Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-28, 22:41
  #1
Medlem
Craids avatar
Tänkte ge mina kommentarer kring Battlefields nya unika system Battlelog.

DET SUGER!

Battlelog måste vara en av väldigt få anledningar till varför någon inte vill köpa det här spelet. Battlelog måste utan tvekan vara den absolut största floppen i spelhistorien. Den är jobbig, den är i vägen, den är seg, den är buggig, den är laggig - och det spelar verkligen ingen roll hur bra din dator är. Battlelog kommer utan tvekan att sätta käppar i hjulet för dig som spelare. Väl inne i spelet så fungerar allt som det ska (får man hoppas) - men Battlelog är ett sådant oerhört frustrationsmoment, som konstant ligger och gnager i bakhuvudet varje gång du spelar.

Jag är övertygad om att DICE verkligen tänkt igenom det här, och allt du kan tänkas vilja ha finns faktiskt på sidan, men den innehåller också allt du inte vill ha - nämligen förmågan att joina en server, filtrera servrar, bjuda in vänner, chatta, o.s.v. För oss som använder webbläsare andra än Firefox eller Chrome (t.ex. Opera) är sidan dessutom en fullständig katastrof, då vi möts av meddelandet "Your web browser is not fully supported, soldier! You will be able to look around and talk to your friends, but not join their game."

Dom hade inte ens ryggraden att låta dig välja. Istället påtvingar de dig detta vidunderliga misslyckande, och dessutom i kombination med den monotona, intetsägande och överflödiga Origin-klienten - som aldrig kommer användas till annat än just Battlefield 3 (eftersom Steam är allt för etablerat).

Vad tycker ni om Battlelog?
Citera
2011-10-28, 22:55
  #2
Medlem
Jag tycker som du eftersom jag hade samma problem med Opera - vilket förvånade mig och fick mig att hata Norge mer än bara vanligt lågintensivt vardagshat. Sedan vände sig mitt hat mot inavlade och giriga Canada - för att utmynna i självhat då DICE är Svenskar.

Origin är den nya flaskhalsen på ett härligt 1942 sätt.

Om 2 veckor funkar det nog.
Citera
2011-10-28, 23:44
  #3
Medlem
Me4Victorys avatar
tycker det ändå fungerar ganska hyfsat, har inte haft så mycket problem. men jag föredrar självklart en vanlig meny.
Citera
2011-10-28, 23:55
  #4
Medlem
Henkots avatar
Spelet har varit ute i 2 dagar och folk gnäller konstant, alltid samma visa med nya spel. Om några dagar är de flesta buggarna/laggen fixade
Citera
2011-10-29, 00:07
  #5
Medlem
What!? Battlelog är hur snabb och smidig som helst! Det är INSTANT search på servrar jämfört med ingame browsers som tar typ 15 sekunder! (blir jävligt mkt väntande efter 4-5 sökningar). Sedan är det sjukt mycket lättare att hantera än sega game-ui som ska ladda och hålla på.

En annan grym grej är att du slipper avbryta spelet för att söka servrar, bara att tabba!
Citera
2011-10-29, 00:11
  #6
Medlem
..FAN..s avatar
Grymt mycket lättare och smidigare att hitta servrar nu jämfört med BC2, det var en katastrof.

Tycker vi ska hata på Origin istället, steam + battlelog hade varit 100 gånger bättre, iaf smidigare för mig.

Nackdelen med battlelog är tiden efter men hitta en server och väntar på att få komma in på den, tar ju ibland flera minuter..
Citera
2011-10-29, 00:14
  #7
Medlem
Jag håller med. Jag gissar att DICE inte har med de bitarna att göra, de har väl utvecklat själva motorn och spelet, EA står för DRM och all social media sunk.
Citera
2011-10-29, 00:16
  #8
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Jag håller inte med. Jag tycker att battlelog är något av det bästa med bf3. Origin däremot kan fara och flyga för min del...
Citera
2011-10-29, 00:17
  #9
Medlem
Sedated90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindori
What!? Battlelog är hur snabb och smidig som helst! Det är INSTANT search på servrar jämfört med ingame browsers som tar typ 15 sekunder! (blir jävligt mkt väntande efter 4-5 sökningar). Sedan är det sjukt mycket lättare att hantera än sega game-ui som ska ladda och hålla på.

En annan grym grej är att du slipper avbryta spelet för att söka servrar, bara att tabba!

Måste hålla med är grymt smidigt och går väldigt fort tar inte många sekunder att få upp hundratals servrar, forum, statistik eller va man nu vill kolla på!

Är riktigt nöjd med de så här långt dock har origin krånglat lite och punkbuster men det verkar vara löst för mig nu vilket är riktigt skönt.
Citera
2011-10-29, 00:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Nackdelen med battlelog är tiden efter men hitta en server och väntar på att få komma in på den, tar ju ibland flera minuter..

Det är en känd bugg som de jobbar på, sför mig tar det 10-15 sekunder
Citera
2011-10-29, 00:21
  #11
Avstängd
Tycker att det funkar jätte bra
Tycker det är gött med lite variation.
Citera
2011-10-29, 00:35
  #12
Medlem
Craids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanskaFaran
Jag tycker som du eftersom jag hade samma problem med Opera - vilket förvånade mig och fick mig att hata Norge mer än bara vanligt lågintensivt vardagshat. Sedan vände sig mitt hat mot inavlade och giriga Canada - för att utmynna i självhat då DICE är Svenskar.

Origin är den nya flaskhalsen på ett härligt 1942 sätt.

Om 2 veckor funkar det nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Cindori
What!? Battlelog är hur snabb och smidig som helst! Det är INSTANT search på servrar jämfört med ingame browsers som tar typ 15 sekunder! (blir jävligt mkt väntande efter 4-5 sökningar). Sedan är det sjukt mycket lättare att hantera än sega game-ui som ska ladda och hålla på.

En annan grym grej är att du slipper avbryta spelet för att söka servrar, bara att tabba!

Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Grymt mycket lättare och smidigare att hitta servrar nu jämfört med BC2, det var en katastrof.

Tycker vi ska hata på Origin istället, steam + battlelog hade varit 100 gånger bättre, iaf smidigare för mig.

Nackdelen med battlelog är tiden efter men hitta en server och väntar på att få komma in på den, tar ju ibland flera minuter..

Det är ju inte precis så att dessa funktioner är omöjliga att åstadkomma i en spelmeny, eller i t.ex. Steam. Att lalla runt i webbläsaren för servrar är oerhört jobbigt, och det där med att "tabba och byta server" är ju en katastrof. Att tabba spelet är ganska krävande, och det slutar ofta med lagg i webbläsaren, eller så blir helt enkelt BF3-rutan felminimerad.

Om man istället skippar webbläsar-tjafset och kör med dessa funktioner i exempelvis Steam, så hade det hela fungerat mycket bättre. Att syssla med serverletande/joinande i webbläsaren är otympligt och oerhört drygt för många datorer.

Självklart ska vi hata på Origin, som även det var ett snedsteg, men jag vill understryka att själva Battlelog-konceptet är väldigt bra, och något jag uppmuntrar. Men att implementera skiten i webbläsaren och dessutom tvinga spelarbasen att använda detta nya och otympliga system är under all kritik.

Snabbt serverhittande och snabba menyer går att åstadkomma in game också. Eller varför inte ha ett system liknande "start-rutan" i World of Warcraft? Att man skall komma åt statistik via webbläsaren är en självklarhet, men att tvingas göra precis allt multiplayerrelaterat, inklusive serverjoinande/-letande i webbläsaren är verkligen extremt dåligt.

Destructoid gjorde en recension av spelet där de gick till hårt angrepp mot Battlelog som webbläsarkoncept, och pekade på samma brister som jag.

http://www.destructoid.com/review-ba...3-214537.phtml
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback