Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-21, 15:59
  #2029
Medlem
XtraXs avatar
Och Fred fortsätter ta in sina hjärnskadade soldatkompisar som är helt gröna. Nu senast en som ska sköta guldrummet, kunde inte ens skaka ur mattorna ordentligt.
Citera
2023-03-21, 16:36
  #2030
Medlem
ponykalles avatar
Blev förvånad att Tony Beets tog det väldigt lugnt när grävmaskinen fastnade i sörjan.
Citera
2023-03-22, 00:16
  #2031
Medlem
jah_man2s avatar
Det verkar som att den här säsongen av Gold Rush lider mot sitt slut och det ser ut som att de sista avsnitten blir en kamp mellan Militärmongoloiderna och Juniorerna om vem av dom som blir näst sämst.

Det borde ha kommit ett nytt avsnitt av Aussie Gold Hunters sent i Söndags kväll men jag har inte lyckats hitta avsnittet än så jag antar att den serien,precis som White Water,har en paus.

Gold Rush släppte häromdagen ett s.k 00 avsnitt som handlar om Dave Turin och hans karriär.
Vi får följa hans karriär från det första äventyret med Hoffman fram till det vi fick se i den här säsongen.
Förutom Dave så intervjuas bl.a Shelly,Nathan och Jason som lämnar oss med en vag cliffhanger om vad som händer eller inte händer i framtiden.

Så fort sista avsnittet av Gold Rush är visats så hoppas jag verkligen att White Water fortsätter.
Citera
2023-03-27, 22:18
  #2032
Medlem
jah_man2s avatar
Ännu en Måndagskväll utan varken Aussie Gold Hunters eller White Water.
Om jag minns rätt så brukar både AGH och Outback Opal Hunters ha en sändningspaus mitt i säsongen så jag antar att vi får helt enkelt vänta ut tiden och se.

Jag har snokat runt på nätet ikväll i jakt på mer,trovärdig,info om White Water men hittade bara rykten och spekulationer.
En de påstår att Discovery/Disney ansåg serien som olönsam och hade sjunkande tittarsiffror. Andra påstår att de satte WW på paus för att istället visa en ny serie som heter Gold,Lies & Videotapes som de tydligen ansåg skulle tilltala samma publik men att WW skulle återkomma när GLV var slut. Jag har sett GLV och kan säga att det inte föll mig i smaken alls.
Eftersom sista avsnittet av GLV sändes för flera veckor sedan och WW inte kommit tillbaka än så väljer jag att inte tro på det ryktet heller.
När det gäller det första ryktet jag läste om så spekulerar en del människor i en del forum om att WW kommer tillbaka så fort vanliga Gold Rush har haft säsongsavslutning. En annan person som påstod sig ha insyn i produktionen menade att WW kommer tillbaka i April eftersom att Disney/Discovery presenterar sin nya budget nu i månadsskiftet.

Jag tror inte på ett skit förrän jag hittar ett officiellt sändningsdatum.

Drömmen vore att hitta en bekräftelse på att Fred & Juan fått en tredje säsong och att vi får se BSG's vinterdykningar innan det blir lika kallt här i Sverige som dom hade i Nome under inspelningen.
Citera
2023-03-28, 20:49
  #2033
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Ännu en Måndagskväll utan varken Aussie Gold Hunters eller White Water.
Om jag minns rätt så brukar både AGH och Outback Opal Hunters ha en sändningspaus mitt i säsongen så jag antar att vi får helt enkelt vänta ut tiden och se.

Jag har snokat runt på nätet ikväll i jakt på mer,trovärdig,info om White Water men hittade bara rykten och spekulationer.
En de påstår att Discovery/Disney ansåg serien som olönsam och hade sjunkande tittarsiffror. Andra påstår att de satte WW på paus för att istället visa en ny serie som heter Gold,Lies & Videotapes som de tydligen ansåg skulle tilltala samma publik men att WW skulle återkomma när GLV var slut. Jag har sett GLV och kan säga att det inte föll mig i smaken alls.
Eftersom sista avsnittet av GLV sändes för flera veckor sedan och WW inte kommit tillbaka än så väljer jag att inte tro på det ryktet heller.
När det gäller det första ryktet jag läste om så spekulerar en del människor i en del forum om att WW kommer tillbaka så fort vanliga Gold Rush har haft säsongsavslutning. En annan person som påstod sig ha insyn i produktionen menade att WW kommer tillbaka i April eftersom att Disney/Discovery presenterar sin nya budget nu i månadsskiftet.

Jag tror inte på ett skit förrän jag hittar ett officiellt sändningsdatum.

Drömmen vore att hitta en bekräftelse på att Fred & Juan fått en tredje säsong och att vi får se BSG's vinterdykningar innan det blir lika kallt här i Sverige som dom hade i Nome under inspelningen.
'
Men white water måste väl redan vara färdigklippt och klart för att sändas, sänd skiten bara så alla blir nöjda. lägg ner det sen om de tycker det är olönsamt.
Citera
2023-04-01, 02:26
  #2034
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
'
Men white water måste väl redan vara färdigklippt och klart för att sändas, sänd skiten bara så alla blir nöjda. lägg ner det sen om de tycker det är olönsamt.

Det där var ett av argumenten jag läste i något kommentarsfält när jag sökte information om White Water och är böjd att hålla med.
Men sen kom jag på att jag läste ett inlägg i den här tråden för nåt år sedan att WW en gång tidigare tagit en sändningspaus mitt i säsongen och att en användare mailade TV-kanalen och fick till svar att de nästkommande avsnitten är fortfarande under produktion.

Personen som skrev det inlägget då var ingen mindre än du,XtraX och jag önskar att samma sak gäller nu.
Citera
2023-04-01, 11:11
  #2035
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det där var ett av argumenten jag läste i något kommentarsfält när jag sökte information om White Water och är böjd att hålla med.
Men sen kom jag på att jag läste ett inlägg i den här tråden för nåt år sedan att WW en gång tidigare tagit en sändningspaus mitt i säsongen och att en användare mailade TV-kanalen och fick till svar att de nästkommande avsnitten är fortfarande under produktion.

Personen som skrev det inlägget då var ingen mindre än du,XtraX och jag önskar att samma sak gäller nu.

Det hade jag förträngt 😀. Har tydligen också nåt med skatten att göra.

As for Gold Rush: White Water, this move looks like a tax move as well. There is a way to keep something “off the books” until it airs on TV. Tim specifically said they are holding the rest of the season until the new tax year. The money they spent can wait until the new year to keep their numbers down this year and move it to next year for a fresh start.

Hoppas det drar igång så fort Gold rush är slut, kan väl inte vara så många avsnitt kvar där.
Citera
2023-04-01, 17:33
  #2036
Medlem
KuReLuBs avatar
Hoppas Bering Sea Gold kommer tillbaka snart.
Citera
2023-04-01, 19:40
  #2037
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det hade jag förträngt 😀. Har tydligen också nåt med skatten att göra.

As for Gold Rush: White Water, this move looks like a tax move as well. There is a way to keep something “off the books” until it airs on TV. Tim specifically said they are holding the rest of the season until the new tax year. The money they spent can wait until the new year to keep their numbers down this year and move it to next year for a fresh start.

Hoppas det drar igång så fort Gold rush är slut, kan väl inte vara så många avsnitt kvar där.

Då kanske den personen som skrev teorin om en ny budget i April i ett av de kommentarsfälten jag tidigare skrev om trots allt hade rätt. Jag hoppas att din och dennes teori stämmer.
Igår såg jag det jag antar är sista avsnittet av Gold Rush och anledningen till min gissning är att avsnittet är nästan 100 minuter långt.

Jag hoppas att April blir den magiska månaden WW återvänder och att BSG vintersäsong sänds. Handen på hjärtat,vill vi verkligen se vinterdykare i ett svinkallt Alaska runt midsommar när vi har fullt upp med att käka matjesill,dricka Brännvin Special och hoppa grodor?
Citera
2023-04-06, 23:24
  #2038
Medlem
jah_man2s avatar
I det här skvallerklippet på Youtube kan man läsa bland kommentarerna att en del påstår att White Water kommer tillbaka den 14 April.

OBS. Man får inget definitivt svar i klippet i sig,som visserligen är tolv dagar gammalt,men kommentarsfältet kan eventuellt ge oss lite hopp.

https://www.youtube.com/watch?v=_CiPxcOl8EM
Citera
2023-04-08, 22:43
  #2039
Medlem
jah_man2s avatar
Igår startade säsong 6 av Parkers Trail och jag hoppas verkligen att jag slipper genomlida trettioelva avsnitt av den serien innan White Water eller BSG winter återkommer.
Citera
2023-04-11, 15:53
  #2040
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Igår startade säsong 6 av Parkers Trail och jag hoppas verkligen att jag slipper genomlida trettioelva avsnitt av den serien innan White Water eller BSG winter återkommer.

Undra om man får dras med Fred och hans kompani ännu en säsong, verkade rätt kört tills alla avstod sin guldbonus (undra hur mycket den var på). Vad ska Parker till Peru och göra borde väl vara hemma och reka ny mark eller kanske han drar igång nåt i Peru.,.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback