Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-03-03, 19:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag kommer i alla fall aldrig sätta min fot på Annexet igen (frivilligt), sämsta lokalen jag någonsin varit i. Justice må ha levererat, men upplevelsen uteblev pga lokalen.

Vad var felet med lokalen? Tyckte den var sjukt mysig.
Citera
2012-03-03, 21:06
  #26
Medlem
Dindlys avatar
Justice gick på 21.30! Är helt säker då jag filmade öppningslåten. De hade ju stora problem med garderoberna inne på Globenbyggnaderna. Vi fick ju rusa över till Hovet och hänga av jackorna där och kön gick något i hästväg långsamt.
Citera
2012-03-04, 11:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag kommer i alla fall aldrig sätta min fot på Annexet igen (frivilligt), sämsta lokalen jag någonsin varit i. Justice må ha levererat, men upplevelsen uteblev pga lokalen.
just av denna anledningen som jag valde att inte gå på justice; jag har haft på tok för många besvikelser ljudmässigt på annexet.
Citera
2012-03-05, 11:20
  #28
Medlem
Citat:
Är det nån som vet vad första snubben hette? Tyckte han var grym, till skillnad från DVNO.

Krazy Baldhead

http://en.wikipedia.org/wiki/Krazy_Baldhead#Albums - Wiki

http://www.mediafire.com/?colzz0czeuq - Hans enda soloalbum; The B-suite från 2009

Edit; Hade en dryg snubbe brevid mig som stod o buade HELA TIDEN när Baldhead körde. Helvete va irriterande kille, aldrig hört riktig dub?
__________________
Senast redigerad av Heliga.Stenen 2012-03-05 kl. 11:22. Anledning: fel quote
Citera
2012-03-05, 17:12
  #29
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Krazy Baldhead

http://en.wikipedia.org/wiki/Krazy_Baldhead#Albums - Wiki

http://www.mediafire.com/?colzz0czeuq - Hans enda soloalbum; The B-suite från 2009

Edit; Hade en dryg snubbe brevid mig som stod o buade HELA TIDEN när Baldhead körde. Helvete va irriterande kille, aldrig hört riktig dub?


Stod snäppet framför honom, sjukt jobbig. Liksom, sure, du kom hit för att se Justice men ha lite respekt för fan. Vilken hater.
Citera
2012-04-06, 16:54
  #30
Medlem
Mufffs avatar
Hur var konserten? Skippade den då jag misstänkte att de skulle lira sitt nya album till största del, vilket inte föll mig alls i smaken. Stämde detta? Eller körde de en del från sina gamla feta album?

Justice för mig är smutsig elektro med skön dance-feeling, inget mys-country-lir med lite go bas i bakgrunden. Har i och för sig inte lyssnat helhjärtat igenom deras "Audio, Video, Disco", men av det jag hört så har jag blivit grymt besviken.

Så till er som var där, hur var det?
__________________
Senast redigerad av Mufff 2012-04-06 kl. 17:01.
Citera
2012-04-07, 20:57
  #31
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Hur var konserten? Skippade den då jag misstänkte att de skulle lira sitt nya album till största del, vilket inte föll mig alls i smaken. Stämde detta? Eller körde de en del från sina gamla feta album?

Justice för mig är smutsig elektro med skön dance-feeling, inget mys-country-lir med lite go bas i bakgrunden. Har i och för sig inte lyssnat helhjärtat igenom deras "Audio, Video, Disco", men av det jag hört så har jag blivit grymt besviken.

Så till er som var där, hur var det?

konserten var hur kool som helst!

dom körde många gamla godingar.


Genesis
Genesis w/ Civilization acapella
Helix
Phantom pt. I
Let there be Light w/ Civilization acapella
Civilization
New Jack
Civilization w/ New Jack
Canon
Canon w/ D.A.N.C.E acapella
D.A.N.C.E (Gaspard acoustic Piano version)
D.A.N.C.E (Justice Remix) w/ Jay-Z - On To The Next One
Horsepower w/ DVNO acapella
Horsepower (Acid House version)
Newlands
Stress teaser w/ Scenario Rock - Skitzo Dancer
Stress
Waters of Nazareth w/ We Are Your Friends & Helix acapella
Audio, Video, Disco

Encore:
On'n'on
Phantom pt. II (Soulwax Remix)

setlisten var nästan exakt sådär.
Citera
2012-04-12, 21:00
  #32
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
konserten var hur kool som helst!

dom körde många gamla godingar.


Genesis
Genesis w/ Civilization acapella
Helix
Phantom pt. I
Let there be Light w/ Civilization acapella
Civilization
New Jack
Civilization w/ New Jack
Canon
Canon w/ D.A.N.C.E acapella
D.A.N.C.E (Gaspard acoustic Piano version)
D.A.N.C.E (Justice Remix) w/ Jay-Z - On To The Next One
Horsepower w/ DVNO acapella
Horsepower (Acid House version)
Newlands
Stress teaser w/ Scenario Rock - Skitzo Dancer
Stress
Waters of Nazareth w/ We Are Your Friends & Helix acapella
Audio, Video, Disco

Encore:
On'n'on
Phantom pt. II (Soulwax Remix)

setlisten var nästan exakt sådär.
Men vad i helvete! Var fick du den listan ifrån? Eller skrev du den själv? Nu i efterhand ångrar man att man inte drog dit om de spelade så pass många klassiker. Var själva uppträdandet bra också? Ljus, ljud, stämning, fullsatt, längd på konsterten m.m.? Antar att det inte var direkt som deras shower i A Cross The Universe-dokumentären, men om man ska jämföra då?
Citera
2017-06-07, 20:24
  #33
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Men vad i helvete! Var fick du den listan ifrån? Eller skrev du den själv? Nu i efterhand ångrar man att man inte drog dit om de spelade så pass många klassiker. Var själva uppträdandet bra också? Ljus, ljud, stämning, fullsatt, längd på konsterten m.m.? Antar att det inte var direkt som deras shower i A Cross The Universe-dokumentären, men om man ska jämföra då?

Det var sjukt bra ljus och ljud den kvällen. Dom har samma scen-setup överallt, deras crew åker med och fixar.
Citera
2017-06-08, 15:33
  #34
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Det var sjukt bra ljus och ljud den kvällen. Dom har samma scen-setup överallt, deras crew åker med och fixar.
Legend som citerar mig 5 år senare!

Jag såg som tur var Justice året efter på den numera nedlagda festivalen Dans Dakar i Stockholm. Var riktigt fett och de avslutade kvällen i mörkret med deras härligt skitiga sound och feta epileptiska ljusshow.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback