålla på hela dagen...
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2014-03-20 kl. 13:10.
Citera
2014-03-20, 13:08
  #339
Medlem
H8reds avatar
Lars Ohly vill bli ordförande i Hyresgästföreningen.

Själv bor han såklart i Bostadsrätt.
Citera
2014-03-20, 13:27
  #340
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://www.friatider.se/panik-pa-twi...ill-fria-tider

Ha, ha! Riktigt klockrent!
Om nu bara Åsa Linderborg skulle kunna länka till en artikel på Avpixlat så hade jag kunnat dö nöjd!
Citera
2014-09-13, 22:00
  #341
Medlem
Hor-Ullas avatar
Va gör herr Ohly nu för tiden? Har han återgått till jobbet som konduktör än? Han hävdade ju att han skulle göra det i ett flertal intervjuer när hans tid som partiledare var över. Eller sitter han bara i sitt riksdagskontor och runkar i väntan på pension?
Citera
2015-05-07, 15:35
  #342
Medlem
Läs det här lilla replikskiftet på Twitter där Ohly är inblandad. Stor underhållning.

Förvisso är det känt sedan länge att han inte är den skarpaste kniven, men jag trodde inte att karln var rent efterbliven.
Citera
2015-05-17, 11:35
  #343
Medlem
Moltas666s avatar
Den gamle stalinisten, ryssvännen och DDR-propagandisten Lars Ohly är numera medverkande i Nyhetsmorgon på TV4 och deltar med liv och lust i tårtbakning (med ros bakom örat) och diskussioner om den kommande lysningen mellan prins Carl Philip och fröken Sofia Hellqvist.

Det brukar sägas att "när Fan blir gammal så blir han religiös". Det kan man kanske travestera genom att säga att när "inbitna stalinister blir gamla så blir dom rojalister".
Citera
2015-05-17, 12:15
  #344
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Den gamle stalinisten, ryssvännen och DDR-propagandisten Lars Ohly är numera medverkande i Nyhetsmorgon på TV4 och deltar med liv och lust i tårtbakning (med ros bakom örat) och diskussioner om den kommande lysningen mellan prins Carl Philip och fröken Sofia Hellqvist.

Det brukar sägas att "när Fan blir gammal så blir han religiös". Det kan man kanske travestera genom att säga att när "inbitna stalinister blir gamla så blir dom rojalister".


Men vi har ju en tvättäkta kommunistkung väl? Visserligen var inte J. P. Bernadotte med i pariskommunen men han var underställ Napoleon som var förste att representera republiken (även om han kallade si kejsare.
Citera
2015-05-23, 05:50
  #345
Medlem
fredrikdenstores avatar
Lars skall delta i "Hela Kändissverige Bakar" och kladda med deg har jag hört. Det blir nog andra bullar det. Kanske ryska piroger.
Citera
2015-05-23, 09:18
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Lars skall delta i "Hela Kändissverige Bakar" och kladda med deg har jag hört. Det blir nog andra bullar det. Kanske ryska piroger.
Det blev inte så mycket av med det, han åkte ut i första programmet.
Citera
2015-05-23, 13:12
  #347
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Det blev inte så mycket av med det, han åkte ut i första programmet.

Enligt obekräftade uppgifter valde Ohly att baka ryska kakor...

http://www.expressen.se/kultur/ryska-kakor/

Dessa uppskattades inte.
Citera
2015-07-04, 01:16
  #348
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag är stolt. Blockerad av Ohly på Twitter
Citat:
För cirka 25 år sen var V VPK. Vad har V för dold agenda? Utrotning likt Sovjet och Kambodja.
Vet dock inte om detta var något att bli blockerad för då det är sanning. Alla partier har dolda agendor. Detta inlägg nedan han reetweetade . Jag tänkte väl mig att även vänsterpartister sprider skräck (autonoma vänstern finns en gren som kallas). Nu vet jag inte om beskrivningen var verklighetsbeskrivande i inlägget på Facebook. Inget dock som media beskrivit. Ohly är dock någon som reetweetar Researchgruppens medlemmars inlägg. Han är van att gilla otrevliga människor, som publiken verkade vara. På något sätt är jag tillfredsställd över att veta hur lättkränkt han är Jämför gärna SD med nazismen och kallar folk rasister men blir sur när någon kallar honom kommunist. Det enda jag är upprörd över är att jag kan se hans tweets när jag ej är inloggad

https://www.facebook.com/kristinawic...53042960697333
__________________
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-07-04 kl. 01:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback